Gå til innhold

E46 318i starter ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp en kritisk telefon fra en kompis. Hans 2000 mod. 318iT vil ikke starte.

Den sviver rundt, og jeg syns jeg hørte en systematisk banke/klikke-lyd fra motor når han kjørte starteren (hørte bare gjennom telefon)

Jeg har ikke peiling på disse motorene, så lurte på om noen kunne ha en anelse om hva som kan være galt....?

På forhånd takk!

Skrevet

Jeg har ikke peiling på disse motorene, så lurte på om noen kunne ha en anelse om hva som kan være galt....?

På forhånd takk!

Jeg køper børsa, driter i hva som feiler bilen gi meg et bud :D

Skrevet

Veit at akkurat det samme skjedde med kompisen min sin bil når batteriet var dårlig, han har en 318 e46.... det hjalp ikke med startkabler heller, vi måtte trille den i gang = / men når den hadde fått gå litt igjen var problemet borte.

Skrevet

Bilen blir bare små-kjørt i Oslo, og rekker nok aldri å lades for hver start og stopp. Men når det gjelder den banke/klikke-lyden......kan den oppstå i selve starteren? Tenkte om den ikke får nok strøm....?

Skrevet

Han mener nå at det ikke er batteriet som er problemet. Alt av lys fungerer og "dabber" ikke av når han prøver å kjøre starteren. Tror muligens det er selve starteren som er gåen.

Spørs om han må bestille tid til diagnose på mandag.

Skrevet

Prøv med jumpstarter/batterilading eller noe sånt før dere setter i gang himmel og jord for å bytte starter.

Ved for lav startspenning på batteriet får du klikking fra starteren, selv om lys og stereo etc. fungerer.

Det er sikkert ikke en tilfeldighet at det skjer nå som det er 8-10 minusgrader over tid for første gang i vinter. Det er nå alle dårlige batterier viser seg.

Skrevet

Høres ut som for lite strøm i batteriet. Har hatt det samme to ganger på akkurat samme bil. Jevn tikking når man prøver å starte, og en svakere during etterpå, når man slipper nøkkelen. Prøv med kabler, og evt. lad eler bytt batteri etterpå. Orig. batt. er på 55 Ah, og det er ikke allverden...

Skrevet

Ok. Da skal jeg viderebringe det. Regner med at det går greit å starte den på gir også, kjøre et godt stykke for så å se om den starter igjen når den har fått ladet seg....?

Det eneste jeg reagerte på, var at den lyden jeg hørte virket veldig høylytt, og hørtes ut som banking mer enn tikking.

Vel, vel.....vi får se om han får liv i den får ladet litt.

Takk for hjelpen, folkens! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...