Champ Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Handbrekket på min E36 touring tar nesten ike i det hele tatt, må dra det helt opp og helst enda litt lengre og selv da tar den MINIMALT !, hvor ligger da slarken? er det nok at jeg strammer vaieren fremme ved brekket eller må man på hjulene å stramme noe ? nå er ikke jeg sikker på om jeg har trommel eller hva pokker jeg har, bilen er en E36 318i touring 98 modell. har sett at noen mener man bør stramme bak og ikke røre vaieren fremme, mens noen sier det er nok å stramme vaieren så....... what do i do and where do i do it? skal in på EU kontroll i januar å må få detta fiksa
StianA Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 prøv og skru opp midtkonsollen og skru de 4 mutterene på veieren kan hende det blir bedre da! har hatt det samma prob på 2 av e36ene mine og var helt fine etter at jeg strammet der.
kabeldeigen Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Tipper at du må stille bak på hjulene, holder nok ikke bare med å justere på muttrene på håndbrekket.
Ad|oS Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Kan vel begynne med å stramme foran, og hvis ikke dette hjelper må du bak og skru
Puma Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Jeg måtte også justere bak på hjulene. På 98mod er det vel skiver bak som på min og da sitter det små bremsesko inne i "navet". Ved og vri hjulet rundt kan du se og justere disse gjennom et bolt hull eller inspeksjons hull i skiven... Går ganske greit
Dirty Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Er nok bandene dine som er slitt ( vis du har skrivebems) ellers så har vierene strekt seg noe fælt! prøv å stram framme først! ikke ta av midtkonsollen bare ekstra arbeid
SteffenM2 Skrevet Desember 6, 2007 Skrevet Desember 6, 2007 Bremseklossene/skivene blir jo slitt etter verdt, og brekket må jo da justeres, etter som avstanden mellom bremsen og skiven blir større. Samme som på en sykkel, hvis du skjønner. Bremsen tar lengere inn(på "håndtaket") hvor lengere avstanden mellom klossen og skiven er. Så det mest logiske er som folket sier, løsne midkonsollen, løsne først på de to øverst mutterne, så strammer du de to som sitter nederst, som holder vaierne igjen, så bare prøver du deg fram, om når du syns brekket tar ordentlig, men husk: når du har justert, husk å stram de to øverste mutterne, hvis ikke kan den to nederste begynne å løsne, og du sitter igjen med dårlig brekk igjen, eller ikke noe brekk. Funker ikke dette burde du bytte skiver og klosser bak, ingen stor jobb. Hvordan du justerer bak er jeg ikke sikker på, så du får nesten spørre noen andre om det ikke funker som jeg sa.
Champ Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Skrevet Desember 7, 2007 Klossene bytte jeg for ikke lenge siden , ble absolutt ingen forskjell. Hvordan strammer man bake på hjula da? hva er det jeg skal se etter gjennom bolthullet? er det bare å jekke opp bilen , løsne en bolt å vri til jeg ser den tingen jeg skal justere på og kjøre på ? er det bare en skrue jeg skal stille på eller? Kan nesten ikke se for meg at en vaier skulle strekke seg så mye, så jeg må vel sikkert stille noe bak på hjulene, har bare ikke peiling på hva og hvordan, så engang gjennom en engelsk DIY men må inrømme at jeg ikke skjønte helt hva dem stilla på.
02 Touring Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Juster nr 4 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=30 De ligger inne i navet (skiva) så det hjelper ikke og skifte klosser.
PenguiN- Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 stig, syns du heng dæ på mange fiks tråda i det siste? (fyre opp tell salg av E36 og innkjøp av E46)
The StigMeister Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 stig, syns du heng dæ på mange fiks tråda i det siste? (fyre opp tell salg av E36 og innkjøp av E46) Nevvah!!!!!!
snurresprett Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 det eg gjør er å først stramme til bremsevaieren inne i bilen, så jekker eg opp bilen og tar hjula. napp i brekket et par ganger og la det ligge av. vri bremseskivene rundt slik at du ser justeringsskruen inn gjennom hullet til en hjulmutter. ca 45 grader bakover i 1.periode. juster skruen til det er helt stramt, og så justera du ca 14-18 knepp bakover. gjør dette på begge hjula, og det skal ta jevnt på begge hjul, og til riktig tid.
Champ Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Skrevet Desember 7, 2007 står ikke nr 4 på tvers av hjulet ? hvordan kan jeg da se enden av skruen gjennom hjulbolt-hullet ? eller er det en krans på den som vises i hullet som man stiller på ? Er det faktisk knepp på denne eller er det bare et par omdreininger etc etc ?
snurresprett Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 den står på "langs" og så er det tapper på en krans som stikker ut. Bare ta lommelykta og lys inn gjennom bolthullet til du finner den, du ser den gankse godt, og burde da se oppbygningen. Den har ingen fysisk "knepp". du bruker bare skrujernet og vipper til det er stramt og ca 14-18 hakk/knepp bakover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå