Mexos Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 Skjønner du ikke?Du betaler TRETUSEN i året for fullkasko? Å hvorfor i h..... skulle du gjøre det når det koster 16000,- med 70% rabatt for fullkasko på en 325i som er 6 år eldre (forutsatt at det er en 97 modell du har registrert).. Eller at jeg betalte 13 000,- på en 316i 93 modell med fullkasko 75% før jeg vraka den? Detta er jo KUN fordi det finnes tildels KJIPE statistikker (hvertfall på 325'en) som gjør at det blir SIIIIIINNNNSYYYYKT dyrt å forsikre.. Syns ikke det er fair å betale 22% av listepris i forsikring.. Din bil ER dyrere.. Men likevel billigere å forsikre.. Å hvorfor det? Fordi det er så lite statistikk.. Hehe,nå skjønner eg....bare lurte på ka du mente:) Det ER sjukt med desse prisane. Men eg bur i Sogn&Fjordane,veit ikkje kor du bur men det er ofte billigare "på landet". Men er jo som sagt statistikk som gjør det. Eg har full bonus og kjørt skadefritt i snart 13 år,samt yrkessjåfør fagbrev på trailer(som visstnok betydde noe). Han karen på If kunne ikkje fatte at Gjensidige kunne være så billige i forhold. Så ja,skjønner din frustrasjon.. Så er det vel kanskje verdt å nevne at din er en ombygd 318 og at du derfor betaler forsikring på en 318 og ikke en M3?
kim@etnorgeikrig.com Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 Mener jeg betalte 8000 i full kasko på min 94 m3 cab, eller kansje de var sju. men till sammenligning betaler jeg nå 3000 i kasko på en 98 318 touring. Lønner seg å krangle og vere vanskelig, man får ingenting gratis i livet
-Lasse- Skrevet Desember 21, 2007 Forfatter Skrevet Desember 21, 2007 Jeg har nå fått den ned i 8700 hos Gjensidige. Da med full kasko, 20 000 i kjørelengde, leiebil og 4000 i egenandel. Men det helt klart rimeligste alternativet er postbanken. Der fikk jeg den helt ned i 6700,-. Må si meg fornøyd med det.. Eneste greia er at jeg må opprette en brukskonto hos dem. Greit nok det. Er bare å bruke den til fratrekk på forsikringa Så da får vi se om det blir cab likevel..
Mexos Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 Det høres bra ut Lønner seg ofte å skjekke litt rundt
E36Cab1 Skrevet Desember 21, 2007 Skrevet Desember 21, 2007 Ja betaler som en 318,ikkje M3 nei. Men stort sett er det billigere å forsikre i distrikta .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå