Bmwray Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 1997 320 cab, Varmeapparatet blåser ikke varmt, hva kan være årsaken, bytta nylig radiator.
///Mysild Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 dårlig lufting! kjør til motoren er varm, og så sett bilen i bakke, skru av radiator lokket FORSIKTIG, sånn at du ikke får vann i trynet... så fyller du på vann og gjerne klemmer på slangen mens motoren sviver jeg måtte etterfylle 5 ganger jeg... så ordner det seg... husk frostveske også
Bmwray Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Bilen blåste varmt et par uker etter radiatorbytte og jeg har fylt på 8 liter vann. Har satt i lufteskruen igjen nå også
Fliid Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 lekkasje på slanger? Når det blåser kaldt har du luft i systemet (det får du jo og om du har lite kjølevæske) Luft den du. Ett spm. hvordan lufter du? Sikker på du gjør det rett?
Bmwray Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Skrevet Desember 14, 2007 åssen skal jeg lufte? hvordan skal jeg bruke lufteskruen
Rayman Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Sett bilen i en bakke med snuten opp jo brattere jo bedre La bilen gå seg varm (hvist den ikke er det allerede) skru av radiatorlokket så lufteskruen, øk turtallet til ca 2-2500 omdr (med håndgassen på motoren) så du ser vannet sirkulerer, (hold det turtallet hele tiden). Nå kan du se om det kommer bobler/luft ut av lufteskruen. Etterfyll etter hvert som vannet synker. Du kan og klemme litt på den nederste slangen på venstre side av radiatoren. Når det ikke kommer mere luft/bolbler opp (bare vann) stenger du lufteskruen og så radiatorlokket. Da skal det iallefall være fritt for luft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå