Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Klunker det om du gynder på bilen?

Om du går ut å sparker mellom-hardt i bakkant på dekket på den aktuelle siden.. Kommer klunket da? Om det gjør er det Yttre bærearmsforing..

Skrevet

Fjæra på demperen? Det er justerbart senkesett og helt nytt.

Lyden er mer som et skruvjern som banker lett på noe metall.

Kan prøve å sparke på dekket.

Skrevet
Er demperen festet skikkelig etter du skiftet til justerbart? Kan være at demperen er litt løs.

Tja, strammet mutteren på toppen isted, holdt igjen med rørtang på toppen mens jeg dro til med fastnøkkel, den satt så fint atte.

Ellers er det jo den andre bolten som er nederst på demperen, den satt og bra.

Skrevet
Skurjern som klinker lett på metall? Kommer lyden når du gir på eller bremser??

Den kommer når det er ujevn vei, samme om jeg bremser eller gir gass. Veien trenger ikke være så veldig ujevn egentlig, bare noe små isklumper er nok :)

Skrevet
Viss det er heilt nytt vil eg anbefale å gå over og etterstramme alt av skruar...fort det kan vere ein laus...

Mhm, men det er jo ikke så mange skruer, og de få det gjelder har jeg strammet. Strammet de på toppen av demperen isted.

Skrevet
Sitter bremsekaliperen din skikkelig fast?

Jeppjepp !

Hva med støtdemperlageret ? Den på toppen av støtdemperen...

Det hørest ut som om det er derfra det kommer når jeg sitter i førersetet iallefall.

Skrevet

Melder meg på Teddysn, virker rimelig klart at d er foringen som ligger i bakkant av dørstokken som er gåen, slik at bære armene tar i karrosen. Lyden forplanter seg slik at det høres ut som det kommer fra toppen av demperen men dette er bedrag. Viss du kommer til å se så ligger antagelig bærearmen borti nå, denne skal egentlig være mitt i hullet.

Skrevet
Skurjern som klinker lett på metall? Kommer lyden når du gir på eller bremser??

Den kommer når det er ujevn vei, samme om jeg bremser eller gir gass. Veien trenger ikke være så veldig ujevn egentlig, bare noe små isklumper er nok :)

Du smiler nå ja.. Men er redd for at jeg må kaste en brannfakkel..

Om det høres når du gasser og bremser.. Og på ujevn vei, er jeg redd du har karosseribrudd i opphenget til traversen.. en MEGET velkjent problem.. Da kan du parkere for jula hvertfall..

Ned med traversen og kikk.. Du kaN også dra på brekket, sette den i første og sleppe klutsjen forsiktig å høre om du får lyden da

Skrevet

Nei.

Hvis det er karosseribrudd i opphenget til traversen vil det ikke gi lyd når du bare kjører på litt ugjevn vei.

Det hører du bare ved pådrag, giring osv.

Ugjevn vei rører ikke traversen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...