Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir faktisk dyrere enn å handle en i Norge i de fleste tillfellene. Vurderte å handle en selv, men må vente til garasjen er satt opp.

Skrevet
Det blir faktisk dyrere enn å handle en i Norge i de fleste tillfellene. Vurderte å handle en selv, men må vente til garasjen er satt opp.

Men du kan søke om å få redusert avgiftene til prisnivået i norge. Så du får de nok til samme pris!

Skrevet
Jaha, går det an og?

Må vel først kjøpe bilen da eller?

Det stemmer at det går an å be om alternativ avgiftsberegning. Men det er foreløbig ren gambling om man ikke har eksakte tall å regne ut fra. Å spørre tollvesenet om utregning kan man bare glemme... Har prøvd dette et par ganger nå, og summen blir aldri den samme som jeg har regnet ut på forhånd, og alltid høyere av en eller annen grunn :evil:

Skrevet

Når det gjelder m3 (fra 02?) så må man vel regne utifra co2-utslippet istedetfor motorvolumet, eller var det istedetfor hk? Etter den nye avgiftsregelen i fjor så har jo prisen gått opp masse.

Skrevet
Når det gjelder m3 (fra 02?) så må man vel regne utifra co2-utslippet istedetfor motorvolumet, eller var det istedetfor hk? Etter den nye avgiftsregelen i fjor så har jo prisen gått opp masse.

Det gjelder også 01mod såvidt jeg vet.

Skrevet

Det gjelder også 01mod såvidt jeg vet.

Stemmer det. Alle biler fra og med 2001 som har dokumentert co2 utslipp MÅ beregnes etter dette isteden for motorvolum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...