Johnny Bravo Skrevet Desember 20, 2007 Share Skrevet Desember 20, 2007 Fant ikke noen DIY på dette i farta. Ikke fulgte det med noen monteringsanvisning fra Dybvik Trading heller, men dette skal da vare ganske plug and play egentlig? eller? Det er en ballast med to ledninger som går til pæren. Så langt er det greit. Det er også en kontakt på ballasten. Den passer jo overens med den kontakten som gikk inn på den gamle h7 pæren. Men det er også en en ledning med en kontakt på (maken til den som gikk inn på den gamle h7 pæren) og i andre enden så er det to flate kabelsko... Skjønner ikke helt hva denne gjør? hadde ikke den vært der så hadde jeg tatt den kontakten som satt på h7 pæren og puttet i ballasten og så var det igjorden, men...?? Vet ikke om noen forsto denne forklaringen, men?... Edit: Ser på sidene deres nå at det er monteringsanvisninger der. Det står at de to flate skal kobles på kontakten til den gamle pæren. Men det innebærer jo klipping i ledningsnettet da jeg må av med kontakten som sitter der?.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 20, 2007 Share Skrevet Desember 20, 2007 Dei to ledningane som tidligare gjekk inn på standard-pæra skal inn på kabelen som går inn på ballasta... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2007 blir ikke klok på dette. For det første så får jeg ikke tredd pæreholderen som jeg kjøpte med (e46) inn på ledningen slik at den kommer "bak" xenonpæra. Pæra er ikke mulig å skille fra ledningsnettet som følger med og i andre enden er det en kontakt som skal inn på ballasten, den går heller ikke gjennom pæreholderen. Ergo så må jeg klippe av ledningsnettet for så å koble det sammen igjen etter jeg har tredd på pæreholderen!! UNØDVENDIG! For det andre så kommer de to ledningene som skal inn på den gamle kontakten i bilen ut inne i lykta sammen med pæra. D.v.s. at midt på ledningsnettet som følger med kitet så er det en gummipakning. Der er det fire ledninger som går igjennom. i ene enden er ballasten og i andre enden er pæra. Men de to som skal til den gamle kontakten som henger bak lykta går også igjennom der?! hvorfor? Det er vel ingen lykter som har kontakten inne i lykten eller mellom en lykt og en pakning? Skjønner ingenting av det her jeg.. Det er iallefall ikke mye plug&play. Jeg hadde forventet litt mer i esken og litt bedre passform samt bedre informasjon fra Dybvik Trading!.. Jeg bestilte 50w ballastere istedenfor 35w og de har ikke noen mulighet for å skrues fast og ikke fulgte det med klemmer til å montere ballastene med heller. Jeg kjøpte et kit til 900 spenn av en her på forumet til å ha i grøftlysene mine. Der fulgte det med klemmer og en liten monteringsanvisning samt at det var bedre innpakket, og det til langt under halve prisen... Dette ble mye, men håper noen kan hjelpe meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2007 anyone?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReBell Skrevet Desember 23, 2007 Share Skrevet Desember 23, 2007 Bruk noen kroner på å la et verksted på å få gjøre jobben.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2007 Bruk noen kroner på å la et verksted på å få gjøre jobben.... det er jo en idè, men det er jo sure kroner når de må gjøre akkurat de samme modifiseringene som jeg må p.g.a. dårlig uorginal vare. Jeg liker det jo mest mulig orginalt, men orginale bi-xenon lykter koster jo hele julebonusen og halve høyrearma! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReBell Skrevet Desember 23, 2007 Share Skrevet Desember 23, 2007 Men da er det de som har ansvaret om noe går galt med monteringen. Er verdt de kronene synes jeg da. Er mye ømfintelig elektronikk. Sørg for at du har nok motstand så du ikke får varsel om gåen pærer foran... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Desember 24, 2007 Share Skrevet Desember 24, 2007 Den lille gummisaken med en løs ledning klipper du bort... det står i brukerveiledningen at det er noen biltyper som bruker denne der det er et plastdeksel bak pæren som kablene må føres gjennom... Denne kan du bare klippe bort på din bil.. Fikk du ikke med pæreholdere til E46 fra dybvik? Fikk du med kondensatorene du kobler mellom originalpluggen og ballaasten for å fjerne støy på ledningsnettet? Det er en ledning med noen komponenter inni som er inni en krympsterømte med plugger i begge ender for mellomkobling Uten den så klikker hele instrumenteringen når du setter på xenon fjernlysene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2007 pæreholdere kjøpte jeg med ja.. har ikke settet foran meg nå da jeg er bortreist, men det er ballast og et ledningsnett som er i en del. Pære med to ledninger som går gjennom den gummihetta til ballasten og så er det to lednonger fra ballasten som går til orginalpluggen. Disse går også gjennom gummihetta. Vet det er en slags strømpe på to av de fire ledningene, men ikke noen ekstra ledning nei. Tror ikke jeg har den wire-fixen om det er den du mener.. for det er ikke noen komponenter på ledningene mine.. Må jeg ha den wire-fixen altså? takker for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Desember 24, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2007 den gummisaken har forresten ikke noen løs ledning.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Desember 24, 2007 Share Skrevet Desember 24, 2007 Dette er den med krympestrømpe saken jeg pratet om.. Den fjerner støy i ledningsnettet til bilen som forårsaker f.eks at instrumentene klikker... Den som er ringet rundt kan du klippe vekk hele gummiringen (gjennomforingen) og den ledningen som bli helt løs da trenger du ikke... Koblingsrekkefølgen blir: Plugg til ledingen som går til original pære inn i wire fiks -> wire fix inn i ballast -> ballast kobled til xenon pæren med de 2 ledningne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Bravo Skrevet Desember 25, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2007 Da tror jeg jeg har skjønt tegninga Men da må jeg bestille meg slik wirefix tenker jeg.. Takker for oppklarende svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå