Gå til innhold

Hjelp! Kulde = Fusk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den første "kulda" kom her i går (5-7 minus) og i dag tidlig og da oppdaget jeg et lite problem med bilen... Under normalt pådrag på alle gir, rett etter start, fusker bilen en del. Mister all kraft og virker som en sylinder eller to detter ut... Værst ved 2000 rpm og opp til ca 3000. Det er jo ganske fuktig luft her om dagen så nærme vannet, kan kanskje bety noe om fenomenet er ising... Etter noen minutter når den blir varm er alt OK igjen...

Noen som har opplevd liknende eller kan gi noe råd. Vet ikke om det er overslag, ising, falsk luft eller noe annet. Har jo ikke hatt tid til å se på den ennå, men kan være greit med noen hint i forkant. Siden fenomenet bare varer en kort stund er det jo også litt verre og feilsøke :-(

Takker for alle svar!

Skrevet

regner det mye? og du har riller i banseret (coupe) har! så kan det bli fuktig på coil\plugghetter! og da fusker den til alt er fordampet!

Skrevet

Min bil fusker av å til når jeg har fått fuktighet ned i første tennpluggen (nærmeste frontruta)

Kan være at du har ei dårlig pakning rundt motorrommet som fører til fuktighet/kondens som kommer ned feil plass.

Lignende problem etter mye i regn?

Skrevet

Til dere over...

Det regner ikke, bare litt tåke og fuktig luft pga havet... Nå har det vært litt mildere igjen og da er det bra. Kommer når det er 6-8 minus og kaldere... Kommer også først ved pådrag... irriterende når jeg ikke klarer og feilsøke mer enn noen minutter før bilen blir varm. Men skal sjekke plugg "hullene" osv for fukt, selv om det ikke virker som det er det.

Takker for tips :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...