Gå til innhold

varmeapparat blåser kun kaldt

Anbefalte innlegg

Skrevet
står d nåkka som helst forkortelsa i ordboka da? har ik akurat sjekka..:)

men sjønne ikke ka du heng dæ opp i? alle sjønne ka d (det) betyr da!

Ikke for å kverulere, men jeg skjønte ingenting :?

Svar på Topic:

Er det noen slags varmeventil på E36? Vet at den lager mye helvete på E28 iallefall, burde være en slik en på E36 også men det er mulig E36 har et annet system. Bare et forslag :)

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Motoren koker ikkje nei, temp.'en er i følge temp.målaren heilt kurrant. nåla står rett opp.

Om det hadde våre dårleg sirkulasjon, eller deffekt pum pe s hadde eg vel merka det på bilen og? motoren hadde vel fått dåreg kjling?

kan det vera noko som er tett i varmeapparat eller noko?

Skrevet
Har du prøvd å bytte termostaten som de sa? :)

Må bare påpeke at det sms språket ser dumt ut.. Og er stress å lese! :P

Nei, har ikkje prøvd å skifte termostat, dette fordi at nåla på temp. målaren står rett opp og at temp. målaren viser ein stabil temperatur.. så eg ser ikkje vitsen i det :? men eg kan jo ta feil, eg veit som sagt ikkje kva det er :?

Sirkulasjonspumpe, kvar sitteer dennep

Skrevet
Har du prøvd å bytte termostaten som de sa? :)

Må bare påpeke at det sms språket ser dumt ut.. Og er stress å lese! :P

Nei, har ikkje prøvd å skifte termostat, dette fordi at nåla på temp. målaren står rett opp og at temp. målaren viser ein stabil temperatur.. så eg ser ikkje vitsen i det :? men eg kan jo ta feil, eg veit som sagt ikkje kva det er :?

Sirkulasjonspumpe, kvar sitteer dennep

På E34 sitter sirkulasjonspumpen i motorrommet på førersiden inn mot toredoveggen, ligger litt neidi der et sted mener jeg å huske. Jeg hadde lekkasje i en slange der en gang i tiden. Er du sikker på at du ikke har luft i varmeapparatet? La bilen gå lenge med varme og vifte på fullt så lufter du av og til. Når oppstod problemet ? Har det vært utført noe arbeid på kjølesystemet eller ble den bare sånn helt plutselig? Eller har du ikke hatt skikkelig varme i den siden du kjøpte den?

Skrevet

varmeapparatet har alltid vert dårleg, heilt siden eg kjøpte han..men trur det har blitt verre litt etter litt. er ikkje heilt sikker..

Er det moglegheit at varmeregisteret er tett eller noko?

Skrevet

Ja, det er selvsagt mulig at det kan være tett, særlig om det er brukt noe radiatortettingstoff eller noe slikt svineri, men det er jo ikke ofte det blir tett av seg selv på en så pass ny bil. Blir luften varmere når du holder litt gass? Du kan prøve å bytte termostaten slik flere har nevnt fordi tempmåleren er litt spesiell på BMW. De har valgt å gjøre det slik at når temp. er innenfor akseptabelt nivå så står måleren rett opp. Det vil si at motoren kan bli noe varmere og noe kaldere uten at nålen beveger seg bort fra midtstilling. Om du ligger i nedre del av denne temp vil du få dårlig varme men du kan ikke se det på tempmåleren. Kanskje de har gjort det slik for at vi ikke skal bekymre oss om en måler som beveger seg litt opp og ned, men jeg ville foretrekt en måler som beveget seg og som det stod grader på.

Skrevet

okai, takk. ja..skal prøve å bytte termostat :wink:

mangen gode svar, skal prøve det. Skal vertfall få fixa da fort, eller så setter eg bilen på verkstad, oker ikkje å trøble meir.. Å køyre bil er ein kald fornøyelse for tiden kan du sai :lol:

Skrevet

Okai..da hadde eg bmw'en på verkstad i dag for å finne ut problemet med varmeapparatet. Dei fant ut at det ikkje var termosat eller vannpumpe som var gåen. Dei spylte igjenneom varmeapp. registeret og det var fin flyt igjennom. Så det må vera noko inni sjølve varmeapparatet som er feil, at han ikkje åpner for varm luft.

Er det myke arbeid å ta ut heile dashbordet og varmeapp. på compact? Erfaringer? :?:

Teinkte eg skulle gjera da sjølv, er ikkje heilt idiot heller så eg burde vel klare det 8):lol:

Skrevet

tror vel de fleste er ute å kjører på denne tråden.

hvis du har luftet kjølesystemet og motortemp er korekt, så er neste punkt varmeapp kran.

Tipper det en elektrisk "ventil" du har på din bil, sjekk slanger før og etter denne. kommer ikke noe varme inn i kupeen hvis krana er stengt vettu......

Det er også en del BMW som er utstyrt med sirkulasjonspumpe. sjekk denne.

Hvis det er noe mere du trenger hjelp til er det lurt å skrive åssen bil og varmeapp type du har

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...