Gå til innhold

Bmw E30 89 CAB Restaureringsprosjekt


tek
 Share

Anbefalte innlegg

wtf? ble forige eiger stoppet av UP og fikk mangel-lapp, avskiltet og lapp om full teknisk?

og hva var grunnen til det? hadde ikke bilen nettopp vert på eu da?

jeg hadde blånektet.. tror foresten ikke politiet kan avskiltene bilen pga at de synes bilen ikke ser i forskrifts messig stand.

de kan gi en mangel-lapp og si du skal vise bilen hos b.t. da. men ikke ta skiltene mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti det fenomenet at sivilpolitiet har tatt prøveskiltene fra en jeg kjenner, fordi han hadde akslerert for fort også, ennå han ikke overskred fartsgrensa.. :roll:

Er dette lov egentlig?

Står vel ikke noe om akslerasjon, annet enn at man skal være aktsom i trafikken vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forhørt meg litt, også med en kar fra utrykningspolitiet som fattern henger med.

Slik ligger det an, at det er lover å regler dem _KAN_ bruke som man desverre ikke kan nekte på, hvis de vil.

Eksempelsvis kan dem inndra lappen din ved "mistanke" om div.

Hvordan nekte på det? dem skal selv finne ut at du ikke har no gærnt?

Eksempelsvis brukes samme regel/lov ved grovere ulykker ved mistanke om uaktsomhet.

Liker dem deg ikke! "hmm jeg har mistanke om at han har kjørt uforsvarlig, har vært flere meldinger om bladblablad (typisk en bil som ligner din) har gjort ditt å datt"

Uansett om du vet at du ikke har vært i tilsvarendes område, så er det fortsatt "mistanke" og dem vil finne ut detta, og holder lappen din litt for å være vanskelige (brukes her i distriktet spes hvis du er frekk tilbake)

Når det gjelder forige eiger, så kjørte han rundt uten støtfangere. og da han ble stoppet for en konfrontasjon av politi, var han nok frekk tilbake og skulle diskutere alt stedenfor å si "ja. det har du rett i, skal ordne det med en gang"

Prøveskilt har _kun_ lov til å brukes til flytting av gods, (herunder bil, campingvogn m/ fører)

Demonstrasjon av kjøretøy, (fortsatt kun en til 2 personer i bilen)

Kjøring av kjøretøy for visning / registrering av kjøretøy

Under alle 3 punkt ovenfor, er ikke persontransport lovlig. Og man må finne på en ganske god story hvis det er 4 mann i bilen hvis du blir stoppa av rett tulling.

(kjøper har ikke lappen, mekaniker med som ikke har lappen, kjøper har med egen fører og selger ville være med på turen? hvem vet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti det fenomenet at sivilpolitiet har tatt prøveskiltene fra en jeg kjenner, fordi han hadde akslerert for fort også, ennå han ikke overskred fartsgrensa.. :roll:

Er dette lov egentlig?

Står vel ikke noe om akslerasjon, annet enn at man skal være aktsom i trafikken vel?

Opptre aktsomt, spesielt ovenfor myke trafikanter ol. eller no slikt.

Aggresiv akselerasjon ol. kan oppfattes truendes av en fotgjenger.

Eks du gir gass, masse lyd og bråbremser rett før fotgjengerfeltet..

Litt OT i forhold til det du nevnte, men som sagt så treffer du rett tulling så.....

Hva skal en gjøre? saker hos både politi og PST blir jo henlagt i fleng.

Får vel søke jobb som stortingspolitiker for å prøve å utrette noe?

Ang. hengleggelse kan jo nevnes at for 2-3 år siden så var det en del raid etter bilstereoer her i rogaland. Ved en rutinekontroll av litauisk bil ble det funnet 52 cd spillere.. Folk ble jo glade og ville hente dette.. For å få ut beslagelagte eiendeler måtte man anmelde forholdet hvor man kryste av at man ønsket strafferettslig forfølgning (vil ha dem dømt)

etter 3 uker får jeg brev i posten (min spiller bler også bøffa men funnet der) "Saken henlegges etter bevisets stilling) ER DET MULIG?

52 anmeldelser - ferka med tyvegods i bagasjerommet.... hærligt system vi har!

Mye papirarbeid + lite kronasjer i kassen dems = henlagt

Lite papirarbeid + masse kronasjer (eks. stopp en ungdom i fancy bil og lag litt kvalme) = Hipp hurra. ?? akkurat som dem samler inn provisjon eller penger til julebordet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet hjem fra garasjen.. jeg å en kompis som har mekka hele dagen.

Blir mer og mer overasket etterhvert som vi skrudde.

Under gammel GTS styling fanger så var det sveist fast ett 3cm tjukt armeringsjern oppå ett gammelt modifisert hengerfeste.. WTF?!

jaja, bort med det og fikk fikset opp der også...

Jekket bilen opp på bukker bak, tok av felgene for å skifte bremseklosser og komme til hjulbuen for å lage mest muligt orig. fester, med plateklips og karosseriskruer. :)

Da jeg ligger under seg jeg det at ALLE boltene til drivakslingene bak inn på kardang er så løse at kan skru ut og inn med fangerene..

2 av dem har nesten dutte ut.. Og kardang bærer tydelig preg på å ha vært skiftet eller avskrudd..

Vurdere å ta en telefon til forige eiger som har sendt en så trafikkfarlig bil ut på veien..

Samtidig som bremseklosser var løse ( ikke tilskrudd calippere bak)

Tenkte å titte mer under for å være på sikre siden da den skal på full teknisk kontroll på torsdag. Best at alt "ser bra ut" for å slippe at dem leter frem feil.

Joda, der henger alle varmeskjold i en eller 2 skruer, løst som f¤#%"..

Ser ett bremserør som er skrudd opp i en sprial, akkurat som ett kjøleelemt for hjemmebrent-apparat!

jaja, prøver å rette ut litt på det og å legger merke til at er tectyl på kun en liten centimeter. vasker vekk, og der har dem vært borti det nyutskiftete bremserørert med vinkelsliper og gjemt det. tutcher det så vidt og lekker som en sil!

igjen, trafikkfarligt hvis dette hadde skjedd under kjøring.. Kunne gått til "#"¤%

Noen som har vært borti slikt tidliggere? og i kjøpekontrakt står det 113.000km, tror jeg skal ta en telefon til tidligere eigeres forsikringsselskap og sjekke litt.. Dette lukter det svidd av lang vei, greit det er prosjekt. Hadde det blitt opplyst om alt hadde det ikke vært noe problem, men å prøve å lure folk! Med ting som dem MÅ ha vært klar over.. Ikke pent gjort.!

Noensom har vært borti noe lignendes? blitt lurt med overlegg? Jeg vil ha mer penger tilbake. Hadde jeg vist om dette hadde jeg jo heller putta i 10k ekstra og kjøpt en penere utgave.. men men..

Bilder kommere senere Sitter i alkohylen her nå, og drukner sorgene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag;

Skulle i dag fortsette i garasjen, og gå over fremre del av bilen..

Begynte med å skifte bremseklosser foran, da det var montert klosser uten sensor på som ga ett irriterendes lys i dashbordet.

Da turen til slutt kom til montering av fangere stusset jeg litt på at når støtfanger foran var skrudd på fester i fronten så lå den ikke jevnt med hjulbuen på venstre side.. Lå 1-1,5cm for langt bak.

Tenkte at siden det var styling så kan man jo ikke regne med at passformen er på topp.

Fikk ting til å passe, freste litt ut i hull til blinkere, og fjerna litt med en fil på blinkerene foran for å få dem til å passe best muligt i hulla..

Skulle benytte kjangsen samtidig vi hadde bilen oppe i lufta foran til å skifte viftereim for å få bort irriterendes hylelyd..

DA SER JEG DET!!!

Denne bilen er smelt i fronten, nedre del og jukset til med å gjemme det bak fangere.

Midtre tverrbjelke er inntrykt, nedre box av v. rammevange er sundtkjørt, fester til servopumpe er slått skjevt som gjør at reima der står på skrått, slites feil og er den som hyler.

Ting gjør det ikke bedre at det lekker fra innfestninga til servopumpa. Forhåpentligvis bare dårlige kobberpakninger, men orka ikke se mer på det siden vi ikke hadde nye liggendes.

En ting er hvertfall sikkert at forige eiger skal få en telefon.

For det første som oppdaget i går, Solgt en bil som ikke er trafikksikker uten og opplyse om det. (greit nok, viste kanskje ikke om det)

MEN! når det er en skade (som ikke er gammel, ikke rustet over alt hvor lakken er av enda)

- Og forsøkt skjult med ny frontplate og satt fangere over med no sjims på..

Hvis jeg ikke husker helt feil så er det ganske ulovligt å selge en bil som er skadet eller har vært skadet i bærendes konstruksjon uten å opplyse om dette. Bilen vil jeg ha, som tidliggere biloppretter så skal jeg fikse dette selv uten problem. MEN en eller annen form for kompensasjon skal jeg hvertfall ha. Dette er ren svindel som han ikke kan snakke seg unna.

Bilder av alt kommer ASAP, men slik det ligger ann nå så går internett så tregt at det var umuligt å få lastet opp noe annet en plain text.

Noen som har vært borti noe lignendes? og vet noe mer sikkert om hva som kan gjøres, evt. hvilke krav ol. hvor ting kan fremmes.. anmeldes for svindel? forbrukerrådet? hvis han ikke kommer med en kompensasjon?

Og er det noen som har en delebil dem kan skjære ut en slik del av til meg? trenger med nedre festeanordning Venstre side til radiator også. Gi meg en PM i tilfelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alt for mye for en rammeskeiv 320. Hjelper ikke at det er en cab og det fulgte med litt plastikk. Kjør hardt på kjøper og krev tilbake minst halvparten. Hva for en hjelp det er å få fra rette innstanser er jeg ikke sikker på, da jeg selv har vært gjennom den smørje. Så jeg tok det privat med selger, og etter litt "overtaling" kom penga rimelig fort. Ønsker deg lykke til i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkt det samme selv. Jobbet som bilopretter og vet godt at det er mulig å fikse, men ting tar tid. OG hadde jeg vist om dette hadde det aldri blitt betalt det beløpet..

Takker for det, vet heldigsvis hvor både han og foreldre bor. Da mobiltelefonen til selger er "mistet" eller avskrudd for tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...