Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

takker for forklaringen, ///moepower :D , bra forklart ( mye bedre enn broderen forklarte meg. det er han som tok de utav , og jeg har ikke montert vinduer før .

skru og ordne på biler er ikke det eg har gjort mest. kun etter eg begynte på dette prosjekte :D

kjekt med positive tilbakemeldinger , spes siden dette er mitt første prosjekt.

eg kjøre aktvift motocross og har holdt på med det i 6 år siden jeg var 11.

så tida går meg til der, men siden det ikke er sesong om vinteren er det greit å ha noe å gjøre på.( kan ikke likke på latsiden )

:D

broderen min som har vore bilfrelst og sefølgelig har han BMW på hjernen :D ( har tydligvis smitta over på meg )

er usikker på om gts stylinga skal på, fant ut at den ble ganske kul med orginal look , men er stykt redd for at jeg kommer tin å kjøpe m3 front.

gts`èn ligg kar og er ikke heft å sette på , siden jeg har hurtig koplinger.

blir lexan glassa godkjente hos biltilsyne , når jeg skal godkjenne den..???

sota lyter kjem sansynligvis på ja :D

va og såg på en bil til i dag, bmw e30 alpina lokk( ombygd 325i )

• Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Jeg anbefaler slik silicon spray rørleggere bruker , da kan du dytte på plass hele pakningen nesten, å er nødt til å lirke på plass en liten bit av den bare (mindre sjangs for riper)

Byttet bakrute selv, prøvde først med crc (funka dårlig :P ) så denne silikonspraye, funket perfekt

Skrevet

silicon spray ja, ! det kom jeg ikke på .. hehe, det har jeg mye av så får prøve d...

har vore på verkstade i kveld og. monterte bakfanger , og gjorde klart panseret til lakkering i morgen. motte pusse det ned på nytt siden det ble en reaksjon under grunninga :(

bilder kjem i morgen..

Skrevet

fått lakka panseret og koffertlokke på nytt i dag :D

satser på det blei bra, vil vise seg i morgen når lakken er tørka. :D

hehe, fant fram noe orginale skvett lapper som jeg monterte på for å se hvordan der såg ut... litt orginalt....men va ikke så gale som jeg hadde trodd. lure på om jeg skal ha røde sparco skvett lapper på den for å hindre at alt for mye vann og drit blir kasta opp i karrosrie bak, men da kjem jeg til å kutte det til slik at lappene ikke viser så godt.. men har ikke bestemt meg enda..

8y5vh9bq3gn0k685gtot.jpg

d7sf8nufujic04vbn1de.jpg

Skrevet

hehe.. det er ikke løye du ikke har sett denne bmwen i etne før, har vell ikke vore her på 5 år trur jeg. det er broderen min sin og han har flytta til stavanger, og har brukt bilen der.. så jeg var der å henta den. etter at den har stått på eit verksted i 2 år... bor på stråndo. :D '

den blir å sjå på veien i etne om ikke alt for mange ukene :D

Skrevet

Angående rutemontering, jeg har brukt metoden jeg lærte på et bilverksted, montere gummilista på vindu først, så legger man en hyssing i sporet som skal inn på karrosseri, den skal ligge så endene kommer ut nederst på lista inn mot kupe, legg ruta på plass og dra forsikti i hyssingen, da glir lista lekende lett på plass.

Flere enn meg som forsto? :)

Skrevet

. i går var jeg og en kompis ute å testa drage i bilen, etter å ha bytta olje og filter. va meget fornøyd med akselerasjonen etter vektreduksonen. den gjekk meget godt, og va ikke akkuratt vanskelig og legge brei. :D

pcen min funker ikke så må låne en, derfor lite bilder i det siste.

i dag skal jeg bestille siste rest av delene som gjenstår , og hente de nye sparcostolene.

Skrevet

noen dager siden jeg har vore innpå nå... internette er nede hos meg så får ikke tilgang på pc.. satser på at de er i orden i løp av uke... så kan jeg legge inn bilder..

det som er blit gjort dei siste dagen er.;; sett i alu dørplater, sveist i avstivingstag baki bagasjeromme, lakka det, poppa fat den runde påata , der hvor reservehjul korga har hvore , sett på orginale skvett lappar( røde sparco skvett lappar er bestilt , samt sparco ratt, stolunderstell, ny karrosoriplate bak hjulbuen bak høgre side( venster side er bytta ) . :D

bilen skal til godkjening og få ein overhaling på elnette denne uka.. ein mekaniker som skal gjere det for meg. :D

bilder kommer så for jeg får internett til å virke..

Skrevet

hmm.. ganske stilleståande her nå.. p.g.a jeg ikke har internett tilgjengelig for tiden. :cry:

men i helga var jeg ute å test kjørte bmwen.. ganske fornøyd med efferkten og kjørekmomfort.

har nå bytta bremsekjolda , satt på resten av håndbrekken, nye hjullager bak. bur, ratt, stounderstell, startpanel+++ kommer i dag :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...