Gå til innhold

Bmw E30 89 CAB Restaureringsprosjekt


tek
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg gått til inkjøp av en Bmw E30 320i Cab 1989 som trenger MYE kjærlighet.

Mannen på biltilsynet sa bare "OIDA" da han sjekket antall eigere, og sansyligvis har hver tidligere eiger "fikset" (ødelagt) en hvis antall prosentdel på denne bilen.. -død over jallamekk-

Bilen står i gårdsrommet og klar til plukking av fangere asap.!

Det står fastmontert GTS styling (slengt på) uten bruk av orig. fangere for å stive opp, så her er det monteringsbånd og hull i grill-lister med 10mm bolter for å holde på plass. :( :(

Kan også nevnes at fangere ser ut som har blitt sprayet med biltem chrome spray eller el. bengalakk! Hvis noen som føler seg truffet her: FY!

Har i sammenheng en del ting som trengs asap, hvis noen har noe liggendes å slenge som dem svært gjerne vil gi bort, så gi gjerne en liten lyd.

Deler som trengs:

Midtkonsoll fremre del (her er det hull?! faktisk.. med gitter som er "malt" med tectyl)

Midtkonsoll bakre del (hull hull å enda fler hull, tror tidligere eiger lider av en hull-drill-mani)

Askebeger til bakdre del midtkonsoll (borte)

Hanskerom (evt. bare fester, klips og div for å feste opp det gamle) I det jeg tar i håndtaket så detter det ned :/

Deksel under rattstamme (sparkeplate)

List under speedometer / over rattstamme (fint med folk som demonterer med metoden hammer/skrujern/riv/slå) :(

Muligens lysbryter (eller bare plastdeksel rundt uten merker)

Høyre innv. terskellist (den som er innfor dør ned mot gulvteppe)

Spylervæsketank med pumper og festeannordninger i motorrom

Vindusviskerbryter (her var det montert en trykk-dør-bryter? )

Støtfanger foran og bak (trenger ikke være noe serligt fine, da di bare skal brukes til å montere nye stylingfangere (oppstiving og montering i orig. fester)

Kan foresten nevnes at bilen er sølv. med sort interiør

Ellers: Er det noen som har kjøpt E46-M look fanger til e30? motortechnick skriver at fanger "NÅ" blir levert med tåkelys og i Abs plast.. Hva jeg får vet jeg ikke.. har det altid blitt gjort det? Hos streetdesign står det ikke no om det.

tidliggere eiger som har handlet, og kommer i morgen eller til helga.

Hvor mye skal til å bygge om en Man. cab til EL. cab? brukes samme tak? eller må alt byttes? har noen en delebil? Ser for meg at må bytte relèr til vinduer osv. å montere en ekstra knapp som senker vinduer og alt før tak går ned? blir ikke det noe som orig?

Ellers er det for mørk. å jeg har ondt i maven så bilder kommer ikke før i morgen.. Men! folk bør nok sitte når man ser hva som har blitt gjort her før.. :( ser ikke no bra ut, stakkars klassiker! er tross alt en pent karosseri design.

Satt foresten her å vaste på internett å ser at det er ett firma som selger angel-eyes ringer.. kun ringene til 900kr, er det noen som har prøvd å montere slikt før? hva er forskjelle på det og vanlige angel-eyes? klarglasset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk-takk! :) Hvilke baklykter passer best på sølv farge? har tenkt litt på dem hvite, eller hvite-røde.

Venter i spenning på svar fra selger av bilen, som lar være å svare på telefon. Han har fangerene mine !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for nye orginale forskjermer, det koster litt mer enn uorginale men er av bedre kvalitet og passformen er endel bedre enn de uorginale.

Ang baklykter burde du gå for orginalsotede, de kan være vanskelig å få tak i men leter du litt finner du nok et par..

Hva for en luring er det som har montert den bakfangeren der?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang framskjermer..

gi meg et hint vis du finner en plass som har billige og gode framskjermer da:) jeg driver og pusser opp 320 cab'en min sjøl og trenger noen tips sjøl.

og info om elektrisk motorisert kalæsj vis du finner noe... driver og leter dagelig om dette sjøl jeg og gir beskjed vis jeg finner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for nye orginale forskjermer, det koster litt mer enn uorginale men er av bedre kvalitet og passformen er endel bedre enn de uorginale.

Ang baklykter burde du gå for orginalsotede, de kan være vanskelig å få tak i men leter du litt finner du nok et par..

Hva for en luring er det som har montert den bakfangeren der?:)

Si det du.. spurte han jeg kjøpte den av. Skyldte på forige eiger, og ingenting under som støtte.. her er det gjennomgangsbolter opp i kofferten 10mm (13mm hode).. Virker som om det har blitt tjukke bolter for å prøver å kompensere for manglendes stål/vekt uten fanger.. snodige greier. Takker for tips ang. baklykter.

Blir nok handlet inn fra england, har kommet i kontakt med en kar som har mye snodigt. har nett bestilt m-tech2 vinge til 300kr ny. (600kr i frakt) hadde vistnok komplett sett mtech2 med fangere sideskjørt og vinge også til 3500nok + frakt. ikke gærnt. Må få lånt meg en c1 bil og ta turen ned å handle muligens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang framskjermer..

gi meg et hint vis du finner en plass som har billige og gode framskjermer da:) jeg driver og pusser opp 320 cab'en min sjøl og trenger noen tips sjøl.

og info om elektrisk motorisert kalæsj vis du finner noe... driver og leter dagelig om dette sjøl jeg og gir beskjed vis jeg finner noe.

Det skal jeg gjøre vettu.. Har hånd på ett par nye skjermer orig. til 1800kr stk. orig.. Som tidliggere bilopretter får jeg makk av å tilpasse og prøve å få v®eng deler til å bli fint..

Når det gjelder kalæsj, har jeg hørt med noen tidliggere kollegaer på bmw om dem kan sjekke opp litt.. så gir en pling-plong hvis dem finner ut noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bilen så jo ikke serlig fin ut nei. Ut i fra bildene kan det se ut som bilen har vert hos et oppretterfirma på tjelta !! HEHE :wink:

du kunne jo kansje ha finni et "LITT" finere karroseri. Jaja.. du får stå i å mekka litt.

NB: kjenner en som har noen MHV baklykter, Helt nye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bmw_racing: :P enten det eller vært innom knoksen en tur for å fått montert noe?:P

Mulighetene er også at bilen har vært innom mwd/lwd hall6.

sånn ellers.. fant delebil! står en 325 på sola, men med litt slitt interiør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var pakken motatt fra forige eiger og kontrolert... Ble fornøyd da det var innfestninger på rieger frontfanger till orig. fester.. enkelt og greit, men som vanlig styling passer det vel midt i rævva og må modifiseres på ett eller annet vis. Slapp heldigsvis orig. fanger under da den er bortevekk.

I pakken fikk jeg, Frontfanger e46-look, Bakfanger e46-look, øyelokk, monteringsdetaljer og nye sorte frontblinkers. (noen som vil bytte i klar-glass).

Da får vi vente på litt lønn, nye framskjermer og lakkering. samt m-tech2 vinge fra UK.

7rmo4c6zlzom1ei3n5xd.jpg

tjl95z7ji9jmdccvsuur.jpg

cm9pkkq6noeyygzvyj9l.jpg

8uoypnqiwkwdj5dsd0tv.jpg

zqm0zkx7waef5j9ujnw9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastikken fikk jeg med på kjøpet.. forige eiger så har handla.. så får bare være, lakker de i samme sleng som jeg hiver på litt maling på resten av bilen.. så får jeg se om jeg bytter etterhvert.

Snakka med en kar i england som skaffer komplett mtech2 sett for 3500 norske + frakt..

så får se om det blir neste års prosjekt, definitivt det peneste..

Bikkja kom på 12000. engelsk bitch. :) - hjelpearbeideren. Fin til å spore opp manglendes deler i eskene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var hvertfall bilen hentet på Bilverkstedet.

Forstillingskontroll, med ett fint dokument som sier at bilen er nå innenfor bilens originale mål fra fabrikk med senksett..

Så blir det gløgg-med brennevin og bilskruing i helga..

På med fangere, og blinkers i fronten samt skifte noen pærer her og der. Skal vises på biltilsynet på torsdag neste uke for å få ut skiltene igjen, så får vi ta resten derfra.. Resultatet etter Teknisk kontrollen avgjør hvor fort den blir lakkert men hadde håpet at ting skulle være iorden før nyåret.

Får hvertfall krysse fingrene for at den ikke blir slaktet. Forige eiger har nå hvertfall hatt godkjent PKK på den for 3-4 månder siden men kjørt rundt uten støtfangere etterpå (tror han hadde dem av for å male bengalakk) og byttet skiltene bort med UP mot en sur mangellapp "full teknisk kontroll" noen som vet hva dette vil si..? tilsvarendes PKK? kan vel ikke forvente at bilen skal være tilnærmed lik "ny" ?

Slenger hvertfall ut fler bilder etterhvert (kommer litt ann på hvor "glade" og bedugget vi blir etterhvert ;)

God helg folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...