Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så en peugeot med egenmodifisert luftinntak en gang, han hadde tatt et slikt takrenne-rør og festa det i fangeren, slik at han hele tiden fikk kald luft inn i luftinntaket:P

Skrevet
Kanskje bare tull,men noen som vet om effekt ville bli større med int?

blir jo kaldere luft.........

Hvordan i pokker kan lufta bli kaldere enn den allerede er ved å prøve å kjøle ned med luft med samme temperatur? Hvor har du hue ditt hen?

Poenget med intercooler er å kjøle ned den komprimerte lufta etter en turbolader eller kompressor. Lufta blir varm når den komprimeres.

Skal dette ha noe henstikt på en N/A motor må lufta kjøles ned ytterligere enn det lufttemeraturen er ved hjelp av peltier eller kjølekompressor. Vinningen blir så liten at det ikke forsvarer energiforbruket til nedkjølingen eller komlisiteten til mikkmakket som må innstalleres i bilen for å få det til.

Skrevet
Meeeen alle er jo enige om det er ser tøft ut :P

Nei jeg er ikke enig i at det ser tøft ut. Men så er jeg kanskje litt eldre enn deg.

så du syns ikke det ser tøft ut! med eks en e30 m3 med turbo slik at man kan se intrecooleren under fronten! det er gromt ;)

og nei jeg er ikke 12 år eller noe sånt :wink:

Skrevet

Du er nok ikke tolv, men kanskje Energetic er?

Hvordan i pokker kan lufta bli kaldere enn den allerede er ved å prøve å kjøle ned med luft med samme temperatur? Hvor har du hue ditt hen?
Skrevet

Du er nok ikke tolv, men kanskje Energetic er?

det tror jeg og.. men det er vel noe "alle" vet?? :?

energetic: du trenger ikke svare nedverdigende til folk som spør et helt serriøst spm!

Skrevet
Meeeen alle er jo enige om det er ser tøft ut :P

Nei jeg er ikke enig i at det ser tøft ut. Men så er jeg kanskje litt eldre enn deg.

så du syns ikke det ser tøft ut! med eks en e30 m3 med turbo slik at man kan se intrecooleren under fronten! det er gromt ;)

Det ser ikke tøft ut...

Det ER TØFT!! :lol:

Men ikke noe er bedre enn en bil som ser kjedelig orginal ut, men subber unna som bare det.

Like gøy hver gang gutta boys ypper opp i lyskryssene for min del.

De tråkker liksom litt feil hver gang.

Gamle gubben med hvit bimmer med altfor små felger og høy profil og "effektannlegg". ;)

Lite harry'a gutta. Han tar vi.

Joda.. :rompe:

Like godt hver gang det skjer.

Og husk en ting til.

Det er gøy og være harry.

Synd ikke alle har råd til det... :P

Skrevet

haha... hvis det bare skal gå fort rett fram så hvorfor ikke begynne å kjøre rattlås-racing? det er jo vanskelig å kjøre fort rett fram? den sierraen a, åssen bremser har han? sikkert no originalt;) en bil er jo ikke bedre enn den svakeste delen... eller?

Skrevet

var faktisk bremser ifra xr4x4.. altså større skiver foran og skiver bak.. hehe.. :) var powerflex foringer i hele understellet og.. bilstein støtdempere og eibach 50mm senkesett :D hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...