Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig sånn at det nesten ikke skal gå an å eie en cabriolet her i Norge uten å bli flådd av forsikringselskapet? Jeg sjekket hos sparebank1 og if.. De skulle ha henholdsvis 15 og 13 000 for å forsikre en e46 323ci på meg. Jeg er 27 år og har 70% bonus. Har betalt 6700 kr på e90'en så lenge jeg har hatt den... Ser ut som jeg må revurdere hele planen om cab og gå for en vanlig personbil i stedet :( Hvor mye betaler dere som har cabriolet? Noen tips til et annet selskap som er billigere?

Skrevet

Jeg betaler 4080,- for full kasko på Z3 2,8 Roadster i Gjensidige. De var klart biilligste. Jeg betaler totalt for Z3, Vectra og hus + noen andre små 10400,-. De ringte fra IF og ville gi meg et tilbud, det var på 16000,-.

Skrevet

jeg måtte sette e-30'en min på mamma. betaler rundt 7000 i året med full kasko.. skulle jeg ha hatt den på meg selv måtte jeg ha betalt 35 000 :shock: helt syyyke priser.. skulle jo nesten ikke vert lov. Har forsikringen hos gjensidige. mutter'n har 80 % bonus + noen år. litt usikker. men måtte da i det minste ikke betale 35 blanke

Skrevet

Sparebank 1 og IF vil ikke ha slike biler som "kunder"...Så da overpriser de som ett hint om at de ikke vil ha deg..

Gjensidige er billigst etter mine erfaringer.. Men betaler nå likevel 16 000 med full kasko på min e36 325 91 modell... Og nå har jeg ekstraforsikra den for 100 000 til så venter spent på hva regninga kommer på :P

Skrevet

jeg trodde det gjalt bmw gennerellt jeg, men jeg har forsikringen min i sparebank 1 og de var faktisk ganske hjelpsome. Betaler ca. 10 lapper i året med delkasko, men så er jeg 21 år og uten bonus.

Skrevet

Betalte 13 000 i kasko på min 93 325. kjørelengde 20 000 i året. Det var på far med 80 prosent bonus i Sparebank1. Gjensidige skulla ha 14 000 i delkasko på meg så tørr ikke tenke på full kasko i mitt navn en gang. Men trodde ikke det var forskjell på cab og coupe/sedan. Min sto jo forsikret som 325 og ikke 325 cab.

Skrevet
Betaler 3000,- i året for fullkasko hos Gjensidige,If skulle ha over 6000,-

Er så spesielt det der at jeg blir kvalm.. Billig, fordi det er så få av de bilene at det ikke finnes statistikker..

Skrevet

Har en 95-mod 318ia cab ob betaler 6700 i året gjennom Dnbnor og Vital. det er med delkasko og bare 20 % i bonus. tror nok det er Gjensidige eller Dnbnor/Vital som er best på pris når det gjelder cab.

Skrevet
Betaler 3000,- i året for fullkasko hos Gjensidige,If skulle ha over 6000,-

Er så spesielt det der at jeg blir kvalm.. Billig, fordi det er så få av de bilene at det ikke finnes statistikker..

???

Skrevet

Skjønner du ikke?

Du betaler TRETUSEN i året for fullkasko? Å hvorfor i h..... skulle du gjøre det når det koster 16000,- med 70% rabatt for fullkasko på en 325i som er 6 år eldre (forutsatt at det er en 97 modell du har registrert).. Eller at jeg betalte 13 000,- på en 316i 93 modell med fullkasko 75% før jeg vraka den? Detta er jo KUN fordi det finnes tildels KJIPE statistikker (hvertfall på 325'en) som gjør at det blir SIIIIIINNNNSYYYYKT dyrt å forsikre.. Syns ikke det er fair å betale 22% av listepris i forsikring..

Din bil ER dyrere.. Men likevel billigere å forsikre.. Å hvorfor det? Fordi det er så lite statistikk..

Skrevet
Skjønner du ikke?

Du betaler TRETUSEN i året for fullkasko? Å hvorfor i h..... skulle du gjøre det når det koster 16000,- med 70% rabatt for fullkasko på en 325i som er 6 år eldre (forutsatt at det er en 97 modell du har registrert).. Eller at jeg betalte 13 000,- på en 316i 93 modell med fullkasko 75% før jeg vraka den? Detta er jo KUN fordi det finnes tildels KJIPE statistikker (hvertfall på 325'en) som gjør at det blir SIIIIIINNNNSYYYYKT dyrt å forsikre.. Syns ikke det er fair å betale 22% av listepris i forsikring..

Din bil ER dyrere.. Men likevel billigere å forsikre.. Å hvorfor det? Fordi det er så lite statistikk..

Hehe,nå skjønner eg....bare lurte på ka du mente:)

Det ER sjukt med desse prisane. Men eg bur i Sogn&Fjordane,veit ikkje kor du bur men det er ofte billigare "på landet". Men er jo som sagt statistikk som gjør det.

Eg har full bonus og kjørt skadefritt i snart 13 år,samt yrkessjåfør fagbrev på trailer(som visstnok betydde noe). Han karen på If kunne ikkje fatte at Gjensidige kunne være så billige i forhold. Så ja,skjønner din frustrasjon..

Skrevet

:) Bor midt mellom Oslo og Bergen, så nærmere "Fjøset" kommer du ikke.. Det som spilt inn på min forsikring var at det i Oslo, Asker og Bærum i 2005 ble meldt om ca 300 innbrudd og tjuveri i AKKURAT E36 325i..

Så skjønner man kanskje at det er så dyrt? Jeg må betale, fordi de i Oslo har innbrudd.. Kjipt det der ass.. Det finnes "regler" for å forsikre e36 325 hos gjensidige.. Det var TRE regler på denne bilen..

1. Registrert Eier må være over 30 år.

2. Bilen SKAL være utstyrt med godkjent alarm.

3. Om bilen befinner seg i Oslo, Asker eller Bærum, SKAL bilen være utstyrt med gjenfinningssystem...

Det kan påvises "skjønn" i forhold til område..

Sitat: Gunvor på Gjensidige Hallingdal..

Syns likevel det er merkelig.. En 18-åring bak rattet på en 3,2 liter er vel mer utsatt enn en 18-åring bak rattet på en 325i? Og det koster Jo MER å reparere en 3,2 liter? Skadestatistikk burde jo sees ann i forhold til antall biler registrert? Hvis det er 600 e36 325'er i Oslo Asker og Bærum.. Og det i 2005 var 300 inbrudd/tjuveri av disse.. Men det derimot bare var 2 M3GT'er? Men allikevel ble begge disse to utsatt for tjuveri/innbrudd.. Så kan du være bonna bein på, at 325'en koster med å forsikre, for å dekke opp for tapet av de 300 andre som ble stælt.. Mens 3,2 literne blir dekket av ei "felleskasse"... Hvor mange finnes det i Norge? 5? Som vær er verdt 300 000? Det vil si en verdi på 1,5 mill.. Og hvis EN bil blir stjelt hvert 3. år.. Så burde jo forsikringa koste 300 000 / 5 = 60 000 / 3 = 20 000 kroner i året?

Men koster det det? Neida.. 3000.. Det vil jo si at de regner med at det blir vraka/stjelt 1 M3GT hvert 20 år ca?

Burde være lett å forstå at sånt noe er urettferdig.. Hvertfall med tanke på at jeg har betalt tilbake verdien på bilen min, i forsikring, etter 5 år? Og hva skjer etter 5 år? JODA.. lånet er nedbetalt.. og da trenger jeg jo ikke fullkasko? Men da har jeg jo i prinsippet betalt for TO 325'er

Skrevet
:) Bor midt mellom Oslo og Bergen, så nærmere "Fjøset" kommer du ikke.. Det som spilt inn på min forsikring var at det i Oslo, Asker og Bærum i 2005 ble meldt om ca 300 innbrudd og tjuveri i AKKURAT E36 325i..

Så skjønner man kanskje at det er så dyrt? Jeg må betale, fordi de i Oslo har innbrudd.. Kjipt det der ass.. Det finnes "regler" for å forsikre e36 325 hos gjensidige.. Det var TRE regler på denne bilen..

1. Registrert Eier må være over 30 år.

2. Bilen SKAL være utstyrt med godkjent alarm.

3. Om bilen befinner seg i Oslo, Asker eller Bærum, SKAL bilen være utstyrt med gjenfinningssystem...

Det kan påvises "skjønn" i forhold til område..

Sitat: Gunvor på Gjensidige Hallingdal..

Syns likevel det er merkelig.. En 18-åring bak rattet på en 3,2 liter er vel mer utsatt enn en 18-åring bak rattet på en 325i? Og det koster Jo MER å reparere en 3,2 liter? Skadestatistikk burde jo sees ann i forhold til antall biler registrert? Hvis det er 600 e36 325'er i Oslo Asker og Bærum.. Og det i 2005 var 300 inbrudd/tjuveri av disse.. Men det derimot bare var 2 M3GT'er? Men allikevel ble begge disse to utsatt for tjuveri/innbrudd.. Så kan du være bonna bein på, at 325'en koster med å forsikre, for å dekke opp for tapet av de 300 andre som ble stælt.. Mens 3,2 literne blir dekket av ei "felleskasse"... Hvor mange finnes det i Norge? 5? Som vær er verdt 300 000? Det vil si en verdi på 1,5 mill.. Og hvis EN bil blir stjelt hvert 3. år.. Så burde jo forsikringa koste 300 000 / 5 = 60 000 / 3 = 20 000 kroner i året?

Men koster det det? Neida.. 3000.. Det vil jo si at de regner med at det blir vraka/stjelt 1 M3GT hvert 20 år ca?

Burde være lett å forstå at sånt noe er urettferdig.. Hvertfall med tanke på at jeg har betalt tilbake verdien på bilen min, i forsikring, etter 5 år? Og hva skjer etter 5 år? JODA.. lånet er nedbetalt.. og da trenger jeg jo ikke fullkasko? Men da har jeg jo i prinsippet betalt for TO 325'er

Noen biler som egentlig er mer utsatte når du setter en 18 åring bak rattet kan være billigere å forsikre, grunnen er ofte at de bilene kan være så pass dyre at de stort sett bare har eiere som har kjørt noen år. At man rett og slett ikke har råd å kjøpe de før man har fått litt mer vett i hodet.

Skrevet

Du har råd til å kjøpe.. Men uten "pappa" har du sjelden råd til å kjøre en 325i...

Skal de gjøre noe med dette kan de nekte folk å sette bilen på "pappa"... Da blir det ikke så billig.. Selv så har jeg 50% rabatt og kjører kun 12 000 på 4mnd om sommeren.. så For meg betyr det liiite i forhold til verdi på bilen slik den er nå..

Men da hadde kanskje statistikken blitt litt bedre etterhvert..

Dessuten: Hjelper ikke med hvor mye vett du har nåt bilen bli stjelt.. Henviser til mitt første innlegg om 300 inbrudd og tjuveri på 325i i 2005.. Og det bare i Oslo, Asker og Bærum!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...