Gå til innhold

Gåen topp/pakning.. trenger tips :)

Mack10
 Share

Anbefalte innlegg

Noen tips til hva jeg må ha nå når jeg må opp med toppen for å slipe den ned og få den trykktestet..

Fikk og tips om og slipe den ned 1mm og dermed hever kompen for å få litt mere "trøkk"..

Høres det bra ut med 1 mm?!

Hva annet trenger jeg enn toppakningsett?

Takker for svar!!

Toppakningsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slip toppen så den er flat, 1mm er ganske mye men det hjelper på kompresjonen, trenger ikke noe anet en toppakning og mens du er av med den ta regreima å så er du sikker på at den er ok, husk å dreie motoren etter montering så du får sjekka at ikke ventilene dine slår i stempeltoppen.

Nå er de forskjellige bmw motorene levert med diverse kompforhold så uansett sjekk hva din har før du freser for mye.

Sjekk også at det ikke er sunket ned mellom sylynderne på blokka da bør denne slipes\planes å, dette bruker du en rettestang til å sjekke eller en vinkel slik snekkerne bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vil ta ansvaret med å svare... 1 mm? Så vidt jeg vet kan toppen til en M50B25 KUN slipes ned MAX 0,3 mm.. Etter dette skal den kasseres og ny topp skal kjøpes.. Om den slipes inntil 0,3 mm skal toppakning 2,05 kjøpes istedet for 1,75 mm som er originalt..

1 mm altså? Det tørr hvertfall IKKE jeg svare deg på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min ble slipt 0.75 men den er portet max i alle rettninger + comp er senket i motor. du får regne litt på hvor mye du kan ta av.

Toppen jeg hadde var oxo av 885 typen .

mulig du må frese utak til ventilene dine men dette koster ikke allverden og ppf gjør vel dette.

edit, må vel lese litt bedre :oops: er ikke samma toppen som jeg tenkte på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor "lav " toppen din kan være maksimalt er data som du kan få utlevert hos BMW. Da er det bare og ta det målet du har på toppen din nå og sammenligne med data fra BMW. først da kan du finne ut hva maks er og jeg vil tippe dette er 0.3mm . Du kan ta en millimeter, 3 cm, resultatet du ender opp med er problemer, ikke noe mer guffe. 1mm er MYE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...