Gå til innhold

Problemer med ulyder fra sub


 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er helt ny på det med bilstereo men fikk med hjelp greid å koble opp en forsterker og en 2x12" sub. Forsterkeren og suben er noe drit men det er ikke så viktig for meg akkurat nå.

Det som er tingen er at når jeg koblet opp denne så funka ikke remoten som var i signalkablene så jeg brukte en rett fra +strømledninga og over til remoten som jeg tok av etter bruk så det ikke skulle tappe batteriet.

Dagen derpå fikk jeg lagt egen remote ledning som funka fint, ikke noe tull med forsterker eller sub så langt jeg vet. Det eneste som jeg ikke skjønner meg på nå er hvorfor suben driver å dunker i hytt på pine hver gang jeg skur på spilleren uten å spille noe musikk i det hele tatt. Kan det være at spilleren er kaputt, må jeg ha nye signalkabler eller rett å slett bare dårlig jording en plass?

Tusen takk på forhånd! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk at jordingen på forsterkeren er 100% , og så sjekker du det en gang til...

så kan du ta ut spilleren og menst alt er tilkoblet tar du å av-isolerer 10-15cm fra en ledning og tar kordellene og legger rundt signalkabel-hetten og setter fast kordellene i en skru i nærheten.

hjelper dette så er det brent av en bane, jordingen til signal, på kretskort i spiller og enten sender du den på rep , eller du kjører slik du har mekket det til;)

denne kretsen bruker å bli brent om man har alt av signal og strøm tilkoblet, men man tar av jording på forsterker, eller at festepunktet til den har løsnet , eller at det var et dårlig jordingspunkt i utgangspunktet..

også sjekke at spilleren har skikkelig jording.

-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er støyfiltert som er ødelagt, mest sannsynlig i forsterker..

De filtera er veldig følsome.. har ødelagt mine.. Måten du garantert har ødelagt det på er at du har sett inn signalkabelen når forsterkern var på. Alt skal være av når det skal kobles i sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Høres ut som du har jordingsfeil i signalkabler eller i spilleren din.

Test en annen kabel og hør om det blir bedre, hvis ikke se om du får lånt en spiller og testa en annen spiller.

Hvis det er spilleren det er noe galt med er det mest sannsynelig en printbane som er brent, dette er enkelt å fikse for en med litt elektronikk kunnskap og loddebolt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite anbefalt å låne en annen spiller for å sjekke om det virker....

er det en feil med jordingen eller annet og du setter i en annen spiller, er det meget stor sjangs for at den spilleren vil bli defekt...

OM det fortsatt er en feil ja...ingen vits i å risikere en ny/annen spiller vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite anbefalt å låne en annen spiller for å sjekke om det virker....

er det en feil med jordingen eller annet og du setter i en annen spiller, er det meget stor sjangs for at den spilleren vil bli defekt...

OM det fortsatt er en feil ja...ingen vits i å risikere en ny/annen spiller vel...

Det kommer litt ann på når feilen oppsto i første omgang.

Oppsto feilen som et resultat av sleiving med signalkabelen/kobling av anlegg med strøm på, kan det være helt greit å teste med en selfølgelig gammel spiller som ikke er i bruk. Jeg mente ikke at man skulle låne den nye alpine spilleren til 10000 fra en kompis. Hvis man selv er usikker på hva som er galt kan man jo alltids stikke innom en bilstereo forhandler og spørre om litt hjelp der, trenger jo ikke koste så mye det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også plutselig sånn "dunking" når jeg slo av og på tenninga. Viste seg at det var noe rart med utgangen i spilleren. Forsterker tok kveld til slutt og da jeg kjøpte ny var problemet der fortsatt. Bytta spiller og da ble det bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også plutselig sånn "dunking" når jeg slo av og på tenninga. Viste seg at det var noe rart med utgangen i spilleren. Forsterker tok kveld til slutt og da jeg kjøpte ny var problemet der fortsatt. Bytta spiller og da ble det bra igjen.

Har ikke gjort noe med det nå i jula å har ikke tenkt så mye over det etter nyttår heller helt til jeg fikk mail om svar på topicen å dette innlegget ga meg et direkte svar som jeg liker ^^. Ned å reparere/skaffe ny spiller i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...