Mack10 Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 Noen tips til hva jeg må ha nå når jeg må opp med toppen for å slipe den ned og få den trykktestet.. Fikk og tips om og slipe den ned 1mm og dermed hever kompen for å få litt mere "trøkk".. Høres det bra ut med 1 mm?! Hva annet trenger jeg enn toppakningsett? Takker for svar!! Toppakningsett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 Slip toppen så den er flat, 1mm er ganske mye men det hjelper på kompresjonen, trenger ikke noe anet en toppakning og mens du er av med den ta regreima å så er du sikker på at den er ok, husk å dreie motoren etter montering så du får sjekka at ikke ventilene dine slår i stempeltoppen. Nå er de forskjellige bmw motorene levert med diverse kompforhold så uansett sjekk hva din har før du freser for mye. Sjekk også at det ikke er sunket ned mellom sylynderne på blokka da bør denne slipes\planes å, dette bruker du en rettestang til å sjekke eller en vinkel slik snekkerne bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mack10 Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2007 Er det ikke reg.kjede på min motor!? Kan være det var den forrige bilen jeg hadde som hadde det.. Men syns og huske at det var kjede.. Noen som vet kompforhold på min!? Motoren er en M43 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 m43 har kjede. komp.forhold finner jeg ikke noen plass.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Towwy Skrevet Desember 7, 2007 Share Skrevet Desember 7, 2007 Komp er 9,7:1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mack10 Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2007 Betyr det da at jeg trygt kan slipe ned 1mm!? Er intr i littegranne mer trøkk enn det er no.. Tror faktisk tante Olga kunne tråkket fortere på sin gamle sykkel fra 1954 enn det denne bilen går.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mack10 Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2007 noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mack10 Skrevet Desember 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2007 er vel noen som sitter på denne kunnskapen!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 10, 2007 Share Skrevet Desember 10, 2007 Ingen som vil ta ansvaret med å svare... 1 mm? Så vidt jeg vet kan toppen til en M50B25 KUN slipes ned MAX 0,3 mm.. Etter dette skal den kasseres og ny topp skal kjøpes.. Om den slipes inntil 0,3 mm skal toppakning 2,05 kjøpes istedet for 1,75 mm som er originalt.. 1 mm altså? Det tørr hvertfall IKKE jeg svare deg på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Desember 10, 2007 Share Skrevet Desember 10, 2007 jeg slipte av topp jeg hadde 0.7 en gang da.. Men det var 2takter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet Desember 10, 2007 Share Skrevet Desember 10, 2007 min ble slipt 0.75 men den er portet max i alle rettninger + comp er senket i motor. du får regne litt på hvor mye du kan ta av. Toppen jeg hadde var oxo av 885 typen . mulig du må frese utak til ventilene dine men dette koster ikke allverden og ppf gjør vel dette. edit, må vel lese litt bedre er ikke samma toppen som jeg tenkte på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 10, 2007 Share Skrevet Desember 10, 2007 Hvor "lav " toppen din kan være maksimalt er data som du kan få utlevert hos BMW. Da er det bare og ta det målet du har på toppen din nå og sammenligne med data fra BMW. først da kan du finne ut hva maks er og jeg vil tippe dette er 0.3mm . Du kan ta en millimeter, 3 cm, resultatet du ender opp med er problemer, ikke noe mer guffe. 1mm er MYE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå