Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har levert Inn toppen min til autotrim for en stund siden, men så trykktesta de den å fant en sprekk atme et bolthull i toppen.

Er ikke noen stor sprekk men det kommer vann i oljen vist jeg skal montere på den igjen.

De kontakte M-tech å mente det gikk å sveise den sprekka der, men det gjorde det da altså ikke etter mange forsøk ifra de på M-tech..

Så synes det er så surt å må kjøpe en ny topp bare for den Lille sprekka,resten av toppen var fin den..

Så lurer jeg på om det funker å Lime sprekka av et eller annet slag? eller noe annen løsning?(Autotrim mente det ikke var noe løsning å lime den)

Kansje det er noen andre som kan sveise den type topp? er vist et vanskelig metal å sveise har jeg hørt.

Vist noen har noen ide om hva jeg kan gjøre for å få den lille sprekka tett så gjærne kom med forslag,(har desverre ikke bilde av den)

Husk at sprekka var atme et bolt hull, så mulig det blir noe spenning det når jeg strammer til?

Tusen takk for alle svar.

Simon

Skrevet

Lite å gjøre med det der asså, eneste jeg kan tipse deg om er at gs bildeler selger brukte, til litt rimeligere priser enn nye... Kjipe greier... :cry:

Skrevet

om den ikke kan sveises tror jeg det ikke er noe håp for den. du kan sjekke koed om de har noen brukte. jeg kjøpte en derfra etter jeg fant ut min var skjev

Skrevet

okey.. koster de mye brukte da? trenger ikke kammer osv da..

hadde ikke funka med flytende pakning og stål epoxy etterpå igjen eller noe?

Skrevet

tenkte jeg skulle sende mail til de men kontakt siden funka ikke, å gidder ikke å ringe siden jeg er rævva i dansk=P

Men noen andre som har noe forslag å tette den sprekka?

sprekka er altså ikke under toppen, er inni der kammene sitter atme et bolthull

Skrevet

Søkte litt på google å fant noe som het "superstål" noe slags epoxy lim.

det sto dette:

For sterke reparasjoner

Et supersterkt metallepoksylim for reparasjon

og gjenoppbygging av stål, aluminium, kobber,

stein, marmor og glass. Lettarbeidet lim som

herder etter 5 minutter. Svært høy bestandighet

mot olje, bensin og fortynnede syrer.

kan det ha noen sjangs for å tette sprekken?

Skrevet

Mig sveis i alutopp er ikke en mulighet ,det er vansklig nok med TIG, da toppen ikke inneholder ren aluminium.må forvarmes også for å sveises uten at det oppstår spenninger i matrialet.

Skrevet

M50 toppen har en alulegering som gjør den for sprø til å TIG-sveises i følge de jeg har prata med om emnet. Sveise sprekker i ford, opel topper osv. går helt fint, men prøver du deg på M50 toppen så sprekker det bare rundt. Forvarming er kanskje en mulighet. Hvordan går man fram da? Hvor varmt osv?

Skrevet

sveising funka ikke virker det som,

M-tech hær i trondheim har veldig mye peiling å de fikk det ikke til,

har heller ikke snakkes så mye med de da.. det er det Autotrim som har gjort.

Det med forvarming veit jeg ikke noe om..Veit heller ikke om de på M-tech tenkte over det, Men er det folk som har sveisa en slik topp før å lyktes med det?

Da er det jo isåfall et lite håp,hehe

Skrevet

jeg har akk skifta toppen på min bil nå. jeg har en topp liggenes som jeg trur det ikke er sprekk i jeg hadde bare dårlig pakkning, grunnen til at jeg skifta var at lagerene til kamakselen var litt slitt men den går.

eller så er det en som selger brukt topper i hokksund. firmaet heter gbl bildeler, men han må du være litt forskiktig å handle hos har hørt mange rykter om det firmaet. var der jeg fikk tak i toppen jeg skifta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...