Gå til innhold

BMW`n min sporer noe fryktelig...hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Utslitte bærekuler foran ?.(ikke uvanlig)

Litt tidlig på det vel?

Burde holde noen tusen til synes jeg.

Har ikke foretatt senking nylig da?

Men ja. Noen dekk kan gjøre at en bil sporer uten "grunn".

Skrevet

Bilen er med originale sportsfjærer.

Dekkene er balansert, og dobbelbalansert..... :D

Tviler på utslitte foringer pga at den går som en drøm med blant annet vinterhjula. kjenner heller ikke noe til andre symptomer som utslitte foringer vil gi.

Hvilke dekkmodeller og dekkdimensjoner kjører resten av befolkningen på, og viser disse antydning til sporing?

Skrevet

Mitchelin pilot med v mønster er veldig bra dekk,men begynner å spore når de er litt slitt er min erfaring,jeg byttet til falken og problemet forsvant.Også continental som vinner de fleste tester har jeg hatt sporings problem med.Blir japsedekk på meg heretter fordi Yokohama vinterdekk var også helt suverene.

Skrevet

Så lenge Mercedesen til gamlingen ikke viser antydning til sporing med samme dekkdim. bare et annet dekkmerke. skal nå ikke BMW`n heller spore.

Konklusjonen er nok at dekkene mine, (michelin pilot sport) er for stive i sideveggen til veistandarden som er i Norge.

Vil gjerne høre med noen som har erfaring med 18" på E46 Touring.

Hvilke dekk kjører dere på da? Noen tips/anbefalinger?

Skrevet
Så lenge Mercedesen til gamlingen ikke viser antydning til sporing med samme dekkdim. bare et annet dekkmerke. skal nå ikke BMW`n heller spore.

Konklusjonen er nok at dekkene mine, (michelin pilot sport) er for stive i sideveggen til veistandarden som er i Norge.

Vil gjerne høre med noen som har erfaring med 18" på E46 Touring.

Hvilke dekk kjører dere på da? Noen tips/anbefalinger?

Større tyngre biler sporer mindre enn små lette biler, og stivere understell og lavprofil er også noe som øker sporingen. Det er stor forskjell på sporing mellom forskjellige modeller. Z3 sporer f.eks veldig lett, mens min tidligere 535 91 mod ikke sporet i det hele tatt. Men 535 hadde 225/55/16 mens Z3 har 225/45 17 foran. Min sønns 535 90 mod med 225/50/17 sporer heller ikke. 3 serien har jeg ikke erfaring med, men det har jo flertallet her på forumet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...