Gå til innhold

Motorn Vill Ikke Gå Rundt....(Ikke vært brukt på ca 18mnd.)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har Kjøpt Brukt Motor Hos Høgger... Den har ikke vært Brukt på ca 18mnd...

Etter Montering, slo jeg på tenningen : Hørte bensinpumpa jaget voldsomt. vred om og startern dro i 0,5 sek så ble det stille....

mulig jeg har lite strøm (står å lader nå) . Prøvde vri om noen ganger, men det virker som om startmotoren møter veggen å dør. Stempelene rikker seg ikke..

Er det noe lurt jeg bør gjøre med en motor som har stått så lenge. Før jeg starter den opp ?

Hjelp !

Skrevet

Og de gangene det ikke fungerer får du havari :roll:

Det var noen som skulle slepe i gang en gammel fiat en gang, som hadde stått i en snøskavel, registeret var froset, så det endte opp med topphavari.

Det beste er som tidligere nevnt en liten sprut olje nedi hvert av plugghullene og satse på å prøve å dreie motoren for hånd, så har man kontroll på om noe sitter fast, evt registeret ikke er i orden og evt ventilene stopper i mot stempla.

Drei litt frem og tilbake på motoren hvis den er veldig treg.

Skrevet

har vært borti at det har vært vann i sylinderne og stempelet har rustet fast, kunne drei motoren en litt før den stoppet. da måtte jeg av med toppen og hon bort rust:P

Mvh Stian S

Skrevet

tipper du har glemt jordingskabelen! så når du drar på startern får den ikke nok strøm! som igjen gjør att alt i bilen dør ut i det du drar på starter! sjekk jording du!

Skrevet
tipper du har glemt jordingskabelen! så når du drar på startern får den ikke nok strøm! som igjen gjør att alt i bilen dør ut i det du drar på starter! sjekk jording du!

Det er faktisk ingen dum ide.. Den er lett å glemme, og mye banning og dritt før man ser at den ikke er fast :lol:

Skrevet

Blåste ut litt vann fra cylinderne sprayet 5-56 neddi... Dreide motoren på viftereima og det funket så tørna jeg den litt på startern .... Blåste rein cylynderne med luft...

Starta på første draget og gikk normalt...

Alt ok har vært på lang kjøretur i dag.. motorn maler som en katt. Tak for alle svar.. mange nyttige tips ..

GOD JUL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...