Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei noen som kjenner til disse bilene og hva en bør se etter om en vurderer og kjøpe seg en slik?

da tenker jeg på svakheter, hvor dem ruster og slike ting.

motor og andre ting.

håper noen tar seg tid til og hjelpe litt :)

Skrevet

Hei. Alle 6 serie ruster rimlig bra, men de tidlige årsmodellene er verst. Fremskjermene er som oftest alltid rustet, gjerne også innerskjermene. Hjulbuer bak, bakplaten under bakfangeren. Dette er jo 30 år gamle biler, så en er jo heldig om de ikke er rustet :) Har selv en 86 modell som aldri har vært noe særlig rust på, men de tidlige årsmodellene var ikke produsert/satt sammen hos Bmw og holder generelt en lavere kvalitet. Bilene etter faceliften i 83 (overgang til e28 understell osv) har en tendens til å holde seg bedre.

Skrevet

takker for svaret :)

men kossen er det med motor og slikt?

er det noe spes jeg bør se etter eller vere oppmerksom på??

innskjerm, er det vanskli og ta ned eller er det en rett fram jobb??

kordan skal jeg skjekke at girkasse og bakaksling og slikt er bra?

eit bra eksemplar, er det noen som vet sånn ca kor mye en må gji for det??

Skrevet
hei noen som kjenner til disse bilene og hva en bør se etter om en vurderer og kjøpe seg en slik?

da tenker jeg på svakheter, hvor dem ruster og slike ting.

motor og andre ting.

Motormessig har jo e24en de samme kraftkildene som de andre større BMW modellene, så rimelige brukte deler er ganske greie å finne. Som vanlig er BMW blant de beste når det gjelder å kunne tilby fabrikknye deler til eldre modeller - jeg mener for eksempel at du fortsatt kan få et nytt instrumentpanel for e24, og jeg mener også at det koster rundt 12000 kroner.

Vær også klar over at karosserideler til eldre BMW kupéer kan koste tildels mye mer enn tilsvarende for sedan-modeller. Det første en potensiell e24 kjøper bør finne ut, er for eksempel hva en ny forskjerm koster. :)

Som nevnt har den e28-baserte facelift-versjonen endel fordeler - men det er fortsatt noen år til den er tilgjengelig som veteran. :(

Prismessig tilbys nyimporterte veteran-e24er fra 40-50000 kroner. Hvis du finner en av disse med lite rust, kan du kanskje forvente at den den har en av de mindre motorene, automatgir og en tidstypisk fargekode med tilhørende innredning - for eksempel lysegrønt skinninteriør. :)

Svært, svært mye avhenger av hvilken type eier og hvilket klima bilen har levd i tidligere. Ofte kan det kanskje lønne seg å tredoble prisen som bruktimportørene vil ha for de rimeligste, og kjøpe en nyere bil fra en entusiast med dokumentert historie. (Dokumentert historie på bilen, ikke på entusiasten, men det skjønte du kanskje... :D )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...