osjaavik Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 Motoren min har en tendens til å tikke ganske heftig, særlig når den er kald. Hva kommer det av? feiljusterte ventiler? Noen som har fikset et sånnt problem før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 Har du sjekket olja? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 Tipper det er en 4'er du har.. Noen nevner ventilløftere.. Hadde 4'er før og bytta disse på min, men ble ikke noe merkbart bedre.. De 4 sylindrede motorene til BMW tikker når det blir eldre.. Går som ei klokke vettu.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragge Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 hmm...er det ikke hydrauliske løftere på den? sjekk olja du, kan være den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 Joda.. er hydrauliske vdentilløftere..Har styra med akkurat det samma.. Lite som fikser problemet.. Men mye som hjelper på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 Her har du et par tips som garantert hjelper litt: 1: Skift til Valvoline MaxLife 10W40 olje, og bytt oljefilter. 2: Skru løs toppdekselet over ventilene, ta av den svarte plastbeskyttelsen som du ser gjennom oljehullet, skru av det tynne oljerøret som går oppå kammen (2-3 skruer), enkel sak. Så borer du opp hullene i røret så de blir bittelitt større, 0,5mm eller noe. Blås gjennom med trykkluft når du er ferdig, evt kjøp nytt oljerør, det koster ikke mange kronene, men du bør borre opp hullene på det nye også. Og vær nøye med å blåse ut alle spon osv. Jeg gjorde dette på min m40 og nå tikker den bare de første 2-3 minuttene når den er kald, så er det ikke en lyd å høre:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 Idet du har demontert toppdekselet, sjekk for slitespor i kammen og.. Hvis det er spor der, da er det ny kam som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 eller ny motor... Kan lønne seg å kjøpe en brukt m43b18 istedenfor ny kam... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 setter en 10er på at det er kammen! problem på m40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 Jeg dobler den tieren, hadde en 318i-91 i 2,5 aar med samme problemet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osjaavik Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2007 Får vel skaffe meg en is-motor da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 ja det , eller m50:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 ville helt klart gått for en iS motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 Tripler på kammen og setter en 10er på at ventilene er slitt i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå