Ad|oS Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Har en E36 320i som i det siste har vært litt vanskelig å starte pga lite strøm. Tok tidligere i dag en liten kjøretur (4-5mil) for å få ladet det godt opp igjen, da det brukes fort opp med bare småkjøring på et par km. Etter denne kjøreturen hadde jeg to små turer etterpå, og bilen var fremdeles litt varm etter hver av dem, altså ingen kaldstart. Så satte jeg den fra meg igjen, og etter to timer vil den ikke starte. Det er nok av strøm på bilen, men høres ut som bilen ikke får noe bensin (tror jeg) da den bare står og kinner uten antydning til å starte. Har prøvd i kanskje 15-20sek uten at den ville starte. Har koblet fra batteri, for så å koble det til igjen etter et par minutt uten noe resultat. Gasswire i motor reagerer ved trykk på gasspedal, så kan ikke være dette heller... Pluggene ble skifta for max 2.000km siden, så vil ikke tro det er pga dem. Noen tips til hva som kan være galt som jeg faktisk kan sjekke selv uten å sette den på verksted? Kan det være bensinfilter? Bensinpumpe? Pluggene ikke tenner? Da jeg parkerte den siste gangen stoppet jeg motoren for så å starte den igjen rett etter. Det som skjedde da var at bilen daua, men tenkte det bare var fordi jeg ikke ga litt gass (anlegget stod på gansk høyt+varme for fullt.)
Mexos Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 Jeg tror bensinpumpa di har tatt kvelden. Samme skjedde på en kompis sin 318is. Du kan jo begynne med å skjekke sikringen til bensinpumpa
///Mysild Skrevet Desember 7, 2007 Skrevet Desember 7, 2007 du manlger ikke noen deksler i motoren da slik at du får dritt og lort på reimene slik at dynamoen ikke lader? det skjedde på 318 en jeg hadde før, bytta belter og da funka alt fint... du kan jo se på dem i hvertfall se om det er noen tenner igjen
Ad|oS Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Skrevet Desember 7, 2007 Grøss... 2760kr for ny pumpe hos GS, 1000for brukt. Skulle ha sjekka sikringene da jeg var der ja. Desverre er det noen km til der bilen står, så ikke bare å komme seg frem og tilbake. Den står forresten 50m ifra to verksted hehe Meca og et BMW-verksted
Ad|oS Skrevet Desember 7, 2007 Forfatter Skrevet Desember 7, 2007 Mangler dekselet under motoren. Den lader jo strøm, men anlegget bruker kanskje litt vel mye
Bimmerlars Skrevet Desember 8, 2007 Skrevet Desember 8, 2007 Sjekk om den får bensin da. Ta av slangen inn på railen og sett på tenninga evnt. kinn
Ad|oS Skrevet Desember 8, 2007 Forfatter Skrevet Desember 8, 2007 Problemet fikset! Bilen hadde strøm, fikk bensin og var gnist i pluggen, men ville ikke starte. Da jeg tok ut ene pluggen for å sjekke for gnist merka jeg at pluggen satt veldig løst. Da jeg skrudde den på plass igjen å prøvde å starte bilen gikk det Skal sjekke resten av pluggene i morgen
Ad|oS Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 Da var problemet tilbake. Bilen hadde stått ca 30timer uten å ha blitt brukt, å da jeg skulle ut med den i dag ville den ikke starte. Har sjekket at alle pluggene sitter godt på plass hvertfall. Dette begynner å bli frustrerende... Noen nye idèer?
Ad|oS Skrevet Desember 19, 2007 Forfatter Skrevet Desember 19, 2007 Fremdeles gnist og har strøm, men kom ikke noe bensin ut når jeg kinner denne gangen Er vel bensinpumpa som er gåen da. Trenger en fort!
Ad|oS Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Skrevet Desember 21, 2007 Fikk tak i ny bensinpumpe, og ved hjelp av Mysild ble den skiftet. Takk for hjelpen Bilen går som en klokke igjen nå
///Mysild Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 bare hyggelig fikk hjem pesjåen også... den var kaldere enn din... fytti!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå