Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Skjønner du ikke?

Du betaler TRETUSEN i året for fullkasko? Å hvorfor i h..... skulle du gjøre det når det koster 16000,- med 70% rabatt for fullkasko på en 325i som er 6 år eldre (forutsatt at det er en 97 modell du har registrert).. Eller at jeg betalte 13 000,- på en 316i 93 modell med fullkasko 75% før jeg vraka den? Detta er jo KUN fordi det finnes tildels KJIPE statistikker (hvertfall på 325'en) som gjør at det blir SIIIIIINNNNSYYYYKT dyrt å forsikre.. Syns ikke det er fair å betale 22% av listepris i forsikring..

Din bil ER dyrere.. Men likevel billigere å forsikre.. Å hvorfor det? Fordi det er så lite statistikk..

Hehe,nå skjønner eg....bare lurte på ka du mente:)

Det ER sjukt med desse prisane. Men eg bur i Sogn&Fjordane,veit ikkje kor du bur men det er ofte billigare "på landet". Men er jo som sagt statistikk som gjør det.

Eg har full bonus og kjørt skadefritt i snart 13 år,samt yrkessjåfør fagbrev på trailer(som visstnok betydde noe). Han karen på If kunne ikkje fatte at Gjensidige kunne være så billige i forhold. Så ja,skjønner din frustrasjon..

Så er det vel kanskje verdt å nevne at din er en ombygd 318 og at du derfor betaler forsikring på en 318 og ikke en M3? ;)

Skrevet

Jeg har nå fått den ned i 8700 hos Gjensidige. Da med full kasko, 20 000 i kjørelengde, leiebil og 4000 i egenandel. Men det helt klart rimeligste alternativet er postbanken. Der fikk jeg den helt ned i 6700,-. Må si meg fornøyd med det.. Eneste greia er at jeg må opprette en brukskonto hos dem. Greit nok det. Er bare å bruke den til fratrekk på forsikringa :) Så da får vi se om det blir cab likevel.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...