Gå til innhold

automatgirproblem e34

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ein 525 med automat. i det siste so har da komme opp eitt utropsteikt med eitt tannhjul rundt i instrumentpanelet. ka da betyr? treng berre starta bilen på nytt so forsvinn da...

Skrevet

Det kan være så mangt. Hos meg kom det ved to anledninger fordi kamakselgiveren var moden for utskifting. Må innrømme at jeg var litt smånervøs første gang symbolet lyste mot meg på dashbordet. Etter å ha hørt om en del kasseras så jeg titalls tusenlapper flakse forbi øynene mine... Men i stedet ble det 2000 kroner for skift av kamakselgiver :)

Skrevet
Det kan være så mangt. Hos meg kom det ved to anledninger fordi kamakselgiveren var moden for utskifting. Må innrømme at jeg var litt smånervøs første gang symbolet lyste mot meg på dashbordet. Etter å ha hørt om en del kasseras så jeg titalls tusenlapper flakse forbi øynene mine... Men i stedet ble det 2000 kroner for skift av kamakselgiver :)

ok...korleis finn eg ut ka som e gale då?takka for svar :D

Skrevet

hadde samme problem på min e34 520 m50. prøvde annen automathjerne, tok diagnosetest.. prøvde alt nesten, men fant ikke ut noe som helst. Men for 2 uker siden kassen tok kveld, stor olje dam under. Ville satsa på å skifte olje å filter først, før du begynner å tenker større :) er ikke sikker på om det var mangel på olje som forårsaket havariet. Det symbolet som kommer opp er ett varsel om at girkassen går i nød-modus, og er beregnet sånn at du skal komme deg på verksted eller få fikset det kjapt. vil ikke anbefale deg å kjøre rundt med den feilmeldinga sånn som jeg gjorde. det straffer seg :)

Skrevet

Hei, låner topicen litt jeg hvis det er greit, jeg har nemelig fått samme greia på min 540ia, men det kommer ikke noe lys opp, den indikatoren som viser hvilket gir du har kassen i forsvinner når jeg starter bilen, grunnen til at dette skjedde var at jeg koblet fra styreenhetene under panseret for og rense en dreneringskanal.

Da jeg koblet alt på igjenn så oppstod dette problemet, har tatt diagnose med en Bosh dts650 elns fant masse feilmeldinger på kassen, prøvde og slette feilminne men da funket det helt til jeg koblet fra diagnose-pc`en.

Har og prøvd og tatt batteriet og koblet det på igjenn uten hell, noen som har vert borti noe lignende?

Takk

Skrevet
hadde samme problem på min e34 520 m50. prøvde annen automathjerne, tok diagnosetest.. prøvde alt nesten, men fant ikke ut noe som helst. Men for 2 uker siden kassen tok kveld, stor olje dam under. Ville satsa på å skifte olje å filter først, før du begynner å tenker større :) er ikke sikker på om det var mangel på olje som forårsaket havariet. Det symbolet som kommer opp er ett varsel om at girkassen går i nød-modus, og er beregnet sånn at du skal komme deg på verksted eller få fikset det kjapt. vil ikke anbefale deg å kjøre rundt med den feilmeldinga sånn som jeg gjorde. det straffer seg :)

ok...prøve då å bytta olje og filter fyst. kor e peilepinnen på desse girkassene? e da kun på bmw verkstader dei kan ta diagnosetest?

Skrevet

vet ikke om det er snakk om e34 eller e39 her. Men på min er hvertfall peilepinnen mellom motoren og sikringsboksa. Ganske nært torpedoveggen om jeg huska rett. Er andre verksted som kan ta diagnose... har hvertfall gjort det andre plasser. Kommer an på om de har spandert på seg utstyr til det

Skrevet

ZF5H18 kasse (520 - 530, zf5hp30 for 540)

Er to plugger i bunnpanne, en for tapping og en for påfylling.

Er viktig med rett temp på oljen osv, så er men litt ukjent med det lønner det seg å høre med noen som har peil...

Eller få bila i vater, tappe av med den fremste,minste pluggen, og fylle 3 liter Dexxtron3 el 7045 opp i det største bakerste hullet. (kort forklart)

Bosch diag heter KTS...

Magge: 535en din har en eldre type kasse med peilepinne. (4hp)

Skrevet

Jeg har sett dette 2 ganger på min egen bil. Begge gangene var på skikkelig guffent snøføre med "potetmelsnø" altså mye snø med salt i. Litt spinning og sånn på vintermodus. Dette signalet kom på, turde ikke kjøre på skitur, så parkerte bilen. Neste gang var signalet borte og har ikke sett dette senere. Spurte på forumet her, men andre hadde hatt samme symptom som meg og ikke sett noe til det i etterkant.

Første gangen husker jeg ikke helt hva som var "løsningen", men om noen har fasitsvar på hva som kan være feil her så vil jeg gjerne vite jeg og.

Har blitt hypokonder på hele bilen jeg. Venter bare at det halvannet tonnet med stål skal falle fra hverandre når som helst, selv om det kanskje ikke er grunn til engstelse nå når jeg har hatt bilen på EU sjekk å greier.

:roll:

Skrevet
Den går i nødprogram, som resettes ved å slå av tenningen i 30 sekunder.

er da skadeli å køyra i nødprogram? no lyser da omtrent konstant...

må få tatt diagnosetest.

Skrevet
Den går i nødprogram, som resettes ved å slå av tenningen i 30 sekunder.

er da skadeli å køyra i nødprogram? no lyser da omtrent konstant...

må få tatt diagnosetest.

og e diagnosetest dyrt å ta?

ka andre feil kan da vera enn kamakselgivar og hjerne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...