Gå til innhold

Hjelp,Ny innkjøpt E39, elektonikken går berserk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har nettopp kjøpt en -98 520 touring.

fant fort ut at varmeapparatet ikke gir nok varme , det kan vere motoren går for kaldt , temp indikering ligger bare rett over blå feltet.

Skal den ligge midt på skalaen vanligvis?

uansett bytter jeg termostat i morgen.

Annlegget slår seg ikke på når jeg vrir om nøkkelen avogtil, kan det vere et styrestømsproblem??

Det fungerer avogtil og da fungerer det fint helt til jeg skal starte igjen..

Så i dag på veg til jobb ,satt jeg og frøys i min nyinnkjøpte BMW uten musikk (for det virket ikke i dag)

begynte cupelyset å slå seg på (jeg har den derre lys pakken) jeg slo det av det slo seg på osv.... satt der morgengretten i en kald bil som ikke får opp temperaturen med ALLE kupe lysene på, og uten musikk! :evil:

Ser også ut som ikke kjørecomputeren virker altid heller..

Er det en felles feil her eller?

Jeg håper noen her kan gi meg noen tips om hvor jeg skal lete etter feil.

Jeg skal ut i garasjen nå og se om jeg finner ut noe.

Skrevet

Hvor er bryterene til kupe lysene gjemt i dørene?

Ser også ut som den ikke får strøm fra tenningen på første trinnet med tenningsnøkkelen og derfor ikke stereoen vil på..?.

noen som har noen innspill??

Skrevet

Enig med det Bonden skriver, som jeg også skrev på Haugaland forumet. Det ser ut for at dette er en aldri så liten gjenganger på E39.

Velkommen til forumet forresten! :wink:

Skrevet

Takker for svar , ja det kan se ut som det er den , må sjekke pris på BMW på den kontakten.

Fikk denne linken av Frode om hvordan skifte kontakten, det er en 7 serie men er vel ikke så altfor ulikt på 5 serien?

http://www.bimmerboard.com/forums/posts/244045

Kjøpte ny termostat i dag også, men de som solgte den sa det var vanskelig å lufte systemet etter termostat bytte er det det?

Jeg har aldri opplevd det som et problem på andre biler iallefall.

Noen som har erfaringer med det?

Skrevet

Lufting av BMW er enkelt for de som kan det 8) sett på alle slanger osv, åpne lufte skruen på radiatoren, fyll på frostveske til det ikke går på noe mere (helt opp til lokket) kan være litt tregt å synke etter på slutten, men når den er skikkelig full og vannet ikke synker noe mere. Skru igjen lokket til radiatoren. La lufte skruen stå åpen, kjør deg en tur og skru igjen lufte skruen når motoren begynner å bli varm, dette har fungert godt til meg, slipper som regel å fylle etter vann også.

Hvis dette ikke holder sett bilen flatt og la lufte skruen være åpen, la bilen gå på tomgang.

Skrevet

Jeg har akkurat samme problem angående ikke få varme

viseren viser bare litt over blått.

byttet termostat men det hjalp ikke, får heller ikke nok varme i bilen :(

vil du sende meg en pm om du finner ut feilen? :) jeg kan gjøre det samme !

Skrevet

Takker for svar:)

Ok da skal jeg skifte den termostaten i romjula og følge veiledningen din, høres ut som en fornuftig måte å gjøre det på.

Men det ser litt trangt ut mellom vifta og blokka, må jeg demontere vifta for å få ut termostaten?

Er det bare å ta av de to slangene til radiatoren og så ligger termostaten bakom der på blokka?

Skal oppdatere her om jeg finner feilen;)

Skrevet
Takker for svar:)

Ok da skal jeg skifte den termostaten i romjula og følge veiledningen din, høres ut som en fornuftig måte å gjøre det på.

Men det ser litt trangt ut mellom vifta og blokka, må jeg demontere vifta for å få ut termostaten?

Er det bare å ta av de to slangene til radiatoren og så ligger termostaten bakom der på blokka?

Skal oppdatere her om jeg finner feilen;)

Ta av vifta du, husk det er venstre gjenger på tappen, hvis ikke så tar du av bare blada tror de er festa med 4 unbrako skruer på viskose lageret. Resten av planen din høres rett ut

Skrevet

Takk for svar, ja det skal jeg gjøre.

Så er det denne tenningsmodulen da, den skal jeg og kjøpe i romhjula , er drit lei av kupelys som slår seg på i hytt og pine , og annlegg som ikke virker.

Har iallefall funnet ut at det må vere tenningsmodulen, for når annlegg , kj.comp, og kupelys ikke virker er det samtidig.

og når annlegget virker virker alt det andre og .

Så det er en felles feil.

Skrevet

den luftinga av motoren din er ikke alltid like lett..

jeg har 523 i e39.. og må stå i en bratt bakke med motoren oppover..

så ruser jeg den godt så jeg får sirkulert ut lufta av varmeregisteret..

og så lufter jeg.. og igjenn og igjenn..

har selv elfeil med lykter som står på etter tenninga er av og en alarm som blinker hvert sekund..

og flatt batteri hele tiden..

er ikke noe morsomt..

Skrevet

har selv elfeil med lykter som står på etter tenninga er av og en alarm som blinker hvert sekund..

og flatt batteri hele tiden..

er ikke noe morsomt..

Hvis du må lufte sånn så gjør du no feil ellers så er det det no galt med kjøle anlegget på motoren :wink:

Skrevet

og flatt batteri hele

Hvis du må lufte sånn så gjør du no feil ellers så er det det no galt med kjøle anlegget på motoren :wink:

Trust me, E39 må luftes på den måten! Den er litt sær... Luftenippelene er ikke høyeste pukt i varmeregistret, så hvis du skal ha ut all luft må du "heve" motoren!

Men det er ikke så mye stress som folk vil ha det til. Er du to og har løftebukk, fikser du det på 20 min ;-) En ruser innimellom, og en lufter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...