Mexos Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Skal flytte viskosekoblinga og reimhjulet på veivakselen fra En motor til en annen. Noen som har no tips til hvordan å få løsnet disse? Hjulene her går jo bare rundt og rundt Er det links gjenger her? Så ut som det var det på viskosekoblinga. Er kjekt å vite før man begynner å "løsne"
Klinz Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 er links gjenger, holder iigjen med ei reim over vann pumpe hjulet og slå på fast nøkkel so du sjokker en, da kommer den plutselig..
Ingebrigtsen Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Jeg tok et flatjern og borret et hull på enden av det så skrudde jeg ut den ene skruen på reimhjulet og skrudde fast flatjernet der med en litt lengre skrue enn den som satt der.. Da var det bare å holde igjen med flatjernet og klinke til fastnøklen på mutteren til viskosekoplinga
Fliid Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Jeg tok et flatjern og borret et hull på enden av det så skrudde jeg ut den ene skruen på reimhjulet og skrudde fast flatjernet der med en litt lengre skrue enn den som satt der.. Da var det bare å holde igjen med flatjernet og klinke til fastnøklen på mutteren til viskosekoplinga Skulle til og foreslå dette Dette er noe som funker vanvittig bra. Holde igjenn på reimhjul osv. er ikke og anbefale.
bjalle Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 Som regel løsner den links mutteren av et par slag med hammeren på fastnøkkelen.
Michael Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 har aldri hatt no problem med det, bare et lite kakk feil vei med en 32 mm fastnøkkel
Galskap Skrevet Desember 19, 2007 Skrevet Desember 19, 2007 har alltid brukt en meisel og hammer, og slådd direkte på høyresia på muttern ( sett ovenifra ) løsner alltid med en gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå