Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
@ thorbis:

Send mail eller ring BT(om du kommer igjennom) og spørr dem. Ser ikke ut som om det er mange som har fått godkjent 100% sperre, men skader ikke å prøve.

Vel, om det er farlig eller ikke, er opptil thorbis å avgjøre. Jeg tror det hadde vært morro i starten, men etterhvert så hadde det blitt slitsomt.

Det er godt med mye pizza, men i lengden blir man lei(og feit). ;)

Dette må jeg bare kommentere selv om jeg hadde tenkt å gi meg med denne diskusjonen. Du skriver at det er opp til thorbis å avgjøre om det er farlig. Det er ikke hans liv jeg tenker på, hvis han vil drepe seg i ren idioti driter jeg i det, det er de USKYLDIG involverte man skal tenke på. Er det opp til hver enkelt å avgjøre om det er farlig å kjøre i fylla også?

Vel, kom kanskje litt feil ut. Jeg mente at han burde være såpass klar i hodet at han skjønner at det er farlig.

• Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

man bestemmer selv om man vell slepp med seg ett hjul å betall for dekkene eller kjøp seg Sperre å dekk. hehe.

men det blir ikke godkjent til BT med sveisa sperre.

Skrevet

Kommer jo ann på prioriteringen det. Du kan fortsatt ha en ganske kul bil som kjører meget bra med åpen diff, men hvis det er sidelengs for alle pengene så er det jo bare å gå igang med sveiseapparetet da. Syns egentlig ikke sveiset diff bør være et alternativ for mangle på $

men "thats me".

Ehh,åpen diff til banekjøring er nærmest døfødt hvis man har litt power.

Ut av svingene virker det jo nesten som om man kommer borti bremsen.

Og de forbanna kontra-sladdene man får med åpen diff,de er meget ukontrollerte i forhold til de man evt skulle får med en bremset/sveiset diff.

Lurer på hva som går fortest rundt en bane av en åpen digg og enn låst 100% en... men som nevnt tidligere, er det sidelengs for alle pengene så er det nok bare en vei å gå.

Skrevet

Med sveisa sperre på banekjøring vil nok bilen ligge relativt konstant overstyrt, dersom det er sterk motor i bilen. Med åpen diff vil man slite mye med hjulspinn ut av svinger. Ingen av delene er på noen som helst måte ideele til å få raske rundetider. Diffbrems er og blir det beste alternativet.

Skrevet

Jeg mistenker at den vil bli mere understyrt, men det får baneekspertene på klubb-forumet utdype.

Generelt er det nok er en del misforståelser når det gjelder begrepene under- og overstyrt. At man kan få bakenden til å slippe lettere med en sveiset diff beyr ikke nødvendigvis at den er mere overstyrt.

Skrevet

ja jeg ville tru at han ville gå litt rett fram i forhold til 75% sperre da kan den veksel 25% mellom vær hjul når du legger den brei til sia til sia så da får man liten sving på bakhjulene også. med 100% så ville den dreg likt på begge hjuleme å da ville da "egentlig" rett fram.

Skrevet

På bane vil helt sikkert en som KAN utnytte potensialet til bilen, og som kan kjøre den til grensen i svingene kjøre mye fortere med en bil med åpen diff enn med sveiset diff. Med åpen diff kan han ha større inngangshastighet og kan også holde større fart gjennom hele svingen. Å ligge bredt i svingene er bare tap av tid. En bil med sveiset diff blir understyrt, ikke overstyrt.

Skrevet
spørgsmålet var stadig om en sperre kunne godkjennes av bt...

jeg har godkjent 2 biler med 100% sperre uten problemer. :)

Var da Bt viten om at differensialen var sperret eller bare la de ikke merke til det?

Skrevet
På bane vil helt sikkert en som KAN utnytte potensialet til bilen, og som kan kjøre den til grensen i svingene kjøre mye fortere med en bil med åpen diff enn med sveiset diff. Med åpen diff kan han ha større inngangshastighet og kan også holde større fart gjennom hele svingen. Å ligge bredt i svingene er bare tap av tid. En bil med sveiset diff blir understyrt, ikke overstyrt.

ja det kan godt være det. men har du sett fredrik aasbø ratte sin e30 rundt banen? vil ikke påstå den er veldig understyrt og han har relativt go inngangshastighet kan du si. og bilen min skal gå sidelengs og da er en åpen diff uaktuelt og jeg har defor fått fatt på en diffbrems, så da er egentlig problemet mitt ute av verden.

mvh

thorbjørn

Skrevet

Søkte litt i jungelen av forskrifter, det eneste jeg fant i farten var at på traktor er det påbudt at diffsperren skal kunne kobles ut på en effektiv måte under fart. Ville være rart om det samme ikke skulle gjelde andre kjøretøy.

Skrevet

Som dere kanskje så skrev jeg at det gjaldt motorsterke biler.

Hvis man ikke går inn for det og slenger bilen sidelengs vil den jo understyre. En diffsperre skyver jo bare forhjula framover.

Sveisa diff er forbeholdt sladding, ferdig med det. Ingen sveiser 100% sperre for å kjøre raske rundetider

Skrevet
Som dere kanskje så skrev jeg at det gjaldt motorsterke biler.

Hvis man ikke går inn for det og slenger bilen sidelengs vil den jo understyre. En diffsperre skyver jo bare forhjula framover.

Sveisa diff er forbeholdt sladding, ferdig med det. Ingen sveiser 100% sperre for å kjøre raske rundetider

Var det ikke en serie på den engelske motorkanalen med jeremy c som prøvde ut dette?? husker det var noe om dette i en sånn bilserie for ei stund tilbake og det gikk ikke noe bra.

Skrevet

Hvis man ligger og "hviler" igjennom en sving,så vil bilen holde seg understyrt,hvis man derimot trår på,så blir den overstyrt.

Skrevet

Hvis man ligger og "hviler" igjennom en sving,så vil bilen holde seg understyrt,hvis man derimot trår på,så blir den overstyrt.

Trodde det stort sett var slik alle biler oppfører seg jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...