Mboy Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Noen som vill ambefalle det? Lyst til og prøve det, hehe
Ad|oS Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Så lenge du ikke kjører med brede dekk er det jo ikke så ille hehe Dessuten blir det jo lite gummi, noe som igjen senker komforten. Merker det nok veldig godt på "vaskebrett" snø/is Kan jo lese litt om det her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=6 ... vinterdekk
Mikaelft Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Er det ikke bra med brede dekk da? Mer kontaktflate til å bremse/svinge
Ad|oS Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Større flate å få planing på i vann/snø/slaps. Se på hva de kjører med i rally. Brede dekk på asfalt, veldig smalt på snø.
Mboy Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Er litt dumt at fine biler skal se så stygge ut halve året bare pga noen kjipe 16" vinter
opt Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 blir ikke direkte billig de dekka, men har man ikke annet å bruke pengene på er det jo kult å skille seg litt ut med. vil bli suverent på snø og asfalt, tror ikke jeg ville prøvd en gang ved mye vått slaps.
Ad|oS Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Trenger jo ikke gå ned til 16". Kan jo bruke noen 17", gjerne ikke mer enn 7" brede. Da vile du kunne bruke rimlig smale dekk, samtidig som du bevarer noe av utseende.
Dr_S Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Jeg ville gjort det hvis det er det du vil ha Ser jo bra ut og med bra dekk er nok ikke fremkommelighet noe problem. Men er nok dyre dekk, ja...
larserso Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Jeg leste nylig noe om dette med diameter på vinterdekk. Mener kanskje det var siste Auto, Motor og Sport, men mulig jeg husker feil. Resultatet av deres tester var i hvertfall at 16" var ideelt som vinterdekk, 17" var ok, 18" anbefales ikke og 19" var direkte ubrukelige. Jeg vil tro at noe av grunnen til dette er at det blir så lite gummi så dekket blir veldig hardt og får dermed dårligere grep.
spz Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Jeg har 18" på min E46, kjøpte bilen nylig så fi får se hva vinteren bringer Ser utrolig fett ut i allefall
///Lasse.B Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 piggfrie = breiere jo bedre pigger = smalere jo bedre dette ble jeg fortalt uttalige mange ganger på forskjellige dekk for handlere.
TJ Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 piggfrie = breiere jo bedre pigger = smalere jo bedre dette ble jeg fortalt uttalige mange ganger på forskjellige dekk for handlere. Den vet jeg ikke om jeg er helt enig i... Referer til hva Ad|os skriver lenger opp her. Bredere kontakflate øker sjansen for å få planing på vann/snø/slaps. Det gjelder enten man har pigger eller piggfritt. Tilbake til topic, så ville jeg gått for 17" eller maks 18" vinterstid. Er nå i gang med min tredje vinter på 17" med piggfrie dekk, og det funker veldig bra. Vet ikke om jeg ville hatt så veldig mye større enn det vinterstid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå