Kobar Skrevet Desember 6, 2007 Share Skrevet Desember 6, 2007 Jeg har en del differensialer som er med slakk, mye slakk... Går det greit å sveise disse til 100% sperr? Vurderer dette sterkt til E30`n! Er snakk om helt originale differ, men di er enda kjørbare, men er en del ulyder, klunking og slakk i dem alle sammen. Men eksakt framgang, hva må jeg gjøre? bilder hadde vært topp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 6, 2007 Share Skrevet Desember 6, 2007 Når du plukker opp diffen,så ser du 4 små tannhjul. Det er disse tannhjulene som lager diffrensial.Ved å sveise disse så de ikke får snurret,lager du 100% sperre. Viktig å passe på at du ikke sveiser fast medbringerene til driv aksler,og at du ikke sveiser så mye så diffen ikke går rundt. Vet noen sverger til å sveise dette i små etapper for å unngå varmgang i lager,noe som kan gi deformasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 6, 2007 Share Skrevet Desember 6, 2007 Fant noen bilder på ppf sine sider. Bildene er fra en 200sx,men e30 diffen er samme sak. http://web.telia.com/~u06600096/drev.JPG http://200sx.kicks-ass.net/addeh/img455d7b1dbb394.jpg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 6, 2007 Share Skrevet Desember 6, 2007 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=65183&highlight=sveise Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2007 men hvordan blir det når det er slakk og klunking i klokka fra før av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 Bare og prøve det. Mest sansynlig blir det bedre, men kommer jo helt ann på hvor slakk'n er hen det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 er ikke særlig gunstig dette om man kjører på vei... om den ene akslingen eller drivleddet gir seg med greitt pådrag i en sving.... hva skjer da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2007 må da vell gå greit det..? ellers blir det drift på ene hjulet til jeg kommer hjem Men hvordan finner jeg den best egnede diffen? jeg har 4stk liggende! slakk i alle, men jeg har en som jeg ikke har hatt på min bil før, en jeg fant hos en skraphandler.. er den "vanlige" klakkelyden når jeg vrir fram og tilbake på feste til mellomakslingen. men ellers kan jeg ikke kjenne noe slakk på noen av diffene av å vri på der hvro mellomaksling festes.. Men kan si med 100% sikkerhet at 3 av diffene er det MYE slakk i! så hvordan velge den beste? å angående sveisinga, så er det jo kun mulighet får å kun sveise ene siden på dem tannhjula som skal sveises.. kan liksom ikke vri dem rundt for å helsveise.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 De kan vris rundt jo. Hele klumpen med de små drevene på roterer rundt.Kan sveise fra begge sider. Vil anbefale å lage en litt ordentlig sveis,ikke bare punkte de fast. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2007 da er diffen sveisa, og ligger klar til å få seg noe olje og komme seg på bilen:) Noen som har stikkakslinger til e30 tilsalgs? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2008 da var diffen på og jeg er veldig overrasket hvor mye bedre fremkommelighet på snø/glatt føre, og for ikke å nevne å ligge sidelengs går jo som en lek nå! Men har en lei tendens å understyre i sving på veldi glatt føre dersom jeg ikke slenger på rompa Det gikk èn dag, så måtte jeg bytte ut ene stikkakslingen, men kjørte hardt og lenge igår, å den holder enda! men jeg trenger flere stikkakslinger til e30! noen som har liggendes? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 hehe,bra du tok til fornuft og skaffa deg skikkelig leke maskin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2008 hehe,bra du tok til fornuft og skaffa deg skikkelig leke maskin. hehe.. "lekemaskin"? 318i!!! funker best på snø og glatt føre... kunne godt tenkt meg bittelitt flere hestekrefter... men herreguri så morro på glatt føre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Januar 13, 2008 Share Skrevet Januar 13, 2008 Drar da lett piruetter på asfalt også den da. Ihvertfall på 1.gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kobar Skrevet Januar 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 13, 2008 Drar da lett piruetter på asfalt også den da.Ihvertfall på 1.gir. om man satser ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå