andy78 Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 hei. min bmw jukser hele tiden.både når den kjører og ved tomgang. fylte ved ett uhell mellom en halv liter og en liter olje for mye på bilen og deretter kjørte jeg ca 50km med en tung henger. underveis så begynte bilen og trekke veldig dårlig. når jeg var framme og skulle sette hengeren fra meg så hørte jeg bilen hoste og harke noe voldsomt. etter det så har bilen jukset og gått dårlig hele tiden. uansett fart og turtall. har tappet ut oljen til rett mengde.skifta også alle tennpluggene, var olje i tre av de seks kammerene der tennpluggene står. myyye også. men jukser fortsatt. noen som har peilig på ka som har skjedd. toppakningen gåen eller. ke e grunnen til bilen jukser og går dårlig. fylle 98blyfri nesten hele tiden. ellers 95,og innimellom 99blyfri. farlig mix. kan det bli motorhavari.... takker for alle svar....
Magge Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 For mye olje er ikke bra.. Men vet ikke om det har noen skade kortsiktig. Tror det må være noe annet. Kan egentli ikke tenke meg hva... så må nok få noen andre til å uttale seg om dette
-Anders- Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Til bmw520i24v...... lag deg heller en tråd på teknisk da dette blir veldig OT mtk på trådens tema. Da får du nok også bedre hjelp med problemet ditt enn i denne tråden. Frode H. - Edit: Splittet disse tre innleggene ut fra en annen tråd de ikke passet så godt i.
325ixturbo Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 du har mest sannsynlig overslag på coilene dine du må fjerne all olje rundt pluggledningene og coilene det me oljen tror jeg ikke er noe problem
budda1 Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Så bør du skifte ventildeksel pakningen.Det er denne som lekker når du får olje hos pluggene.
andy78 Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 takker for svar. men hvordan fikser jeg dette då. klarer jeg det selv. ventildekselpakningen ,hvor ligger den,og er den vanskelig å bytte. overslag på coilene. må byttes der oxo? levere på verksted el fikse selv?
Dr_S Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 OT: sikker på at nicket ditt får med alt? =)
S.Arnesen Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 OT: sikker på at nicket ditt får med alt? =) mangler farve og km stand;)
andy78 Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 nei, mangler elskinndobbeltaklukeosv.. hahaha. registrerte meg i full fart og då blei d slik.
andy78 Skrevet Desember 16, 2007 Forfatter Skrevet Desember 16, 2007 skal fikse gutter. men er d noen andre forslag her på va det kan være? er forresten mørkblå og 250000. hahahahahaha
conan Skrevet Desember 16, 2007 Skrevet Desember 16, 2007 Ventildeksel pakningen er den som ligger mellom toppen og toppdekselet. toppdekselet er den på toppen av motor der du fyller olje og der står bmw. Sitter vel med 8-10 10mm muttere skulle jeg tro, aner ikke på 520 motor. Men du hadde jo veldig mye for mye da og kjørte med tung henger i tillegg. Dette betyr stor påkjenning på motor og et høyere trykk. Er det for mye olje må dette ut et sted. Tenker litt på toppakningen oxo jeg, bruker den vann? Er det vann i olja eller omvendt? vann i olja ser du på påfyllingslokket, skru av det og titt på undersia. Er det grå guffe der, er det vann i olja og toppakninga er røket. Er det olje i ekspansjonstanken er det omvendt men samme problemet. Bruker den vann er det toppakninga.
andy78 Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 måtte fylle ca en halv liter vann. men er lenge sia eg har etterfylt da. ser ikke ut som om d er vann i olja. men kan ta feil.bør jeg ikke kjøre med bilen eller?kan motoren ryke? har oxo en bensinlekasje bak ved tanken. lekker ved over ca 45liter. kan d ha noe å si. kan d være bensinpumpa som holde på å kubbe? jukser bilen når toppakningen er dårlig. blir den ikke bare varm?
conan Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 måtte fylle ca en halv liter vann. men er lenge sia eg har etterfylt da.ser ikke ut som om d er vann i olja. men kan ta feil.bør jeg ikke kjøre med bilen eller?kan motoren ryke? har oxo en bensinlekasje bak ved tanken. lekker ved over ca 45liter. kan d ha noe å si. kan d være bensinpumpa som holde på å kubbe? jukser bilen når toppakningen er dårlig. blir den ikke bare varm? Tror jeg ville funnet ut litt før jeg brukte den mye, for det er ikke bra hvis noe har gitt etter. bensinlekken har ikke noe å gjøre med trekkraft, går kun utover forbruket ditt det. Hvis toppakninga er gåen mister du kompresjon dvs kraften som driver veivakselen. Du kan få tatt en kompresjonstest av sylindrene dine for og fastslå dette. men ved lekasje her kan det være stempelringer, ventiler ol men dette skal ikke ryke ved et overfylt oljetrau. Så mest sannsynerligvis er det toppakningen ved lav komp. spørsmålet er jo da: hvor tar olja veien?? Ryker bilen blått i eksos? For da havner olja i sylinderen. Ryker den hvitt og lukter frostveske er det den som havner der, Er det noen andre her som har innvendiger om tankegangen min her? Så er det bare og skrike ut Etter og ha sjekka litt i tolerance prog mitt fant jeg ut at du har en m50b20 206s1 motor på 150hk, kan dette stemme? Hvis ja skal den ha 5l olje uten filter og 5,75 med filter. Kompresjonen er minimum 10-11 og oljetrykket skal være 2 bar ved tomgang og 4 bar ved 6500 omd. Sjekk ut at dette sikkert er motortypen din før du bruker disse dataene.
andy78 Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 stemmer d. er den motoren jeg har. må innrømme at den har røket litt blårøyk hele tia. vil d si at toppakningen har vert dårlig ei stund og tok kvelden når jeg dro henger med for mye olje.kan ikke bare være coilene som er gåene då. va jo masse olje der. og tre av de mangler den gummiringen i enden. (viss du skjønner hvor jeg mener)?
Larsen Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Hvis pakningen til topp dekselet er gåen så vil jo ikke det bare si at olje kommer ut, men også luft. Fordi de fleste bmwer har maf sensor så vil da besinblanding bli feil, men det forutsetter at det lekker ganske bra. Blir tilsvarende som å kjøre uten oljepåfyllings lokk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå