astall Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 bilen vil ikke starte, skrur på tenninga, og når jeg ska vri rundt nøkkelen for å starte motoren, blinker det bare i lysene og kommer en klikkelyd fra starteren.. Kan det være innslaget som har gått? Har sjekka batteriet, og det var ok. har også prøvd å trille bilen litt for å få litt annen stilling på starteren, men hjalp ikke.. Noen som har noen ideer om hva det kan være, eller som har hatt noe lignende? bilen er en 2000 mod e39 520i m-sport (150hk) Takker for svar
astall Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 noen som kan hjelpe meg ? HASTER
E36Cab1 Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Viss starteren "klikker" er det innslaget ditt som slår inn,alså det har bevegelsen iorden. Kan være børstene,ankeret,kommutatoren osv.. Prøv med direktespenning ved hjelp av ledning direkte på starter,og eventuelt gi den noen slag med en dekkspake el noe.
Jimbo Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Er du 100% sikker på at batteriet er ok? Høres ut som du har lite strøm, event. dårlig kontakt.
astall Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 målte spenningen inn på det...men når du sier det så sjekka jeg ikke om polene satt ordentlig fast.. ska ta å sjekke det..
astall Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 har vært ute å sjekka batteriet nå, og det så ok ut. har lys og alt slikt, men det er når jeg skal starte motoren at problemet kommer.. det kommer slik "klikkelyd" også blinker lysene..
Hazard Skrevet Desember 17, 2007 Skrevet Desember 17, 2007 Du kan fortsatt ha lys, men ikke nok strøm til startern! Den trekker myyee strøm akkurat i det den skal trekke motoren rundt.. Få en bil men startkabler til å hjelpe deg;) Å evt sjekk dynamo osv, siden batt ditt er tomt
conan Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Hvis det er strøm på batteriet, er det solenoiden på starteren som er kaputt. det er den som slår starterhjulet inn i startkransen. Prøv og klakke litt på starteren med noe. Funker det da er det bare og bytte den.
kbteknik Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 start med å sjekke stelforbindelsen til motoren, den sitter på det ene motorfeste... evt sett et statkabel fra minus til motor... kan være enkelt
astall Skrevet Desember 18, 2007 Forfatter Skrevet Desember 18, 2007 prøvde startkabler i dag og da startet bilen uten problemer.. så ska sjekke spenninga på batteriet nå og se hvor det ligger, og om det evnt kan være dynamoen som er ferdig med det.. hva bør spenningen ligge på sånn ca hvis den lader på tomgang? 12+ `?
wirrumsen Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Jeg hadde samme problemet for noen uker siden. Lys og alt kom på, men ble bare klikkelyder når jeg skulle starte bilen. Med startbooster startet den øyeblikkelig. Har det vært mye småkjøring i det siste? Ta deg en litt lengre kjøretur så du får ladet batteriet skikkelig. Jeg har ikke hatt noen problemer siden, selv med 10-20 minusgrader hver dag den siste uka. Starter som en drøm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå