Gå til innhold

Fikse lakkskade med sprayboks?

torhovl
 Share

Anbefalte innlegg

Eg har fått nokre stygge skader i lakken på plasten framme. Ser ut som nokon har sneia borti, men det er ingen bulkar eller andre skader bortsett frå lakken som er skrapt bort.

ofpferbfbp7v1ta24l4n.jpg

Spørsmålet er, vil det fungere greit nok å reparere dette med lakkboksen vist under, eller vil det bli veldig stygt?

6e62xd5fzhhb29d95951.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst kjøp riktig lakk. :wink:

Masker der du ikke vil ha lakk, men masker gjerne litt legre unna på de stedene der det er flater (skjøter kan du maskere). Slik at du får litt lakkstøv over der du ikke har skrapet opp.

(ikke bruk vanlig maskringsteip, da denne er for tykk, men en type overgangsteip, husker ikke hva den heter, men du får den på mekonomen).

La dette tørke godt, puss over med fint papir (1500-2000)- til det er jevnt. poler så dette opp igjen.

Gjør du dette på riktig måte, vil det omtrent ikke være mulig å se at du har skrapet opp fangeren. (men kreves litt trening ja)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd å polere skaden? ser nesten ut som en hvit bil har vært borti deg.. eller er fangeren/grunningen din hvit?

blir jo fortsatt riper der,men slipper å lakke så mye.

Få fjernet den hvite lakken med no whitesprit og poler resten.

Det der er garantert greit og få fint igjen uten lakkering.

Begynner du å flekk lakke der, så har du garantert en fanger som ikke er pen lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å mose tråden her.. bare ett lite spm. hvor får jeg tak i sånn lakkboks??

Mekonomen har ganske stort utvalg av lakkbokser.

Men BMW burde også ha lakk til disse bilene.

Andre jeg kan tenke meg som har bør vel være bilxtra og slike type bilforetninger.

Du kan også prøve først og enten vaske det vekk med white spirit, eller vannslipe med 1500-2000 papir for å se om du får vekk den hvite fargen der. Kanskje holder bare det. Polert etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt ovenfor så se om du får av lakkrester fra den andre bilen først. Det du kan gjøre som har fungert for meg er å vaske, slipe med 2000 papir, rubbe og polere opp lakken. På den måten har jeg kommet unnå et par parkeringsbulker som i utgangspunktet så ganske dyre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...