roka Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Hei, jeg har nettopp kjøpt en -98 520 touring. fant fort ut at varmeapparatet ikke gir nok varme , det kan vere motoren går for kaldt , temp indikering ligger bare rett over blå feltet. Skal den ligge midt på skalaen vanligvis? uansett bytter jeg termostat i morgen. Annlegget slår seg ikke på når jeg vrir om nøkkelen avogtil, kan det vere et styrestømsproblem?? Det fungerer avogtil og da fungerer det fint helt til jeg skal starte igjen.. Så i dag på veg til jobb ,satt jeg og frøys i min nyinnkjøpte BMW uten musikk (for det virket ikke i dag) begynte cupelyset å slå seg på (jeg har den derre lys pakken) jeg slo det av det slo seg på osv.... satt der morgengretten i en kald bil som ikke får opp temperaturen med ALLE kupe lysene på, og uten musikk! Ser også ut som ikke kjørecomputeren virker altid heller.. Er det en felles feil her eller? Jeg håper noen her kan gi meg noen tips om hvor jeg skal lete etter feil. Jeg skal ut i garasjen nå og se om jeg finner ut noe.
roka Skrevet Desember 20, 2007 Forfatter Skrevet Desember 20, 2007 Hvor er bryterene til kupe lysene gjemt i dørene? Ser også ut som den ikke får strøm fra tenningen på første trinnet med tenningsnøkkelen og derfor ikke stereoen vil på..?. noen som har noen innspill??
Bonden Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Vil mistenke at du har problemer med bakstykket på tenningslås ,det vil gi problemer lignende di du beskriver.
Frode H. Skrevet Desember 20, 2007 Skrevet Desember 20, 2007 Enig med det Bonden skriver, som jeg også skrev på Haugaland forumet. Det ser ut for at dette er en aldri så liten gjenganger på E39. Velkommen til forumet forresten!
roka Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Skrevet Desember 22, 2007 Takker for svar , ja det kan se ut som det er den , må sjekke pris på BMW på den kontakten. Fikk denne linken av Frode om hvordan skifte kontakten, det er en 7 serie men er vel ikke så altfor ulikt på 5 serien? http://www.bimmerboard.com/forums/posts/244045 Kjøpte ny termostat i dag også, men de som solgte den sa det var vanskelig å lufte systemet etter termostat bytte er det det? Jeg har aldri opplevd det som et problem på andre biler iallefall. Noen som har erfaringer med det?
Ole@Automote Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 Lufting av BMW er enkelt for de som kan det sett på alle slanger osv, åpne lufte skruen på radiatoren, fyll på frostveske til det ikke går på noe mere (helt opp til lokket) kan være litt tregt å synke etter på slutten, men når den er skikkelig full og vannet ikke synker noe mere. Skru igjen lokket til radiatoren. La lufte skruen stå åpen, kjør deg en tur og skru igjen lufte skruen når motoren begynner å bli varm, dette har fungert godt til meg, slipper som regel å fylle etter vann også. Hvis dette ikke holder sett bilen flatt og la lufte skruen være åpen, la bilen gå på tomgang.
Jesse Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 Jeg har akkurat samme problem angående ikke få varme viseren viser bare litt over blått. byttet termostat men det hjalp ikke, får heller ikke nok varme i bilen vil du sende meg en pm om du finner ut feilen? jeg kan gjøre det samme !
roka Skrevet Desember 22, 2007 Forfatter Skrevet Desember 22, 2007 Takker for svar:) Ok da skal jeg skifte den termostaten i romjula og følge veiledningen din, høres ut som en fornuftig måte å gjøre det på. Men det ser litt trangt ut mellom vifta og blokka, må jeg demontere vifta for å få ut termostaten? Er det bare å ta av de to slangene til radiatoren og så ligger termostaten bakom der på blokka? Skal oppdatere her om jeg finner feilen;)
Ole@Automote Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 Takker for svar:)Ok da skal jeg skifte den termostaten i romjula og følge veiledningen din, høres ut som en fornuftig måte å gjøre det på. Men det ser litt trangt ut mellom vifta og blokka, må jeg demontere vifta for å få ut termostaten? Er det bare å ta av de to slangene til radiatoren og så ligger termostaten bakom der på blokka? Skal oppdatere her om jeg finner feilen;) Ta av vifta du, husk det er venstre gjenger på tappen, hvis ikke så tar du av bare blada tror de er festa med 4 unbrako skruer på viskose lageret. Resten av planen din høres rett ut
roka Skrevet Desember 23, 2007 Forfatter Skrevet Desember 23, 2007 Takk for svar, ja det skal jeg gjøre. Så er det denne tenningsmodulen da, den skal jeg og kjøpe i romhjula , er drit lei av kupelys som slår seg på i hytt og pine , og annlegg som ikke virker. Har iallefall funnet ut at det må vere tenningsmodulen, for når annlegg , kj.comp, og kupelys ikke virker er det samtidig. og når annlegget virker virker alt det andre og . Så det er en felles feil.
The_transporter Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 den luftinga av motoren din er ikke alltid like lett.. jeg har 523 i e39.. og må stå i en bratt bakke med motoren oppover.. så ruser jeg den godt så jeg får sirkulert ut lufta av varmeregisteret.. og så lufter jeg.. og igjenn og igjenn.. har selv elfeil med lykter som står på etter tenninga er av og en alarm som blinker hvert sekund.. og flatt batteri hele tiden.. er ikke noe morsomt..
Ole@Automote Skrevet Desember 24, 2007 Skrevet Desember 24, 2007 den luftinga av motoren din er ikke alltid like lett..jeg har 523 i e39.. og må stå i en bratt bakke med motoren oppover.. så ruser jeg den godt så jeg får sirkulert ut lufta av varmeregisteret.. og så lufter jeg.. og igjenn og igjenn.. har selv elfeil med lykter som står på etter tenninga er av og en alarm som blinker hvert sekund.. og flatt batteri hele tiden.. er ikke noe morsomt.. Hvis du må lufte sånn så gjør du no feil ellers så er det det no galt med kjøle anlegget på motoren
-2r Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 den luftinga av motoren din er ikke alltid like lett..jeg har 523 i e39.. og må stå i en bratt bakke med motoren oppover.. så ruser jeg den godt så jeg får sirkulert ut lufta av varmeregisteret.. og så lufter jeg.. og igjenn og igjenn.. har selv elfeil med lykter som står på etter tenninga er av og en alarm som blinker hvert sekund.. og flatt batteri hele Hvis du må lufte sånn så gjør du no feil ellers så er det det no galt med kjøle anlegget på motoren Trust me, E39 må luftes på den måten! Den er litt sær... Luftenippelene er ikke høyeste pukt i varmeregistret, så hvis du skal ha ut all luft må du "heve" motoren! Men det er ikke så mye stress som folk vil ha det til. Er du to og har løftebukk, fikser du det på 20 min En ruser innimellom, og en lufter.
Friksen Skrevet Desember 25, 2007 Skrevet Desember 25, 2007 sånn jeg måtte gjøre når jeg var alene med din -2r- en hand me trekker å andre på gass spjelle og innimellom me vannflaska.. et jæævla griseri.. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå