gnmfr Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Er ganske grønn på det med turbo men holder på og lære;) Vannavkjølt turbo trenger ikke di oljetilførsel??
gnmfr Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Skrevet Desember 20, 2007 kk så alle turboer er da vannavkjølte også da eller?? hehe...
Larsen Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 kk så alle turboer er da vannavkjølte også da eller?? hehe... Det finnes oljekjølte og det finnes vannkjølte. Begge trenger olje. Vannkjølte er da bedre da kjernen ikke blir så varm som oljekjølte.
gnmfr Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Skrevet Desember 20, 2007 da blei jeg litt klokere hehe..takker;)
Yngve Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Øh, olja går hovedsaklig til smøring av lager. Vannet går til kjøling av lagerhus! Men alle er ikke vannkjølt nei. Noen er luftkjølt-men du kan og kjøre en vannkjølt uten vann. Du fjerner vannniplene og kjører med opent hus og vola-den blir luftkjølt!
Azeton Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Turboen blir VARM som f. så vannavkjølt turbo er en fordel:)
Bjørn 320 Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Kan vel ha oljekjølt, og kjøle olja med vatn
Larsen Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Kan vel ha oljekjølt, og kjøle olja med vatn Det var vel en av grunnen til at turbotimeren ble utviklet siden turboen ble så varm at oljen kokset seg fast i kjernen til turboen. Vannkjølt oljekjøler er ikke uvanlig da. På gamle mr2turboen min så var det både vannkjølt turbo og vannkjøling av olje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå