Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ny opp datering. :D

i går satt vi i bakrutene, og i dag skal bakakslingene på. etter det er det kun det elektriske igjen og sette i bøttestolane :D

i går var jeg også å kjøpte me ein e30 cupe til :D hvit men helt fri for rust. kun noe pusse rust under ene baklykta og litt på ene døra.

nye bremserøyt, eksosanlegg, komplett svartskinn interiør, nye bremser framme :D skal bytte motor til noe mer sprekt og ta ned opphenge bak og sette på nylakka og overhalt oppheng bak med skivebrems. + lit forskjellig knask.. bilder av denne bilen kommer etter helga :D

9i27ih47txwc2ycio3xe.jpg

pmunnkmhrnmfnogzq07c.jpg

skal ha hydraulisk handbrekk i tillegg til vanlig.

0qduzbomgp5s09t3b3p8.jpg

mcmarveppp922qg1eg6s.jpg

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jaja, da var papirene og godkjenningar på bilen i box :D

det som gjenstår er å bytte styrekuler i forstilling og få i stolene + montere bryrterpanelet. :D

venter på styrekulen fra bmw spesialisten, satser på de kommer en av dagene.

aaibgsaqck0d9zd11hs6.jpg4mt7ltmoo01m7yq8dd13.jpg

ube9neq9u71y4t0c8jf5.jpg

Skrevet

hehe, ja de kommer :D har et sett til med orginale og et sett med sota.

i morgen kommer bilder av den nye e30 ( 318 cupe 19983 hvit )

den skal bygges om til skivebrems og med 323i motor :D + lakkas i audi hvit m. svart tak :D

Skrevet

i går skulle det egentlig ha blitt test kjøring etter forstillings kontroll , men vinkelen på forhjula ( p,g.a senkinga) var så skjeve at me ville vente til jeg hadde skiftet til noen litt høyere. det blir heller test kjøring i dag :D:D

fekk resten av delen i dag. understellet til sparcostolene , bryterpanel og div småting :D

det som mangler på bilen nå er listene rundt siderutene bak ( har den ene og den andre er ødelagt ) og ny pakning til takluka.

trur jeg kjem til å ta vekk skvett lappene igjen, men skal ha de på nå i vinter mens det er snø.

skal bestille m3 front og ræv om ikkje alt for lenge og sende den på en ny lakkering , siden det broder en min lakka ikke ble helt hundreprosent.

har tatt bilder av den hvite e30 nå. og maskinen jeg skal ha i den. har plukka 323i motoren i betar for vasking og pussing , for så å lakke den. skal lakke blokka i dag ig topplokke.

satser på å få starta på understelle i neste uke, siden jeg då har fått skilter på den andre. skal sette på skivebrems understell m. diff , fra en 323i + front oppheng m.51mm fjærtårn..

skal ta ut seter og tepper innvendig i dag , siden cupe teppe var litt fuktig.

kun litt overflaterust runt om på bilen, ingenting som må sveisest forhåpentlig vis.

sater og på å få starta med å sette i buret i dag, siden den skal til godkjennelse den 1.mars. skal få rallycross lisens på den, siden det ikke er noen som driver med vanlig racing rundt her jeg bur.

har ikke tenkt å kjøre rallycross utenom at jeg kanjse skal vær med på noen bakkeløp.

satser heller på å få kjørt fra meg på en skikkelig bane :D

bilen set sikker noe jalla ut nå , men den er jækla god og kjøre + den går sabla godt.

v0cmnalfyf032022h567.jpg

6f3m3pbfe2p4285jkrdf.jpg

uhnif6pqqjk959txzbcs.jpg

xmrhkm2j1w57fu24k5mh.jpg

0yrat1pyqhap30mv90t0.jpg

aml35w9dek6qijz93n6v.jpg

f1qrgsp76o96msvz0qks.jpg

Skrevet

då va det endelig skilter på bilen!!! :D va og hentet de i går :D

i dag blir det kjøring hele dagen :D va og drifta i går kveld, og er meget fornyd med kjøre egenskpene på bilen. den er meget presis på styringa og går sinsykt godt.

det er kun å sveise i buret og noe små detaljer som gjenstår.

buret skal til godkjenning den 14 mars.

Skrevet

hvor skal du godkjenne buret hen da? alt som har med bur i gatebil er jo blitt forbudt etter nye forskriftene i kjøretøyforskriften. hvis det skal godkjennes må bilen ha lisens og vil da få svarte skilter etter hva jeg skjønte på han jeg prata med i sfoor eller hva det heter.

grom bil du har men suns den var litt vel fargerik og skvettlappene var vel litt "over the top" kanskje?

mvh

Thorbjørn R

Skrevet

hehe, ja, men har montert de slik med hensikt...

fekk bytta cupevifta i dag, men det var ikkje en som hørte til denne bilen. tok frta en gammel 5 seirie.

noen som har en brukende cupevifte til e30 325i 1985 mod.??

viftene som står i turing 318 facelift er like.. va på opphogging i dag og såg om de hadde, men den va også gåen. derfor tok jeg fra en 5-serie

vifte fra den kvite passa ikkje... :(

Skrevet

Må fløtta dåke når det kjeme bilar bak :)

Såg litt rart ut med skvettlappane ja, og det blei ikkje bedre med han dåke hadde i baksetet på søndag heller :) Det såg rart ut når eg kjørte bak det...

Skrevet

Rallycross lisens? Skal du kjøre rallycross med en bil du har brukt såpass mye tid på? Du er klar over at du ikke kan kjøre den på gaten når det er lisens på bilen?

Skrevet

hehe, du kjørte bak oss ja :D hehe , nei ser ikkje heilt klokt ut me dei skvett lappane :oops: har tatt dei som var framme vekk nå, og ska setta dei orginale på bak trur eg.. eller så skal eg tekke dei bak enda lenger opp.

satser på å få startet med sveiseing av buret i slutten av uka..

+ trur eg skal ta alle delene eg tenge av den kvite og kjøre den på høggarn.. skal kansje kjpe ein 320 som eg slepper å betale årsavgift på og heller gjera nåko løye med den....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...