haraldsenracing Skrevet Desember 27, 2007 Forfatter Skrevet Desember 27, 2007 hehe.. jævla kult, gi beskejd nær du har testa d.. blir nåkk bane bil av dette til slutt og skal du se.. men skal ha skilt på den . så lenge d varer.. satse på eg får godkjent buret og fulecell tanken som skal i .. har ordna med ein som skal godkjenne og skrive ut papirer på tanken og buret + eg har snakka med biltilsynet hvordan jeg må gå fram..( lang prosess )
Skimmy Skrevet Desember 27, 2007 Skrevet Desember 27, 2007 hehe, okei. skal gi beskjed når jeg har fått testa, men blir ikke før vinteren er over. skal ha bilen klar til 31.mai. da er det kjøring på Acr i mo i rana. har vurdert skilt eg og. får se om det kanskje blir med tia da. spørs om bilen holder etter noen uttforkjøringe på banen. er jo ikke nå mester å kjør heller:P hehe. hadde styling på min, men etter 2 runda på banen så selt eg stylinga, tørt jo ikke kjør hart, var redd for å dra uttfor banen. hehe gleder meg å se denne ferdig lakkert hvordan farge?
haraldsenracing Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 trur og stylinga kommer til å ligge igjen i grøfta på banen etter noen runder. derfor skal jeg lage til hurtigkoplinger slik at d er lett å demontere og sette på f.eks m-tech 2 styling eller noe lignende. satse på å lakke den svartmatt med klarlakk.. trur det blir bra?
///MoePower Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 Denne her skulle du hatt i den blåfargen som vises på støtfangeren fremme på noen bilder synes jeg. Sort er utrolig pent på disse selvfølgelig, men desverre veldig mange som har den fargen. Skulle det bli sort så må den være blank sort, noe som krever en del extra grunnarbeide, men det blir jo pent. Kommer til å bli morsom bil dette tror jeg. Som andre sier: fint at du kommer med mye bra bildeoppdateringer!
haraldsenracing Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 takker..ja har tenkt på fargen som er på venstre framskjerm.. som jeg hentet hos en kis.. det domme er at jeg ikke har lakk koden, eller så hadde den fargen vore ganske kul.. bilen som den sto på var lakkert i denne fargen men er nå krasjet og vraka. skal inn på to billakkerings verksteder i neste uke og se va lakk farger de kan tilby meg , og om de har noe som faller i smak. ev hørre va fager jeg kan lakke bilen i uten å grunne den. det er derfor jeg har tenkt på å lakke den svartmatt,, men skal jeg først lakke den kan jeg gjere det skikkelig og kult har og vurdert svart matt forsdi en som jeg går på skole meg nett har lakkert sin bil i svartmatt og det va ganske kult. + det gir bilen en litt racing look.
haraldsenracing Skrevet Desember 28, 2007 Forfatter Skrevet Desember 28, 2007 har vore på verkstedet i dag og etter jobb og gjort litt.. grunna bakfangaren , lakka grillen og gjort noen små ting innvendig, ikke gjort så mye i dag, men nå e det helg. då satser eg på å få pussa ferdig framfangaren og kansje gjort bilen ferdig innvendig. skal montere plastikken i hjulbuan eframme og lage til lettmetallpaltene som skal fungere som skvettlappet bak i hjulbune og så skal eg lage til plata som skal ligge i hattehyllen i bakvinduet.. får eg tid skal eg begynne å sveise røyra som skal stive av dempartorna bak. lakken skal jeg kjøpe i nesteuke, så det blir vell også lakering i løp av uka, viss alt går etter planen. http://images.bimmers.no/files/lpc0qcveetwh3lxlo481
TSL Skrevet Desember 28, 2007 Skrevet Desember 28, 2007 blir tøft dette. men liker ikke gts fronten. luma er penere. hvis du er red for og vrake fronten din hele tia. kan jeg muligen hjelpe deg litt så du kan bruke den på bane også. men da tar vi det på pm hvis du er intresert. hvilken farge skal du ha på den
haraldsenracing Skrevet Desember 29, 2007 Forfatter Skrevet Desember 29, 2007 har fått gjort litt dag og.. pussa ferdig og grunna framfangaren. så motte eg sparkle noen små flekker her og der på den. laga til og montere ruglemetallpalta som skal sitte i hattehylla bak. monterte frontlista og sjekka noe av det elektriske. lakka og over noe av sparklinga på karrosoriet med grunning. hehe.. eg og ein kompis hadde det løye med kamera i dag....
Reedline Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 hva slags grunning bruker du?? og åssen papir?? vann papir da eller kan du forklare litt om nedpussings prossessen?? tenkte å fjerne listene jeg å hva gjore du med hulla som ble igjen i døra?? sparkel eller??
haraldsenracing Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 jeg har matta ned heile bilen med 400 papir på pussemasikin som roterer. noen plasser motte jeg først gå over med 240 papir så 400. grunninga jeg har brukt eg berre vanlig quick grunning lakk på boks. etter å ha pussa den ned med maskin gjekk jeg over med 400 papir igjen berre denne gangen pessa jeg for hand. treng berre matte den lakken slik at lakken får feste. jeg skal sansynligvis lakke mein svart matt og kjem derfor ikke til å bruke grunning over hele bilen, men ville ha litt på sparkelen så dein ikke skulle trekke vatten. viss du skal lakke blen din i samme farge som den er fra før så holder det sikkert å gjere som meg. når jeg skulle fjerne listen sparkla jeg dem berre igjen med vanlig sparkel. ( tar litt tid om du skal få de bra.) skulle egentlig ha sveist først ,men jeg har berre sparklet slik at nederste kant er igjen. ville ha den nedreste kanten slik at siden på bilen ikke blir henlt slett.
haraldsenracing Skrevet Desember 30, 2007 Forfatter Skrevet Desember 30, 2007 har gjort litt i dag og men ikke mye... lader opp til i morra!!!! nytt års feiring har rota fram alle lister og vinduer som skal på., begynte åmontere sidervinduene, siden jeg ikke vil gjere det etter lakering,, da er jeg sikker på at jeg ikke før striper i lakken ved montering.. suger i å sette i vinduene
haraldsenracing Skrevet Januar 1, 2008 Forfatter Skrevet Januar 1, 2008 jeg har ett problem som jeg lurte på om noen har peiling på,,, vifta som skal blese luft inn i cupen bråker noe jævlig. kan det være at vifta er gåen eller er den berre laus... noen som har det samme problemet?? broderen min hadde hatt det på ein tidligere e30 og da hadde han berre tatt den ut og sett den inn igjen så funkan fint igjen..
Rotty Skrevet Januar 1, 2008 Skrevet Januar 1, 2008 vifta som skal blese luft inn i cupen bråker noe jævlig... Hehe helt vanlig på en gammel sliter det, typisk e30 vifte.
haraldsenracing Skrevet Januar 2, 2008 Forfatter Skrevet Januar 2, 2008 har vore i garasjen i dag og i går kvell også.. har fått gjort litt men ser ikke muye ut på bildene.. har montert seler, sett i setene bak sett inn midtkonsollet og lagt opp bryter til bensinpumpa.. skal montere inn instrumentpanelet etter godkjenninga.. då får jeg start, bensinpumpe, tenning, ¨på eit panel. skal og ha hovedkretsbryter.. har vore hos sponsorane mine i dag med teikningane og måla på aluplatene som skal i dørene , sidenbak og i bakseteryggen i morgen skal jeg på lakkeringsverksted å hørre på pris på lakk.
JoCCe Skrevet Januar 2, 2008 Skrevet Januar 2, 2008 Baksete?? Skal nappe det ut etter godkjenninga eller? Knall tøft prosjekt som inspirerer meg, har selv matt sort 325 så Arti med bilder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå