Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nydelig prosjekt! Er sånn man drømmer om selv det her;) Hva jobber du med offshore? Du har hvertfall tid til å bygge bil med all fritida men har mellom man reiser ut!

• Svar 101
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kommer en liten update her, holder på å fjerne endel detaljer inne i bilen, så som der hvor baksetet har vært og platene under setene osv, disse kommer jo til å kunne ses da jeg ikke skal ha noe interiør inn i bilen igjen, så da vil jeg at alt skal være så slett som mulig. Syntes selv det blir finere.

Sånn ser altså en orginal e30 ut i baksetet og ved fører passasjer sete:

DSC00010.jpg

Og etter en runde med hørselvern og vinkelsliper så blei det slik:

Litt dårlig bilder men.

DSC00027-1.jpg

DSC00012.jpg

Tilpassing av nye plater som skal inn etter de gamle.

Disse er dog bare grovtiplasset.

DSC00025-1.jpg

DSC00024.jpg

DSC00023-1.jpg

Så fikk jeg bead lock til å hjelpe meg med å lage spor i platene slik at de blir sterkere og litt lettere å ha med å gjøre:

DSC00029-1.jpg

Fikk også laget en 90 grader på de to golvplatene, slik at jeg har en fals å sveise imot helt i bakenden:

DSC00034-1.jpg

DSC00035-1.jpg

Sånn ble de seendes ut når vi var ferdig:

DSC00038.jpg

Så blir det å rettskjære litt i morgen og helsveise inn i bilen igjen.

• 1 month later...
Skrevet
Tøft prosjekt..

Gjør det samme selv..

Hvor mye ga du for c stolpen?

Vet du om noen i nærheten av Larvik som vil sveise bakskjermene mine på? SVART!... Hehe

Det å sveise bakskjermene på er ikke så veldig stor jobb, men det å ta de av er verre. Jeg anbefaler deg å også bytte bakplate når du først bytter bakskjermene. Mye lettere å få delene til å passe bedre sammen da.

Skrevet

må bere si at ditte blir heftigt ass. :wink:

mn ka du måtte gi for alt M3 "greiene" og hvor fikk du taki "takkassetten"?

• 1 month later...
Skrevet
Kult prosjekt :) Hvordan fikk du tak i M3 motoren? Og hva måtte du ut med? Svar gjerne på PM om du vil ;) Interessert i ny motor selv :)

Handlet fra Koed.dk denne var komplett og garantert km. på 90k måtte ut med like over 45 000 etter at moms og frakt var betalt :)

Skrevet

C stolpen er jo der i utganspunktet. Den trenger ikke gjøres noe med, for tak kassetten kommer bare over det som er der fra før. Denne klemmes bare på plass. Passer perfekt. :)

Holder forøvrig på å bygge garasje. så blir lite tid til bil om dagen.

• 1 month later...
Skrevet

Har gjort littegrannet igjen, var oppe på loftet i går kveld og fant litt pågangsmot :P

Først så fikk jeg A-armene og traversen sandblåst samt grunnet. Også forsterket jeg A-armene mellom innfestningene til traversen, også forsterket jeg opp med to 25mm firkantrør fra hver side av armen og opp til navet. Snakket med en som har drivi med motorsport fra tyskland med e30 m3 og han skjønte ikke at det var mennesker i norge som turte å kjøre e30`r med så mye effekt uttak og ikke hadde forsterket a-armene. Så det var en grei avgjørelse å ta.

Dårlig kamera, men bilder her anyways :)

DSCN2875.jpg

DSCN2876.jpg

Også litt hammerlakk så blir det fint

DSCN2878.jpg

Traversen

DSCN2879.jpg

Lars

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...