Loffen Skrevet Desember 8, 2007 Skrevet Desember 8, 2007 Etter det begynte å bli kaldt piper det fra rattet mitt når jeg svinger. Er dette noe plastikk som blir en ørliten millimeter "trekt sammen" av kulden, eller er det mer seriøse ting? Noe jeg kan smørre? Gjelder en 320, 1992
RMstn Skrevet Desember 8, 2007 Skrevet Desember 8, 2007 jeg har noe sånne lyder. på min er det det dekselet som er rundt rattstammen som tar borti rattet mitt. da blir det litt piping..
vegard89 Skrevet Desember 8, 2007 Skrevet Desember 8, 2007 piper i rattet mitt også er en 93 mod.. men det har vel ikke noe med servoen å gjøre eller tar jeg helt feil? heh:P
steinar84 Skrevet Desember 8, 2007 Skrevet Desember 8, 2007 det peip med meg og. la meg gjette er det airbag ratt dere har? men det er ikke plastikken. det er sleperingene til airbag og hornet bak rattet. du trenger en t30 torksjærn for å skru av airbaggen så tar du av ledniengen til airbag og horn. så er det en 19mm eller no bolt i midten. ta av rattet. på baksiden av rattet er det sleperinger. det er sikkert smurt med koberpasta eller lignende. gjør rent dette og smør det på nytt. gjør ogå stiftene eller børstene rene og smør dem også.. dette funka vertfall for min del.. men for sikkerhets skyld ta av batteriet når du holder på. også for å slippe lysende airbaglampe...
en325ic Skrevet Desember 8, 2007 Skrevet Desember 8, 2007 før all del legg airbagen bak i koferten med airbagen opp vist denne skal utløses så jør den ikke så stor skade. men ja er sleperingen som piper. jort d på min bil nu lenge, men har bare ikke orka å tatt av ratte får å fikse dettte, men jeg skal jøre dette på torsdag da kan jeg lage en DIY på dette!
vegard89 Skrevet Desember 8, 2007 Skrevet Desember 8, 2007 hvis det er det som er feilen så gir jeg f i det.. eller så bytter jeg hele rattet.. og lampa lyser så den her jeg kuttet ut.. er gammel bil så er ikke no å bry seg om
Loffen Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Skrevet Desember 9, 2007 Har kjøpt nytt ratt som kommer i neste uke, så kan vel ta det i sammenheng med rattbytte.
Jimbo Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 før all del legg airbagen bak i koferten med airbagen opp vist denne skal utløses så jør den ikke så stor skade. men ja er sleperingen som piper. jort d på min bil nu lenge, men har bare ikke orka å tatt av ratte får å fikse dettte, men jeg skal jøre dette på torsdag da kan jeg lage en DIY på dette! Sørg for gode bilder da
crom Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 før all del legg airbagen bak i koferten med airbagen opp vist denne skal utløses så jør den ikke så stor skade. men ja er sleperingen som piper. jort d på min bil nu lenge, men har bare ikke orka å tatt av ratte får å fikse dettte, men jeg skal jøre dette på torsdag da kan jeg lage en DIY på dette! Sørg for gode bilder da Henger meg på denne. Dette er noe jeg må få gjort i vinter. Utrolig hvor irriterende sånt småtteri kan være :S
RMstn Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 det er ikke airbag på min. men plastiken bak rattet mitt er løst så det tar borti rattet. men jeg kan jo ta av rattet og sjekke også da:P jeg klikker nøtter når det er små irriterende lyder..
en325ic Skrevet Desember 9, 2007 Skrevet Desember 9, 2007 det er ikke airbag på min. men plastiken bak rattet mitt er løst så det tar borti rattet. men jeg kan jo ta av rattet og sjekke også da:P jeg klikker nøtter når det er små irriterende lyder.. er slepering førde om du ik har airbag. er til fløyta vett du..
steinar84 Skrevet Desember 10, 2007 Skrevet Desember 10, 2007 ikke for å ødelegge tråden men siden det orginale spørsmålet er så godt som besvart. og det er snakk om irriterende ulyder hehe. knirking i stoler mellom bakplata og skinnet, da skinnstoler eller delskin som jeg har... noen ideer? og knirkende klutsjpedal?
Vegar br. Skrevet Desember 10, 2007 Skrevet Desember 10, 2007 Til meg var det en foring i hjelpesnekka lyden kom fra, skikkelig skrikelyd.. Kjøpte en engangs medisinsprøyte og tok tynn olje og sprøyta inn, lyden var vekk ;p
crom Skrevet April 27, 2008 Skrevet April 27, 2008 Etter MYE utsettelser har jeg gjort dette. Var ikke vanskelig i det heletatt. Null piping etter jeg var ferdig. Brukte denne DIY'en her for å få av rattet. http://forums.bimmerforums.com/forum/// ... p?t=245961
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå