Sveby Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 Jeg hørte en ulyd i styringen idag når bilen var kald. tenkte å sjekke servooljen. Finner bare en tank med firkantet lokk på som det står ATF på. Klarer ikke å lese nivået her, men det rekker ikke opp til pinnen som sitter i lokket. Er det her jeg skal etterfylle servoolje? HVilken olje?
Steffan C Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 Om du er på riktig tank, skal jeg ikke påstå, men vil tro det. Ellers så har du hele Castrol smøretabellen til din bil her! Motor M47TU Kapasitet 5,5 literBrukstype: Normal Sjekk/skift: Bytt 24 måneder EDGE Sport 0W-40 EDGE 5W-30 EDGE 0W-30 Differensial, bak, selvsperrende Kapasitet 1,2 liter Brukstype: Normal SAF-XJ 75W-140 Overføring, automat GM 5/1 Brukstype: Normal Transmax Z ATF TQ DIII Differensial, bak Kapasitet 1 liter Brukstype: Normal SAF-XJ 75W-140 SAF-XO 75W-90 Overføring, manuell ZF 5/1 Brukstype: Normal SMX-S 75W-85 Hydraulisk bremse-/clutch-system Brukstype: Normal Sjekk/skift: Sjekk 80000 km Bytt 24 måneder Response DOT 4 Servostyring Kapasitet 1 liter Brukstype: Normal Sjekk/skift: Sjekk 40000 km Transmax Z ATF TQ DIII Kjølesystem Kapasitet 9,3 liter Brukstype: Normal Sjekk/skift: Sjekk 40000 km Bytt 48 måneder Antifreeze SF Antifreeze NF Antifreeze
mullemeck Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 ATF er olje til autokassa om jeg ikke tar helt feil.. Automatictransmissionfluid eller noe sånt
Odd-M Skrevet Desember 22, 2007 Skrevet Desember 22, 2007 I stedet for å undersøke hvilken olje som skal etterfylles ville jeg ha konsentrert meg om å finne ÅRSAKEN til at du må etterfylle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå