micbro Skrevet Desember 18, 2007 Skrevet Desember 18, 2007 Hei Folkens. har kjøpt meg en BMW E36 316compact 97mod har litt diverse små problemer med den. 1. det er en svak risting i rattet ved kjøring over ca 70kmt (hva kan dette være?) 2. cd spilleren sitter ikke riktig i "hullet" sitt. den går ikke helt inn. (hvordan kan jeg løse dette) 3. knappen der du stiller inn hvor luften skal komme (beina, ruta osv) har hengt seg opp. (hvordan kan jeg fikse dette, helst uten å demontere hele bilen) 4. en lampe lyser så det ser ut som om det ikke er noen ABS på bilen. men den lyser bare når det er noe risting i bilen. (hva kan dette være) faren min gir meg masse råd om hva det kan være og hvordan jeg kan fikse det. (men tviler litt på hans kompetanse ) hvis noen som bor i Bærum har mulighet til å titte kort på det, som kan litt om BMW så er jeg evig takknemlig. takke for svar og råd.
Superbeetle Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Her var ikke mye gode å råd å få Velkommen til bimmers da iallefall. 1. det er en svak risting i rattet ved kjøring over ca 70kmt (hva kan dette være?) Kan være pga dekkene, el med avbalansering av dekk/felg, evt feiljustert hjulstilling, eller slitte bærekuler foran. 2. cd spilleren sitter ikke riktig i "hullet" sitt. den går ikke helt inn. (hvordan kan jeg løse dette) Er det orginal cd spiller? den sitter iallefall festet med to Torx skruer. Evt hvis det er en uorginal spiller, må du ta den ut og passe på at ikke det ligger ledninger i klem bak spilleren slik at den ikke går helt inn. Og sjekke at kassetten som spilleren står i sitter fast i åpningen i dashbordet. 4. en lampe lyser så det ser ut som om det ikke er noen ABS på bilen. men den lyser bare når det er noe risting i bilen. (hva kan dette være) Lyser lyset for abs altså? Mens du bremser eller ellers også? Kan være feil med en føler eller abs-krans på et av hjulene.. Nr3 har jeg ikke så mange gode råd angående..
Dirty Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 1. det er en svak risting i rattet ved kjøring over ca 70kmt (hva kan dette være?) kan også være bremseskivene som er blitt slått sjeive. 4. en lampe lyser så det ser ut som om det ikke er noen ABS på bilen. men den lyser bare når det er noe risting i bilen. (hva kan dette være) det er nok en abs føler som det er dårlig kontakt i! slik at når det rister så mister den kontakt med følere! noe jeg kunne tenke meg i farta! men er jo bil det er snakk om. så kan jo være alt mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå