Gå til innhold

Bilen blir ikke ordentlig varm! har prøvd og bytte termostat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

bilen min kommer litt over det blå på måleren, og den vil ikke bli ordentlig varm. ble opplyst av selger at dette var termostaten sin skyld. prøvde og bytte den, men det ga ikke resultatet jeg håpe på!

noen som kan hjelpe meg?

gjelder en m60b40

Skrevet

Tja, min blåste bare kaldt rett etter bytte. Kom noe varme drag innemellom men.

Han får jo ikke varme i bilen, så om kaputt instrument burde vel forsatt varmen kommet?

På min byttet jeg vannpumpe i samme slengen, da skovlene var gått i stykker. Min er en m50b20. Vet ikke hvordan skovlene er på en m60b40 om det er svakhet på disse også?

Men mulig Azeton du kan ha rett. :-)

Skrevet

At det blåser kaldt. kan bety at det ikke er vann i varmeapparattet eller at vannet ikke er varmt. Blåser det varmt har han sirkulasjon:)

Men han har ikke skrevet noe om det. så regnet med det ikke var noe problem med varmeapparat :wink:

Skrevet
At det blåser kaldt. kan bety at det ikke er vann i varmeapparattet eller at vannet ikke er varmt. Blåser det varmt har han sirkulasjon:)

Men han har ikke skrevet noe om det. så regnet med det ikke var noe problem med varmeapparat :wink:

og den vil ikke bli ordentlig varm.

gjelder en m60b40

Om det ikke blåser varmt kan det jo være at termostaten ikke åpner, luft i systemet eller defekt vannpumpe. Enig om det Azeton?

Skrevet

Vel, Kan jo være. men kjølesystemet må være luftet slik at det er vann i hele systemet.. Hvis vannpumpe er defekt må jo bilen koke på et vist punkt også. Så om han har kjørt 10mil uten at måleren beveger seg over blått og at den ikke koker er det nok ikke vannpumpe. Og hvis det i tillegg er varmluft så må det være måler? Og hvis thermostaten er gåen og har låst seg i åpen posisjon noe som er tilfelle når ikke vanntempen øker glenn. Så da kan det ikke være lukket thermostat som ødelegger for sirkulasjon:) er vi enig? :wink:

Skrevet

Njaaaa, jo ja. La oss utelukke vannpumpa da den ikke kokker. Men tror vi trenger flere opplysningere her. Er det temp måler som ikke vil vise normal temp eller er det varmen fra apperatet som ikke er tilstede? Det siste alternativet er jo lufting da?

Skrevet

Tusen takk for ivrighet vartfall :)

jeg også trodde bilen var varm, men føleren var defekt, den var litt teipet, men varme apparatet blir ikke mye varmt, om jeg kjører leeenge, og litt hardt gradvis( da jeg ikke kjører hardt på kald motor) kommer det varme!

hmm, hørte de luftet seg selv jeg :Sog om det hadde lagt en luftboble der ville jeg vel egentlig bare hatt omvendt problem ville jeg ikke? hmm

takker iallefall for svar folkens :D kom med fler forslag :D

Skrevet

Typisk selger da... :?

Hvis du nettopp har kjøpt bilen og han som solgte den sa at "eneste som er gale er termostaten men den koster bare 299,-" :P

Hvorfor ikke bytte den før salg da??

Får håpe det ikke er så vanskelig å finne ut av da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...