andy78 Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 ser ikke at den lekker olje noen plass. men bruker jo endel då. men d er jo vanlig på disse bilene. har jo hatt 6 forskjellige no opp gjennom åra.er mye bremse,forhjulstilling og bremserør problemer på 5serien gitt. og endel andre småting. og slitte bakdekk...hehe. men er første gang jeg har problem motormessig. før har d bare vert tennpluggene. men denna gang var d mer innvikla..... men har bestilt time hos schmiedmann i skien den 2januar no. de tok litt over 8000for ny toppaknig med montering. men skal først sjekke bilen og sjekke va som feiler den. håper d er noe enklere og billigere. så no gjennstår d og se. men bare kom med ideer om va d kan være.
conan Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 stemmer d. er den motoren jeg har.må innrømme at den har røket litt blårøyk hele tia. vil d si at toppakningen har vert dårlig ei stund og tok kvelden når jeg dro henger med for mye olje.kan ikke bare være coilene som er gåene då. va jo masse olje der. og tre av de mangler den gummiringen i enden. (viss du skjønner hvor jeg mener)? Olje ved coilene? Mente du pluggene? Coilene sitter vel på torpedoveggen? Har ikke hatt såm bil så aner ikke. Men uannsett, er det mye olje utenfor motoren betyr det jo at det er en lekasje et sted. Skal nok ikke se bort fra at toppakn er gåen, men kan som sagt være andre ting oxo. Er det pluggledningene som mangler gummihetta over pluggen du mente så ja, der kan det bli overslag. Spesielt hvis det bader i væske, olje. Gummiringene er jo for og holde fukt og væske ute, så det er tørt der for gnisten.
conan Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Men da får du sikkert et konkret svar 2 januar på hva det er, så får vi bare håpe det ikke er no alvorlig og kostbart
andy78 Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 er olje mellom tennpluggene og gummien som sitter på coilene. ganske mye i tre av kammerene. har bestilt ny gummi. får håpe d bare er overslag i disse. lov å håpe
andy78 Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Skrevet Desember 18, 2007 kan d være coilene som er røket kanskje.... kan de ryke slik at bilen går dårligere
andy78 Skrevet Desember 26, 2007 Forfatter Skrevet Desember 26, 2007 er d noe rele eller sikringer som kanskje kan ryke slik at motoren går dårligere? og hvordan finner mann ut om hjernen er røket. på styringen til feks en cylinder. er hjernen bare en liten boks med kretskort inni?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå