Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bytte kamaksling på motoren min. I den anledning vurderer jeg å kjøpe kvasskam - men passer denne rett nedi? Eller må jeg da kjøpe nye ventilløftere ol? Har hørt noe om dette, men vet ikke noe sikkert.

Hadde vært greit å vite :) Litt kjipt å legge penger i trim som ikke kan brukes :lol:

(Kjappe) svar tas imot med spesielt stor takk!

Skrevet

På min forige E36 bytta jeg bare kam og ikke no mer.. Gikk fint det,men bedre om du bytter til sterkere ventil fjærer! Da kan du dra den lengere ned på rødfelte på turtallet .

Kjøp et skikkelig merke på kamen når du først er i gang.

Skrevet

Ja er inne på koed og kikker. Regner med det må være skikkelige saker :) Var bilen din en før-1994 modell (m40-utgaven)?

Finner verken originale eller sterkere ventilfjærer på koed jeg...Men regner uansett med at jeg bestiller med nye løftere og vippearmer, for å få bytta dette også...(høres slitt ut)

Hvor lenge kjørte du med dette mikke? Gikk ting greit sånn egentlig, eller burde fjørene vært byttet for mer enn prestasjonens skyld? :P

Og ikke minst - gikk det merkbart bedre? (er det verdt en tusenlapp ekstra?)

Skrevet

Vet enn fra bmwccn telemark hadde gjort dette med sin E36 316/318 uvistt. Samme bil tror jeg er med fra bmwccn telemarks videoen og må si det går utrolig bra selv ikke lyden av 6` ikke er med. Ove Kvam fra bmwccn ut ifra hva jeg har sjønnt er den personen du skal prøve spørre om M40 motorer. Er du bmwccn medlem og heldig får di kvalitets svar. Lykke til :-)

Skrevet

Takker for svar :)

Er ikke medlem i bmwccn, og er vertfall ikke aktuelt før over nyttår :wink:

Om flere har eller har hørt erfaringer, tar jeg imot innspill med takk :) Om mikke kunne gitt ett hint om bilen ble noe kjappere hadde jeg og vært takknemmelig :D

Ellers god jul folks :santa:

Skrevet

Hadde merkbar effekt på min værtfall,holdt følge med en M40B18 og jeg hadde M40B16 allså 316i . Den orginale cam er veldig svak. Så om du bytter for du en mye bedre kam værtfall. Helt klart en fordel å ha sterkere ventil fjører for dem er mer tilpassa kammen. Og dem er ikke så veldig dyre heller.

Skrevet

Tusen takk Mikke! Har nå sendt en forespørsel på mobeck, med kam, fjører, løftere og vippearmer, samt oljerør :P Vet ikke om de fører originaldeler, men kan kjøpe det en annen plass i så fall:)

Grenrør får vi ta senere, nå er det viktigste å få bilen til å gå...For selvsagt er koed stengt i jula :roll:

Men ventilfjærene, dvs at jeg bør kjøpe 8 stk doble fjører? Da disse er sterkere enn enkle? Korrekt? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...