conan Skrevet Desember 12, 2007 Forfatter Skrevet Desember 12, 2007 Mitt forslag er: Oslo-Ålesund via hemsedal og sogndal. Så Ålesund-Trollstigen-Stryn. Etter det er det mange muligheter men over stryn fjellet og ut på E6 er en fin tur.Jeg har bodd på ei lita øy på utsiden av ålesund, og har kjørt alle mulige veier fra vestfold til Ålesund. Jeg har også kjørt rundt i nesten hele M&R og store deler av S&F. Det var ikke så mye å finne på der jeg bodde, så hver lørdag og søndag ble brukt til lange kjøreturer på små morsome veier i Speedsteren min . Mitt forslag er etter min mening den beste og mest opplevelsesrike turen. For de som aldri har vert på vestlandet, kan jeg bare si gled dere til en fantastisk opplevelse. Brabra, kom med noen tider dette evnt vil ta og hvor andre kan møte oss og henge med på denne turen. Vestlandet virker som en meget fin plass og kjøre med mange tilg og se, ikke minst naturen.
OleEven Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 Er heeelt med på dette her! Utrolig bra intinativ! Kjør på! etter trafikk reglene vel å merke!
conan Skrevet Desember 12, 2007 Forfatter Skrevet Desember 12, 2007 Er heeelt med på dette her! Utrolig bra intinativ! Kjør på! etter trafikk reglene vel å merke! Ja, håper mange blir med på turen, og trafikkreglene skal holdes. Dette er ikke noe herje tur med høye hastigheter ol. Husk, hvis det blir mange biler på denne turen blir vi lagt merke til av andre. så la oss få en positiv innvirkning på utenforstående. Og meningen er at alle skal komme frem, hele og uten bøter osv.
pIMp Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 Mitt forslag er: Oslo-Ålesund via hemsedal og sogndal. Så Ålesund-Trollstigen-Stryn. Etter det er det mange muligheter men over stryn fjellet og ut på E6 er en fin tur.Jeg har bodd på ei lita øy på utsiden av ålesund, og har kjørt alle mulige veier fra vestfold til Ålesund. Jeg har også kjørt rundt i nesten hele M&R og store deler av S&F. Det var ikke så mye å finne på der jeg bodde, så hver lørdag og søndag ble brukt til lange kjøreturer på små morsome veier i Speedsteren min . Mitt forslag er etter min mening den beste og mest opplevelsesrike turen. For de som aldri har vert på vestlandet, kan jeg bare si gled dere til en fantastisk opplevelse. Brabra, kom med noen tider dette evnt vil ta og hvor andre kan møte oss og henge med på denne turen. Vestlandet virker som en meget fin plass og kjøre med mange tilg og se, ikke minst naturen. Har prøvd å begrense meg til de stedene jeg mener er viktigst å få med seg. La derfor inn en tur innom Geirangerfjorden, tanken min er å ta ferja som går via storfjorden og inn geirangerfjorden. Deretter kjøre til stryn. La gså til en tur over stryn fjellet og over valdresflya(begge to er veldig høyt over havet og virkelig en opplevelse). Tanken min var å dele dette i tre etapper. Starte tidlig en fredag også hjemme igjen litt sent på søndag. Første overnatting kan vi ta i ørsta eller volda. Så kjører vi trollstigen og tar ferge inn til geiranger. Deretter til stryn for å overnatte der. Så hjem neste dag. http://ruteplanlegger.naf.no/veibok/ind ... ge%2529%2C EDIT: kan også nevne at på vei opp til ålesund kjører vi forbi Jostedalsbreen og et par vakre stavkirker. Disse ligger sånn at det passer bra med en stopp da(stavkirke ca ved hemsedal og isbre et stykke etter sogndal). Det blir også noen fergerturer som gir god mulighet til å strekke på bena.
conan Skrevet Desember 12, 2007 Forfatter Skrevet Desember 12, 2007 Hva sier folket om denne ruten? Kunne jo virke som en meget spennende tur dette, mener nå jeg. Tillbakemeldinger ønskes her
tonyku Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 Bra Blir ca 6 timer kjøring hver dag. Jeg blir gjerne med på en sånn tur. ( uten kjærringa ) Synd det er lenge til sommeren
crom Skrevet Desember 12, 2007 Skrevet Desember 12, 2007 Anslått reisekostnad: 1046 kr Neppe bensintørste bmw'er de har kalkulert for her Jeg er med!
conan Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Har prøvd å begrense meg til de stedene jeg mener er viktigst å få med seg. La derfor inn en tur innom Geirangerfjorden, tanken min er å ta ferja som går via storfjorden og inn geirangerfjorden. Deretter kjøre til stryn. La gså til en tur over stryn fjellet og over valdresflya(begge to er veldig høyt over havet og virkelig en opplevelse). Tanken min var å dele dette i tre etapper. Starte tidlig en fredag også hjemme igjen litt sent på søndag. Første overnatting kan vi ta i ørsta eller volda. Så kjører vi trollstigen og tar ferge inn til geiranger. Deretter til stryn for å overnatte der. Så hjem neste dag. http://ruteplanlegger.naf.no/veibok/ind ... ge%2529%2C EDIT: kan også nevne at på vei opp til ålesund kjører vi forbi Jostedalsbreen og et par vakre stavkirker. Disse ligger sånn at det passer bra med en stopp da(stavkirke ca ved hemsedal og isbre et stykke etter sogndal). Det blir også noen fergerturer som gir god mulighet til å strekke på bena. Da sier vi det sånn: Vi går for denne ruten da det er desidert mest og få med seg her. Vi starter fra oslo fredag 21 august 2008 (klokkeslett kan vi komme tilbake til senere) Se NAF kartet som er lagt til fra pIMp..... Er dere med på dette folkens???? Dette blir en kjempe tur uten tvil. annbefaler alle og huske kamera på denne turen, da det blir mye storslått natur på veien.... Og nok en gang, kan du spille gitar så ta denne med.
Hyggmaister Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Ser jo ut som en kjemperute dette! Om det i tillegg er mulig å legge inn tidligere nevnte banekjøring eller lignende, hadde det jo vært üüüüberrått Vurderer veeeldig sterkt å melde meg på denne turen altså! Hadde vært kongerått..Men 21. august er en torsdag, når er det planlagt hjemkomst da? Beregnet som 3 dagsetapper dette, så tilbake i oslo 24 (søndag)? Litt slit for meg som ikke kommer hjem før mandag da
conan Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Ser jo ut som en kjemperute dette! Om det i tillegg er mulig å legge inn tidligere nevnte banekjøring eller lignende, hadde det jo vært üüüüberrått Vurderer veeeldig sterkt å melde meg på denne turen altså! Hadde vært kongerått..Men 21. august er en torsdag, når er det planlagt hjemkomst da? Beregnet som 3 dagsetapper dette, så tilbake i oslo 24 (søndag)? Litt slit for meg som ikke kommer hjem før mandag da Ja, det har du jaggu rett i. 21 er en torsdag. Da korrigerer jeg dette til 22 som er en fredag, da vi starter tidlig på formidagen. hjemkomsten er satt til søndag 24.
Gjest Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 høres tøft ut dette...vet ikke om jeg kan være med... men vær litt ærlige mot dere selv, dere vet det kommer til å bli grisekjøring... selv om alle er enige om noe annet så legger man fort merke til hvem som kan kjøre og ikke...da begynner man å vise frem sitt eget sporvalg...vis seg litt i speilene osv.... og vips det blir grisekjøring... men håper dere får til en tur...!
Hyggmaister Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Hehe, det har en tendens til å bli slikt ja Får bare håpe de verste klarer å spinne fra seg på parkeringsplasser ol
conan Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Grisekjøring er ikke et tema på denne turen, de som vil grisekjøre kan finne på noe annet, dette er en tur for opplevelsen og samværet samt at en skal kunne se litt av natur osv.
Glenno Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Syntes det høres ut som fin rute men personlig virker den i lengste laget for å være sosial syntes jeg. Huske på at pauser stopp etc.. ikke er lagt til på reiseruten også. Tror jeg blir mere slitten av så lang tur, på så få dager enn det blir gøy for egen del. Men dette er meg, så skal tenke litt på det og mulig slenger med et stykke på vei Kjempe fin rute med tanke på natur og opplevelse av en bit av Norge.
pIMp Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Jeg foreslår at en tar annsvar for å ordne overnatting og legge opp ruten i forhold til fergetider, antall stopp og når vi skal stoppe osv. Da kan vi ha bindene forhåndspåmelding. Hvis en arrangør tar på seg dette ansvaret, samt legger opp noen stopp med severdigheter på forhånd. Tror det blir det mye enklere for andre å hive seg på da. Man slipper også alle disse noen vil ditt mens andre vil datt diskusjonene. Vi kommer til å kjøre på en endel fine veistrekninger, spesielt over fjellene, som det er vanskelig å kjøre pent på. Vil derfor oppfordre de fleste til å bruke innsiden av hode når de kjører, og ikke kjøre helt på grensen av hva redskapen holder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå