Riefarn Skrevet Desember 20, 2007 Share Skrevet Desember 20, 2007 Update gått litt frem og tilbake her med diverse, sjekk side 2 for nyeste oppdatering... Kjørte bilen hjem fra jobb natt til i går, og på veien begynte den å fuske litt, men kom seg og gikk som normalt siste halvtimen. Parkerte den hjemme og monterte i går nye bremsedeler bak. Skulle ut å starte opp i dag tidlig og da var den heldød. sjekket plugger, gjorde rein disse for så å håpe den startet igjen, noe den ikke gjorde. Fikk til min skrekk se at innsugsbelgen var innsauset i olje!? Hva har skjedd her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2007 Kan det ha skjedd noe når jeg klarte å blande litt semisyntetisk olje på motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 20, 2007 Share Skrevet Desember 20, 2007 innsugningsbelgen er innsauset i olje (er ett godt sjiktet med olje som ligger langs kanten) for utåndingen for oljen er plugget inn i gasspjeldhuset . Denne slangen kommer fra toppdeksel. Alle oljer skal kunne blandes og dette tror jeg ikke har noe å gjøre med at den ikke starter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2007 Merkelig... aldri hatt noe problem med å starte den før... den gikk også helt fint til jeg stoppet den... skal også sies at batteriet et tomt, men skal da uansett kunne starte den med startkabler... Fyllte oljen til det var på maksimalnivået på peilepinnen... nå er den midt imellom maks og minimum... Med innsauset mener jeg at det lå olje i de rillene i bunn av belgen... oljen fyllte rillene, så var en del... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2007 Har etter hvert nå klart å¨dra den igang, og den går greit på tomgang, men når jeg gir litt gass og den kommer på ca. 3000 og oppover, begynner den på en måte å boble og skyter noe sinnsykt... Skikkelig ettertenning! Lite erfaring med dette fra tidligere, noen som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 20, 2007 Share Skrevet Desember 20, 2007 Kan hende den ikke går på alle sylindrene, at du har feiljustert tenning, kondens i tanken, eller falskluft eller noe. Du får bare sette igang å feilsøke. For å finne ut om den ikke går på en av sylindrene og du ikke er vant med hvordan den føles/høres når den er frisk, så kan du nappe ut en og en av pluggledningene. Går den ikke dårligere når en tennkabel blir trukket ut, så går ikke bilen på den sylinderen. Veldig vanlig at de ikke går på alle sylindrene når man har hatt startproblemer, for pluggene blir våte og klarer ikke å antenne bensinen. Løsningen er som regel å la motoren gå seg skikkelig varm og god et par ganger, eller ta en forfriskende kjøretur. Edit: må nesten føye til at hvis du tar ut en og en pluggledning, så bruk hansker eller ei tang med gummi isolert håndtak, hvis ikke kan du risikere å få støt. Går bortimot 10-30 000 volt i de kablene der, ikke mye behagelig å få i fingrene det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 20, 2007 Share Skrevet Desember 20, 2007 innsugningsbelgen er innsauset i olje (er ett godt sjiktet med olje som ligger langs kanten) for utåndingen for oljen er plugget inn i gasspjeldhuset . Denne slangen kommer fra toppdeksel. Alle oljer skal kunne blandes og dette tror jeg ikke har noe å gjøre med at den ikke starter. Litt modifisering fra meg.. Bare for å ha avklart det KAN det forekomme, at om man fyller syntetisk olje på en motor som tidligere bare har brukt mineralsk, så skjærer det seg.. Dette er fordi det ofte legger seg slam i oljerørene ved bruk av mineralsk olje.. Dette løses opp av den systetiske oljen, og rørene klogger seg til.. Skjedde veldig ofte på slutten av 80'tallet at biler skjærte seg av akkurat denne grunn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2007 Har tatt ut og blåst rein alle pluggene, vet hvordan det høres ut når bilen ikke går på ene sylinderen, men det er er noe annet, den bare gurgler og skyter, høres ut som tidlig nyttårsaften her ute... Har hatt fullsyntetisk olje, og fylte ca 1liter med halvsyntetisk. Skal prøve å se mer på det når det blir mildere... orker ikke ut mer nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2007 Noe jeg glemte å skrive var at de siste 15minuttene før jeg parkerte bilen, kom det en stram lukt inn i bilen som også gjorde at det svei i øynene og jeg måtte kjøre med vinduet oppe for å klare å sitte i bilen... Vet ikke hva dette kom fra.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
geirauer Skrevet Desember 20, 2007 Share Skrevet Desember 20, 2007 kjører du med syntetisk olje på en e30? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2007 Vet ikke, men gikk utifra at det var det normale? Har samme olje på bilen som var på når jeg kjøpte den.. og fylte på halvsyntetisk... Hva er normalt på E30 da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 20, 2007 Share Skrevet Desember 20, 2007 Teddysen, du har helt rett. Modifiseringen var på sin plass;) Geirauer, jeg ser ikke problemet med helsyntetisk på en E30 gitt, kjører med dette uten problemer. For og legge til, oljeforbruket er heller ikke høyt, noe er det, men jeg hopper ikke i taket av den grunn. Motoren er forresten, ikke overhalt;) Riefarn, høres ut som feiltenning av noe slag kan du si. Og skjekke gnist på pluggene kan være lurt og kan og være lurt og sette de inn igjen nytørka og fine for så og prøve bilen litt og ta de ut igjen og se om det er noe og utsette på pluggene, f.eks olje. Noen fler tips tror jeg ikke jeg har og komme med akkurat nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 20, 2007 Share Skrevet Desember 20, 2007 hmm, brent hjerne? lukter det svidd elektronikk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2007 skal ta ut pluggene på nytt å se over de og sjekke om det er gnist på alle.. sjekket bare den ene, så får jeg se hva som skjer... Luktet ikke svidd elektronikk heller, men kommer ikke den lukten nå når bilen går... Å starte bilen tar laaang tid, men skal prøve igjen i romjulen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 20, 2007 Share Skrevet Desember 20, 2007 Tror nok det er hjerna som har tatt kvelden.. Når hjerna røyk på min 325 e36 så dro den med seg instrumentet.. Det kom hvit røyk ut av luftehullene og motoren slo seg helt vrang... Ikke artig.. Hvis det smeller og skyter så er det jo ikke tenning på alle.. Enkelt og greit.. begynn med å finne ut hvor det ikke er gnist.. Så ordner det seg.. Btw: Er det kaldt sier du? Merkelig vær for tiden.. Har opplevd at det skiller 17 grader mellom 200 og 800 høydemeter.. det var 16 min i bånn av dalen.: og når jegkom på hytta jeg skulle male, på ca 800 m, så var det 1,1 pluss! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå