Gå til innhold

For lite eller for mye olje.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjære mor klager over at bilen hennes maser på olje og at hun må fylle på igjen. Jeg fylte en liter for henne i sommer og da var bilen 7 mnd gammel.

Snill som jeg er kjøpte jeg en liter på jobben og tok med opp til henne nå. Men tenkte jeg skulle sjekke før jeg helte på. Den har elektronisk peiling av oljen og den sier nå at den er nesten på maks og jeg har ikke gjort noe enda. Kan dette han sammenheng med at det er kaldt ute nå og at når hun har fått beskjed så har bilen kjørt en stund.

Det er forresten snakk om en 2007 e-91 og en 65 år gammel dame så jeg vet ikke helt hvem jeg skal stole på...

Noen forslag?

Skrevet
På di modellene uten peilepinne skal det IKKE fylles olje før den sier ifra med symbol oljekanne og +1 =fyll en liter olje .

Det er jeg klar over og hun mener det har kommet opp, opptil flere ganger. Og når jeg nå sjekket sto det at den var full. Og da er spm on dette har noe med at oljen er kalt. Og at den blir mindre når den er varm! Når jeg nå skrev dette så føler jeg at dette ikke gir noe mening, da hvertfall vann utvider seg hvis det blir ekstremt kaldt.

Ikke vet jeg..

Skrevet

Ikkje fyll på viss du ikkje blir varsla om det!

For mykje olje er ikkje bra for motoren.

Du kan låne bilen til mor di, so kan du sjekke om du får beskjed om å fylle olje.

Korleis sjekker du oljen elektronisk?

Må bilen stå beint og er det når du tar på tenningen at du får beskjed?

Kan bilen tru at det er for lite olje viss den står i ein bakke?

Skrevet

Må bilen stå beint og er det når du tar på tenningen at du får beskjed?

Kan bilen tru at det er for lite olje viss den står i ein bakke?

Man skulle jo nesten tro at BMW hadde tenkt på det.. Uansett, så står jo alt dette i brukermanualen. Kanskje slo opp der først?

Skrevet

Apropos teknikk i bmw, jeg så på die hard 4.0 her om dagen. Da knuste de ruta på en helt ny en (aner ikke modell betegnelsen) og for og starte den uten nøkkel var det en knapp i hanskerommet som ringte en sentral , og bilen kunne startes derfra ved nød??? Si meg, stemmer dette? Sorry for innlegget her men kom bare på det når jeg leste dette om elektronisk oljepeiler.

Skrevet
Apropos teknikk i bmw, jeg så på die hard 4.0 her om dagen. Da knuste de ruta på en helt ny en (aner ikke modell betegnelsen) og for og starte den uten nøkkel var det en knapp i hanskerommet som ringte en sentral , og bilen kunne startes derfra ved nød??? Si meg, stemmer dette? Sorry for innlegget her men kom bare på det når jeg leste dette om elektronisk oljepeiler.

hehe, hørt om filmtrix??

Når det gjelder oljeproblematikken så er DET giveren som gir feilmelding, den tror at det er forlite olje. ER bare å få byttet denne på garantien så er nokk feilen borte :)

Skrevet

hehe, hørt om filmtrix??

Når det gjelder oljeproblematikken så er DET giveren som gir feilmelding, den tror at det er forlite olje. ER bare å få byttet denne på garantien så er nokk feilen borte :)

Hehe, joda. Når nightrider kom på tv den gangen var det filmtrix. Men i dag er det nesten ikke å vite lengre vett:) Er jo sååååå mye tekniske og elektroniske dingster osv i bilene i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...