Gå til innhold

Passer 215/40-17 på 8*17" felger??

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg har ikke prøvd! Går helt fint det, men du får nok litt strekk.

Litt strekk gjør ikke noe. Hvem selger compomotive felger i norge?

Noen som vet hvilket innpress som passer?

Skrevet
Litt strekk gjør ikke noe. Hvem selger compomotive felger i norge?

Gundersen Motorsport & Kollevold lever de felgene ihvertfall. ET bør vel være rundt 35 som er orginalt på E30.

Har et sett 7*17 nå med 205/40-17 med ET 30. Det ser helt jævlig ut, har 35mm spacer bak og 25mm foran..

Bildet er uten spacere.

wsh3k1kourci6u67fjbf.jpg

Skrevet

du vil nok få en "stygg" kant med masse felg og lite gummi... hadde det på noen gamle felger, og forrige eier hadde ødelagt kantene... så du må kjøre forsiktig i såfall ;-)

Skrevet
215/40/17" på 17" 8" vil gå, men 225/40/17" er det ideelle på 17" 8" har jeg hørt.

Jepp. Og om du greier å skaffe meg noen nyproduserte dekk i den dimmensjonen så skal jeg kjøpe 8 stk av deg pronte!

Jeg har prøvd 215/40 på 8x17 felg. Det ble litt smått, og så ikke så bra ut. Min løsning var i første omgang å finne et sett 8x18, for så å endelig finne et sett 7,5x17.

Skrevet
215/40/17" på 17" 8" vil gå, men 225/40/17" er det ideelle på 17" 8" har jeg hørt.

Jepp. Og om du greier å skaffe meg noen nyproduserte dekk i den dimmensjonen så skal jeg kjøpe 8 stk av deg pronte!

Jeg har prøvd 215/40 på 8x17 felg. Det ble litt smått, og så ikke så bra ut. Min løsning var i første omgang å finne et sett 8x18, for så å endelig finne et sett 7,5x17.

Hva er spesiellt med 225/40-17?

Skrevet
mindre enn 35...med det vil felgen ta i fjørbeinet forran.

en kompis har jo et mye mindre innpress på sine compomotive 8x17..det tar ikke inn i fjærbein.så det går vell ann og ha lavere uten det tar borti? men det inpresse vil jo felgen nesten ligge under bilen

Skrevet

om man får kjøpt det veit ikke jeg =P men det er det som er det ideele....hvertfall bredde.

man får jo 225/45/17 hvertfall.....kjøpte nettop noen nokian rsi dekk i den dimmen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...