Gå til innhold

Xenon Problemer E46 - Blinker og slukker...

aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg slår på tenninga blinker lysene mine som et jævla diskotek en liten periode.. Og det er AKKURAT samme blinkemønster hver gang. Altså ikke random blinking.. Det gir seg etter 4-5 sekunder og lyser da normalt.

Under kjøring så kan en av pærene plutselig blinke en gang og lyse som normalt igjen... Andre ganger slukker den ene pæra helt og det kommer opp feil i dashen om at pæra har gått.. Bare å skru lysa av og på så funker det igjen...

Fryketlig irriterende...

Det er heller ikke bare den ene siden pæra slukker plutselig heller. det hender med begge sider...

Hva kan være galt??

EDIT: Jeg har altså xenon originalt i nærlysa... har ettermontert xenon i fjern og grøftelys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt rart er at blinkemønsteret er likt hver gang.. og det kommer også når jeg bare setter på tenninga.. ikke bare under start.

Lar jeg lysa være av når jeg setter på tenninga og setter på lysa etter f.eks 2 sekunder så blinker det i 2-3 sek og den fortsetter i samme mønster som den alltid gjør (ikke fra starten da jeg hadde lysa av da om dere skjønner)

Bruttern hjalp meg i dag også og han sa baklyktene blinka like herlig de også.

Det gir seg etter 4-5 sekunder.

Setter jeg på tenninga uten at lysa er på (og uten å starte også) og venter 5 sek med å slå på lysa så tenner de helt normalt som de skal.. Men har likevel en tendens til at en av pærene slukker under kjøring og jeg må slå lysa av og på for å tenne den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare når jeg setter på tenninga denne blinkinga kommer... jeg kan skru av og på tenninga så mye jeg vil.. det samme skjer hver gang. når jeg setter på follow me home funksjonen lyser det helt fint fra starten av.. uten blinking... Da kan det ikke være balastene eller pærene da?

blir ikke helt klok på dette jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du starter bilen (med orginal Xenon)

å ikkje har Xenon i grøft eller langlys på,

skjer det samma da?

hva slags kit har du?

når du slår på Xenon i grøft eller langlyset

so forstyrrer det resten av ledningsnette ditt. å da får du den blinkingen.

kan hjelpe å ha på can-bus på hver pære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjer uansett om jeg har på de andre xenon kitene eller ikke.

Har kit fra dybvik trading.

Ja det er jeg klar over at jeg kan få blinking når jeg slår på de, men har sånn kondensastorsak mellom ballast og ledningen både på fjern og grøftelys så det er heller ingen problem :)

Blinkingen er ikke i sammenheng med de ettermonterte xenon kitene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke det til å stemme heller da de lyser helt flott uten å blinke fra starten av hvis jeg setter f.eks follow me home funksjonen og da går ikke motoren... Det er liksom KUN når jeg setter på tenninga at blinkingen skjer og det skjer hver gang jeg setter tenninga på.. også om jeg slår tenning av og på rett etterhverandre skjer det igjen...

Jeg blir ikke klok på dette... Er det noe med lysmodulen eller no sånt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mest sannsynlig dårlig batteri og kanskje i kombinasjon med dårlig ballaster. Jeg ville begynt med batteriet. Sett på en kraftig startbooster og start bilen med denne på.. blinker lysene fortsatt bør du sjekke ballastene.

Spør meg gjerne om problemer med xenon. :)

www.dybvik-trading.no

Har du prøvd å bruke booster som dybvik trading her sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet som deg..

Jeg har originale xenon-nærlys og ettermonterte xenon i langlysene. Etter jeg monterte langlysene startet blinkingen på min bil.

Pærene i de originale xenonlysene blinker under oppstart i ca 4 sek. Denne blinkingen skjer mens lysene justerer seg inn og høydejusteringsmotoren går, så stopper det.

Under kjøring blinker de av og til, men de slukker aldri. Har nye pærer i nærlysene.

Lurer på om blinkingen under kjøring også kommer samtidig med at den automatiske høydejusteringen jobber.

Uten at jeg har sett på noe koblingsskjema har jeg en teori om at høydejusteringsmotoren og lysene har samme strømforsyning. Og at lysene ikke for den strømmen de trenger for å holde konstant liv i pærene, mens høydejusteringsmotoren går.

Kan jeg være inne på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på denne tråden, Jeg opplever det samme som ola82 beskriver her. Har tenkt på det samme som du ola82 nevner. Denne blinkingen begynte når jeg monterte xenon i langlysene mine. Har Org xenon i kjørelysene med høydejustering. Har vedlikeholdslader på batteriet mitt så det er fullladet hver gang jeg starter. Nå holder min vestre kjørelyslampe på å ryke tror jeg, siden den kutter etter noen min etter oppstart. Men det hadde vært fint om vi hadde blitt kvitt denne blinkingen ved oppstart.

Har samme problemet som deg..

Jeg har originale xenon-nærlys og ettermonterte xenon i langlysene. Etter jeg monterte langlysene startet blinkingen på min bil.

Pærene i de originale xenonlysene blinker under oppstart i ca 4 sek. Denne blinkingen skjer mens lysene justerer seg inn og høydejusteringsmotoren går, så stopper det.

Under kjøring blinker de av og til, men de slukker aldri. Har nye pærer i nærlysene.

Lurer på om blinkingen under kjøring også kommer samtidig med at den automatiske høydejusteringen jobber.

Uten at jeg har sett på noe koblingsskjema har jeg en teori om at høydejusteringsmotoren og lysene har samme strømforsyning. Og at lysene ikke for den strømmen de trenger for å holde konstant liv i pærene, mens høydejusteringsmotoren går.

Kan jeg være inne på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...