Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er ny på både dette forumet og til bmw. Har før eid en ganske sprek toyota mr2, men tenkte jeg skulle gå til en bmw for å få en litt mer komfortabel bil. Så lurer litt på hva jeg bør se etter av feil på bilene? Noe som går igjen?

Den jeg har sett på nå hadde litt rust foran på panseret samt en airbag lampe som lyste. Han sa han skulle fikset det før eventuelt salg. Er airbagen noe som plager disse bilene?

Også finnes d noen diskre styling deler som får bilen til å ligne litt mer på en m3?

Skrevet

Rust foran på panser (og nederst på dører/bakluke) er vanlig på E46 og dekket av garanti hvis bilen er under seks år gammel.

Airbaglampe er ofte brudd i sensor i setet, f.eks. hvis noen har stått med kneet nedi passasjersetet. Da må sensoren i setet byttes (søk på forumet for tråder om dette).

Styling er ikke noe problem å finne. Alt fra pent og diskret til sinnssvakt harry!

Lykke til! :D

Skrevet

Ikke noe dumt valg av bil! Få tak i en som er fra 2001 eller nyere så får du den nye motoren med 2.2 liter og 170 hk. Og pass på at rust i panser over lykter og eventuelt dører og bakluke er tatt som nevnt over her.

Skrevet

Takk takk. Tar gjerne imot forslag til styling. Prøvde å søke litt, men det er ikke så lett tå finne de som er pene.

Lurte også på om det finnes noen enkle diagnose verktøy til disse bilene. Kanskje noe tilsvarende vag-com?

Er ikke 2001 modelle litt dyrer også?

Skrevet

2001-modellene (facelift) er naturligvis dyrere enn de før, men du får en anderledes look på fronten med nye lykter. Dessuten går du fra 0-100 på 9,9sek på en 2000-mod til 8,2sek på en 2001. En ganske vesentlig forskjell...

Styling finner du på f.eks. koed.dk, schmiedmann.com og gsbildeler.no

Orginalt BMW M-tech er et bra valg :wink: Evnt gå for Rieger sin M-look.

Må vel nesten inn til verksted for å ta diagnose, evnt kjøpe utstyr selv. Bare husk på at det er ganske kostbart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...