Gå til innhold

Ikke verst, S50tic godkjent i e30m3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier, blei litt imponert når jeg leste denne annonsen: http://www.autodb.no/bil/

Ikke verst å få godkjent s50 med turbo i en e30m3 hos BT. Noen som vet hvordan man skal få dokumentert at karosseriet tåler effekten? Kan jo selvsagt gå via TUV men det er vel heller ingen garanti for at BT skal gå god for det. Snakket med en hos BT og han var veldig opptatt av at det måtte dokumenteres for at karosseriet tålte effektøkningen ved ombygging selvom han visste det hjalp ikke det sa han..?

Edit:Får ikke linket direkte til annonsen, Men søk etter M3 i www.autodb.no eller bruk autodbkode:1729093, ligger under oppland.

Mopderatoredit; R Andersen: Ett tips; trykk på "forhåndsvisning" før du poster, så får du se om innlegget blir riktig før du legger det ut.. :wink:

Skrevet

Her var det god hjelp på få, takker:) Syntes ikke prisen var ille jeg heller, hadde min e36 vært ferdig ombygget 3,2l m3 hadde jeg solgt den tvert og handla denne..Hehe..

Lurer på om det er orginal m3..? Noen som har kjennskap til bilen så gjennomført ut og BSE motorstyring er det vel ikke så mange som har ettersom de i utgangspunktet ikke produserer for salg..

Skrevet

helvete så gromt :whoa:

500+ hester på 1240kg er slett ikke verst.

så skikkelig bra bygd ut også.

men registrert for 3 så det ut som.

vurderer å selge både det ene og det andre jeg.

Skrevet

Denne er bygget av BS motor i de gyldne TUV årene ;) Så ble den etter hva jeg forstått solgt til Åndalsnes og nå videre til Lillehammer.

Husker den hadde en prislapp på 350k da BS skulle selge den for 3 år siden, så i fjord var den til salgs for 250k, og i år 260k.

MEN, effekten har svingt opp og ned gjennom åra. Sist gang den var ute hadde den lattelige 309hk ved 0,6 bar (noe som er lattelig). Da BS solgte den hadde den 750hk ved 1,4 bar.

En ting er ihvertfall sikkert, hadde jeg hatt råd hadde den bilen vært min på timen! Håper å kunne eie den en gang, for da vet jeg akkurat hva jeg ville gjort med den. Etter min mening norges feteste M3 etter Helge's.

Skrevet

Regna med de hadde bygget den siden de vanligvis ikke selger inspruta de lager. Men dette er ikke "jesusbilen" de bygde for den stod det m20tic i. Men det visste du vel for den hadde aldri 750hk heller.

Hadde jeg hattt mulighet hadde jeg kjøpt den tvert, er ikke ofte man får mulighet til å kjøpe en e30 godkjent med s50 og turbo:)

Skrevet
Borger fikk dette godkjent i Norge,ikke Tùv.

Bilen er meget pen.

Hvordan i h.. klarte han det?

Det BT stort sett syter på er NM-økningen som blir for stor for karrosset.

Skrevet

Ja det det er en annen borger bygde med m20 turbo ja, det er ikke samme bilen nei. Men denne stod vel til salgs for ikke lenge siden den også.

Han har vel gode kontakter i biltilsynet så da gikk det nok på et vis for 3 år siden som nevnt over her. Idag er det vel bare å glemme vil jeg tro, men det varierer vel noe fra stasjon til stasjon vil jeg tro..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...