Oak Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 Skattefri lønning FTW!! Tenkte jeg skulle handle litt anlegg til bilen nå (E46 Coupe), og har noen spørsmål.. Skal bruke Originalspilleren (Business), og kjøpe en sånn adapterdings slik at man kan ta signalene fra hattehyllehøytalerene til forsterkeren. Trenger altså tips til forsterker og bassere. Hva er best av 15" og 2x12"? Mye forskjell? Hvis jeg hadde valgt en 15" f.eks denne: http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1877 Hvilken forsterker trenger jeg til denne? Tenkte at hvis jeg brukte en 15" kunne jeg snu den inn mot skiluka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frank0312 Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 heisann eg kan anbefale 12" subben . kjøre 2 slike i min bil + 2 10 tommere alt i rockford .spiller sykt. 12 tommeren er meget kjapp i bassen går du for 15 tommeren kan eg anbefale denne forsterkeren http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... hp?id=1954 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
casper Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 Skal bruke Originalspilleren (Business), og kjøpe en sånn adapterdings slik at man kan ta signalene fra hattehyllehøytalerene til forsterkeren. Sorry at jeg kaprer tråden litt, men hvor får man tak i en sånn adapterdings? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oak Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2007 http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=2030 Tror det er denne;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helgevold Skrevet Desember 8, 2007 Share Skrevet Desember 8, 2007 funka den adapter tingen bra elle? fekk du stilt annlegget inn skikkeleg? for du vil vell ofte stille vekk alt bass i dei orginale høytalerene og skru opp subbene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Desember 8, 2007 Share Skrevet Desember 8, 2007 Ville heller gått for 12" enn 15". Har 15" selv, og synes det er veldig tregt. Selvfølgelig vil det hjelpe med et dyrere element, men i det hele ville jeg satset på 12" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Skrevet Desember 8, 2007 Share Skrevet Desember 8, 2007 Har 2x12" i sedanen og det funkar meget bra det. Gå for det. Blir sikkert bedre trykk i coupen og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oak Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2007 ok, dere har fått mmeg på nye tanker! er 15" "tregere" enn 2x12"? vanskeligå skrive i fylla..sworry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oak Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2007 funka den adapter tingen bra elle? fekk du stilt annlegget inn skikkeleg? for du vil vell ofte stille vekk alt bass i dei orginale høytalerene og skru opp subbene? hakke fått montert noe anlegg enda desverre! forstatt i planleggingsfasen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Desember 9, 2007 Share Skrevet Desember 9, 2007 jeg hadde 2 * 15" på 2000W i min e39 sedan.. og kjøpte en 2000W forsterker av typen lanzar og må si at dette var MER en kraftig nok... enda dette var noen dårlige elementer,så slo de meget presist og kraftig.. men 12" er bedre.. du får mye mer punch.. 15" blir mere rumling og dyp bass.. du kan jo alltids kombinere da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 10, 2007 Share Skrevet Desember 10, 2007 Det er ikke særlig lurt å kombinere 12 " og 15 " Du får en merkelig kombinasjon av bass da, hvertfall etter mine erfaringer.. Kjører en 15 " på 1400 W den fungerer helt greit alene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boddiz Skrevet Desember 11, 2007 Share Skrevet Desember 11, 2007 Hva er best av 15" og 2x12"? Mye forskjell? Mye merkelige kommentarer om basstørrelse her. Hva som er best av 15" og 2x12" kommer helt og holdent ann på hvilke elementer vi snakker om. Har man en god slant (tilnæmet ubegrenset) å bruke på sub og nok av plass for kasse med riktig størrelse, ville jeg satset på en 15". Er lommeboka på go'lag men ikke altfor tykk, ville jeg sett i retning av EN hissig 12" Argumenter: 1. 15" har en tendens til å gjengi de aller aller dypeste frekvensene - men igjen: kommer ann på hvilke elementer det er snakk om. 2. Når det kommer til bilstereo vil det alltid lønne seg å basere seg på færrest mulig elementer, men med best mulig kvalitet og ytelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet Desember 11, 2007 Share Skrevet Desember 11, 2007 en 15" er like treg som en 18"...og en 18" er like rask som en 10"..... er den ikke det, er det en konstruksjonsfeil.... går man ut i fra et merke og samme serie element så har to 12" mer membranareal enn en 15" og derfor mulighet for mer lydtrykk pga de flytter mer luft.. ingen problem å få tak i en 12" som spiller bedre enn en 15"..eller to...eller en 15 som spiller bedre enn tre 12"... kasse-alternativ er ca : bassrefleks : 50L pr. 12" , 75L pr. 15" lukket : 28L pr. 12" , 40~50L pr. 15" dessuten kan jeg anbefale re audio sr15: http://reaudio.com/woofers.html#goto_sr denne koster ca.1990,- hos www.morel.no , prisene har visst nettopp steget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frank0312 Skrevet Desember 11, 2007 Share Skrevet Desember 11, 2007 en 15" er like treg som en 18"...og en 18" er like rask som en 10".....er den ikke det, er det en konstruksjonsfeil.... Eg vil se å høre en 18" subb som er like kjapp som en 10" har til dags dato ikke funnet det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfh Skrevet Desember 11, 2007 Share Skrevet Desember 11, 2007 da kan du gjerne fortelle om det oppsettet der du hørte en treg 18" jeg har både eigd å bygd og hørt både 15" 18" som har hatt respons som 10 og 12".. men det kan man sikkert like gjerne ta på PM , om ikke trådstarter ser seg nytte av slik info da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå