318iAT Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Hei, kjøpte noen nye grøfte lys til E30'n på Ebay, etter handelen spurte jeg selger om hva forsendelsen ville koste og fikk opgitt en sum som jeg lå til i prisen før jeg betalte med PayPal. Fikk bekreftelse på at alt var i orden med handelen, men nå har jeg fått enda en mail som sier at forsendelsen vil bli 67 usd. dyrere noe som er nesten 2 ganger det opprinnelige beløpet for å sende pakken som var 37 usd. Noen som har vært borti dette, må jeg bet. eller er dette et fossøk på svindel Kan det virkelig koste over 100 usd. i frakt.
am0n Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Jeg betalte vel ca 30-40 dollar i frakt på baklyktene til cab'n. Hørtes dyrt ut.
Boddiz Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 har vært i kontakt med en selger på ebay som sier at det er mange som tjener penger på shipping kostnadene, så dette er nok ett forsøk på å gjøre litt penger ut av de sikkert råbillige lyktene du har kjøpt.
318iAT Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Skrevet Desember 14, 2007 Joda råbillig var de men jeg er ikke intr. i å betale 3 x så mye i frakt. Kan jeg heve kjøpet, stanse overføringen av det innbetalte beløpet ?
318iAT Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Skrevet Desember 14, 2007 Sendte et svar på mailen og sa at jeg da ville heve kjøpet, så får vi se hva som skjer.
ehrnst Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 hvis han sender for den oprinnelige prisen er jo alt OK. på en annen side iom at du har betalt med PayPal er du på trygg grunn. Hvis du ikke får varer du har bestilt og betalt vi PayPal kreditere pengene dine
integrale8v / ELS Tuning Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Send ALLTID mail/mld om å få frakt pris før du kjøper så mye som en skrue på ebay. (så sant de ikke oppgir frakt til Norge da) Er veldig mangen som jukser med frakta. Di må betale provisjon for salgs prisen mens frakta får de rett i lomma. Derfor lav pris og høy frakt.
318iAT Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Skrevet Desember 14, 2007 hvis han sender for den oprinnelige prisen er jo alt OK.på en annen side iom at du har betalt med PayPal er du på trygg grunn. Hvis du ikke får varer du har bestilt og betalt vi PayPal kreditere pengene dine Send ALLTID mail/mld om å få frakt pris før du kjøper så mye som en skrue på ebay. (så sant de ikke oppgir frakt til Norge da) Er veldig mangen som jukser med frakta. Di må betale provisjon for salgs prisen mens frakta får de rett i lomma. Derfor lav pris og høy frakt. Ja håper han sender for den oprinnelige prisen, det skrev jeg i svaret at jeg ønsket men hvis ikke ville jeg heve kjøpet. Jeg spurte på forhånd og fikk tilsendt mail med frakt spesifisert så alt skulle jo være på stell
-Marius- Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 noen som hvet hvor lang tid det tar før man mottar lykter fra tyskland som er kjøpt på ebay. har ventet i 3 uker nå.
Hedfelt Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 hvis han sender for den oprinnelige prisen er jo alt OK.på en annen side iom at du har betalt med PayPal er du på trygg grunn. Hvis du ikke får varer du har bestilt og betalt vi PayPal kreditere pengene dine Det er nok lettere sagt enn gjort. Jeg har prøvd å få refundert penger før, og bekjente av meg har også prøvd dette uten hell. Paypal prioriterer heller større saker...
RobertN Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 dette har jeg alrdi hatt problemer med paypal hvertfall, hvis jeg ikke har fått det jeg har bestilt så er det bare og legge inn en klage hos paypal og la det gå sin gang, kan riktignok ta litt tid men pengene har altid kommet tilbake til meg hvertfall.
Der Barockengel Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 Noen som har vært borti dette, må jeg bet. eller er dette et fossøk på svindel Kan det virkelig koste over 100 usd. i frakt. Dersom selger har gitt deg en pris på frakten, er han relativt bundet av dette. I så fall er valget enten å tvinge selger til å sende for den først oppgitte prisen, eller å kreve pengene refundert. Selv har jeg ganske lang erfaring med kjøp fra USA, og det jeg tror har skjedd her er følgende: USD 37 er nok til å sende en pakke på ca 2 kilo fra USA til Norge med luftpost. Når du betaler selger fra en norsk PayPal konto, får selger melding om at kjøper har en ubekreftet adresse - dvs. at selv om PayPal vet hvem du er, kan de ikke være helt sikre på hvor du bor. Dette betyr at selger ikke kan nyte godt av alle de sikkerhetsmekanismene og forsikringene som PayPal tilbyr *selgeren* overfor evt. tap og svindel dersom selger sender pakken til en ubekreftet adresse. Noen selgere løser dette ved å vente opp til en uke før de sender pakken, for å unngå at kjøper reverserer betalingen etter at pakken er sendt. For at selger skal kunne få full beskyttelse fra PayPal når det sendes til en ubekreftet adresse, stilles det imidlertid krav til følgende: -Pakken må kunne spores underveis. -Den må være forsikret. -Mottaker må legitimere seg og kvittere for mottak av pakken. Disse forutsetningene møtes ikke av en vanlig luftpostpakke, og selger er nødt til å oppdatere til Global Express - eller EMS som det kalles her - og ja, prisforskjellen mellom vanlig luftpost og EMS tilsvarer omtrent det ekstrakravet du har fått. Fordelen med EMS er at den i utgangspunktet er raskere, men det er fullstendig uakseptabelt at selger i ettertid skal finne på å velte slike ekstrautgifter over på deg. Jeg foreslår at du leser gjennom selgers salgsbetingelser på auksjonssiden en gang til, for å se om det står noe om begrensninger mht. å sende til ubekreftede adresser når du betaler med PayPal, eller om det står at internasjonale kunder *må* oppgradere til Global Express... Hvis det ikke gjør det, bør du ha en bra sak.
318iAT Skrevet Desember 14, 2007 Forfatter Skrevet Desember 14, 2007 OK,skal se igjennom siden jeg var inne på, har ikke fått svar på den mailen jeg sendte heller.
Kristov Skrevet Desember 14, 2007 Skrevet Desember 14, 2007 hvis han sender for den oprinnelige prisen er jo alt OK.på en annen side iom at du har betalt med PayPal er du på trygg grunn. Hvis du ikke får varer du har bestilt og betalt vi PayPal kreditere pengene dine Dette er ikke riktig, de vil kun kreditere det som eventuelt står på selges Paypalkonto, dette vet jeg dessverre alt om....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå